Går og overvejer om jeg skal behandle mit hoved akvarie med hyposalinitet da jeg gerne ville have det helt parasit frit. Det er ikke voldsomt angrebet men er bare så træt af og se sarte fisk blivet angrebet af parasitter, så kunne godt tænke mig og få det udryddet engang for alle. Ved godt det rigtig ville være og fange fisk op og behandle dem seperat og lade hoved tanken stå for sig selv. Men syntes det virker pænt uoverskueligt da det er et 1000l med ca 200 kg levende sten.
Kunne jeg gå tilbage til start havde jeg også haft alle mine fisk i karantæne inden de kom i hoved tanken men den båd er desværre sejlet. Så det jeg drømmer om nu er og behandle tanken så den kunne blive parasit fri og jeg kan karetæne behandle ny tilkomne så jeg aldrig skal se en parasit igen

Så hører gerne om der er nogen der rent faktisk har prøvet det i hoved tanken, og om det kan lade sig at gøre eller det bare vil ødelægge alt. Det jeg frygter lidt er hvor hårdt det går ud over de levende sten for salt værdien kommer helt ned på 1,09 og hva konsekvensen er for dem. Samt hva det ville betyde for vandet i ,mens det står på om jeg vil opleve et kæmpe boom af ammoniak eller andet negativ effekt som jeg får svært ved og styre.
Mit akvarie er et rent fiske akvarie så der er ikke koraller, rejer eller andet der ikke ville kunne klare det.
Håber nogen har lidt indput eller erfaring, som kan hjælpe mig til enten ikke og gøre det eller springe ud i det.
Mvh Thue