tunze 9410. Luftslange larmer !!!!
- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Græsted
tunze 9410. Luftslange larmer !!!!
Hej SF
Jeg har lige fået min tunze 9410 op og køre. Jeg har så sat luftslangen på den studs tunze forskriver man skal oppe under skummerkoppen,
men jeg synes godt nok det larmer når den suger skum med ind.. Det lyder som en kaffemaskine der trænger til seriøs afkalkning.
Nogle der har være ude for det samme ??
Præsentations video af tunze 9410:
Jeg har lige fået min tunze 9410 op og køre. Jeg har så sat luftslangen på den studs tunze forskriver man skal oppe under skummerkoppen,
men jeg synes godt nok det larmer når den suger skum med ind.. Det lyder som en kaffemaskine der trænger til seriøs afkalkning.
Nogle der har være ude for det samme ??
Præsentations video af tunze 9410:
Intet vand til mig lige pt.
Det er ingen skam at spørge..

- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Re: tunze 9410. Luftslange larmer !!!!
Kender godt den lyd du snakker om, men den lyd siger min kun når skummerkoppen ikke er på. Prøv at stramme ventilen på slangen, og se om det ikke hjælper
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Det bliver bare værre når jeg skruer mere i. I mine øjne skulle der slet ikke være skum deroppe hvor studsen går ind.. Har du også en 9410 ?DGMadsen skrev:Kender godt den lyd du snakker om, men den lyd siger min kun når skummerkoppen ikke er på. Prøv at stramme ventilen på slangen, og se om det ikke hjælper

- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Ja, det har jeg
Der er normalt ikke skum uden om det indre rør. Har du haft den sorte plastickrave nede i den (den der leder boblerne op i røret) ude og måske vendt den forkert?
Der er normalt ikke skum uden om det indre rør. Har du haft den sorte plastickrave nede i den (den der leder boblerne op i røret) ude og måske vendt den forkert?
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Nu læste jeg lige i bruger manualen, at man skal skrue justeringsskruen næsten helt i de første dage, og først derefter kan man begynde at åbne mere og mere for den..
Så det har jeg gjort nu, og det fik også skummet til at forsvinde omkring indsuget. Men det resulterede også i at jeg sender mange små bobler med ud i akvariet nu, da den får et støre vandflow når man næsten lukker for luften. Men nu lader jeg det lige stå sådan nogle dage, og så må jeg bare prøve åbne mere og mere op for luften, og ende ud med at have fuld flow på luften..
Nu er det en brugt skummer jeg har købt, men kan det virkelig være rigtig at der ikke skal være nogen gummi "pakning" mellem skummer kop og skummer.. Den vibrer jo sindsygt meget hvis ikke man lægger noget halvtungt oven på koppen..
Så det har jeg gjort nu, og det fik også skummet til at forsvinde omkring indsuget. Men det resulterede også i at jeg sender mange små bobler med ud i akvariet nu, da den får et støre vandflow når man næsten lukker for luften. Men nu lader jeg det lige stå sådan nogle dage, og så må jeg bare prøve åbne mere og mere op for luften, og ende ud med at have fuld flow på luften..
Nu er det en brugt skummer jeg har købt, men kan det virkelig være rigtig at der ikke skal være nogen gummi "pakning" mellem skummer kop og skummer.. Den vibrer jo sindsygt meget hvis ikke man lægger noget halvtungt oven på koppen..

- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
BUMP ?

- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Hvordan går det så med den nu?akemedes skrev:Nu læste jeg lige i bruger manualen, at man skal skrue justeringsskruen næsten helt i de første dage, og først derefter kan man begynde at åbne mere og mere for den..
Jeg har købt den fra ny og der er ikke nogen pakning mellem skummer og skummerkop, men min går rimeligt stramt på, så synes ikke det er sådan at skummerkoppen står og ryster. Jeg har placeret selve skummeren oppe på en plastkasse, påmonteret en sten for at tynge den ned og med lidt filtermåtte på undersiden så den ikke står direkte på bunden.
Jeg synes ikke jeg har støjgener fra skummeren.
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- Flemse
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stenløse
Hej akemedes
Jeg har selv købt en af samme type og fundet ud af at det kan skylede at den står fordybt i vandet! Hvis du sigter after at ramme den sorte ring eller lige der under. På den måde har jeg fået min til at spille ikke lydløst med efektivt og men ok lyd niveau.
Lavede en glas bænk og stillede den op på...... Den er til mit setup 14 cm på en sump der er 40cm i højden...
Jeg har selv købt en af samme type og fundet ud af at det kan skylede at den står fordybt i vandet! Hvis du sigter after at ramme den sorte ring eller lige der under. På den måde har jeg fået min til at spille ikke lydløst med efektivt og men ok lyd niveau.
Lavede en glas bænk og stillede den op på...... Den er til mit setup 14 cm på en sump der er 40cm i højden...
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Der skal ikke være noget mellem skummeren og koppen. Jeg klippede dog et stykke blød luftslange op og satte det imellem. Men at den ligefrem "vibrerer sindssygt meget", kan jeg ikke lige nikke genkendende til. Jeg har aldrig haft bøvl med min - og det er den skummer jeg har skulle pille mindst ved overhovedet, efter jeg første gang satte den til - den har bare kørt og kørt. Nu står den som reserve i kælderen (men overvejer at sætte den til salg). 

- JobbeDK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2011
Ved min har jeg vandstanden i sumpen så det lige dækker pumpen, så skummer den godt uden at vandet står så højt at det bliver trukket med ned i slangen.
Har også fundet ud af at hvis man starter med fuld luft og så skruger lidt ned indtil man kan høre en forskæl i lyden så skummer den bedst.. Men det er ikke meget man skal skruge ned.
Har også fundet ud af at hvis man starter med fuld luft og så skruger lidt ned indtil man kan høre en forskæl i lyden så skummer den bedst.. Men det er ikke meget man skal skruge ned.

- Flemse
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stenløse
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=9&t=31420
Prøv at se dette indlæg har selv monteret skummeren på samme måde( højde i vand). Kommer den længere ned så larmer min også og flyder over i løbet af 30 sekunder.
Prøv at se dette indlæg har selv monteret skummeren på samme måde( højde i vand). Kommer den længere ned så larmer min også og flyder over i løbet af 30 sekunder.
Brgds
Flemse
Flemse