Anemone
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2012
Anemone
Jeg fik en 'Entacmaea quadricolor' forleden i en super flot rød farve. Anemonen blev sat et sted men vandrede selv lidt rundt og har nu placeret sig under en sten med sugefoden opad. Den ser flot ud og har sine lange arme ud til alle sider som den skal. Den varierer en del over dagen i størrelse.
Dog ligger der små selvlysende spidser fra den rundt i akvariet; 6-7 stykker. Som om den har smidt lidt spidser der ligger tynde og slatne ... Stykker på ca 1/2 cm
???
Dog ligger der små selvlysende spidser fra den rundt i akvariet; 6-7 stykker. Som om den har smidt lidt spidser der ligger tynde og slatne ... Stykker på ca 1/2 cm
???
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 1996
Re: Anemone
Det skal du ikke være nervøs for.. Jeg forstår dig således at du er nervøs for om den er kommet til skade og er ved at dø. Jeg havde en BTA ligesom din og hvis du holder dit vand i sunde parametre og har tilstrækkelig med lys så trives den. Angående lys og strøm, så lad den passe sig selv. Du kan godt være ude for at den vandrer igen, men som regel sætter de sig godt fast indenfor 14 dage. De stykker der har revet sig af er sikkert fordi de blev skadet under transporten til dit akvarie.
Hvis den er sammenfoldet hele tiden og har åben mund, så skal du være bekymret. Når den dør (sorry, hvis den dør) så går den nærmest i opløsning og så snart det sker, så pil den op med det samme. Den sviner temmelig meget i akvariet.
Den styrer selv hvor meget lys den vil have også.. så selvom den sidder med hovedet nedad så kan det godt være at den trænger til lidt mere lys senere og derfor vandrer opad.
Det eneste jeg ville bekymre mig om var cirk. pumperne. De kan lave akvariet, og den, om til anemone suppe.
Hvis det var mig, så ville jeg pille de stykker op
Tillykke med den. Det lyder til at det er en rose buble tip anemone du har fået fat i 
Hvis den er sammenfoldet hele tiden og har åben mund, så skal du være bekymret. Når den dør (sorry, hvis den dør) så går den nærmest i opløsning og så snart det sker, så pil den op med det samme. Den sviner temmelig meget i akvariet.
Den styrer selv hvor meget lys den vil have også.. så selvom den sidder med hovedet nedad så kan det godt være at den trænger til lidt mere lys senere og derfor vandrer opad.
Det eneste jeg ville bekymre mig om var cirk. pumperne. De kan lave akvariet, og den, om til anemone suppe.
Hvis det var mig, så ville jeg pille de stykker op

216 liters kube m. 45 liter sump.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Tak for svar. Jeg slår koldt vand i blodet og nyder den selvom den gerne må sætte sig et mere tilgængeligt og visuelt sted 

-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4760 Vordingborg
- Saltvand siden?: 2010
Hej og tillykke med din super flotte annemone, må man spørge hvor du har købt den 

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2001
den er flot 

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 12
Takker
Selvfølgelig må man det; købt hos 'De Jong' gennem Moby
Selvfølgelig må man det; købt hos 'De Jong' gennem Moby
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4760 Vordingborg
- Saltvand siden?: 2010
Nice har selv fået en der nede fra, men de har aldrig den orange på lager når han skal der ned
og der er heller ikke nogen af de andre forhandlere der får den hjem grrr
Heller ikke i frankrig har de orange, pink eller hvid på lager
Så jeg håbede på du havde fundet det ultimative sted at købe bubbletip annemoner.
Tillykke med den - eller dem det ser du som om der er 2 stk mega fede

Heller ikke i frankrig har de orange, pink eller hvid på lager
Så jeg håbede på du havde fundet det ultimative sted at købe bubbletip annemoner.

Tillykke med den - eller dem det ser du som om der er 2 stk mega fede