flere af stederne skal jeg oprette en konto ved dem før jeg kan se det..
Alternativet er at bruge en af de tyske butikker.hellfish skrev:Skal bruge et ca og et mg testsæt og da den lokale butik kun har et salifert mg sæt hjemme til 145og intet ca testsæt, så ville jeg lige høre jeres erfaringer. hvilken internetbutik har de billigste fragtpriser?
flere af stederne skal jeg oprette en konto ved dem før jeg kan se det..
hellfish skrev:vil bestille de 2 testsæt samt 1000 g eller ml grotech calcium og magnesium og måske noget kh+ af en art
hmm.. seastars har ikke det jeg vil have på lager.
saltvandsudstyr fører det slet ikke
deepocean har det sådan set men de har ikke calcium nogle steder ????
hellfish skrev:vil bestille de 2 testsæt samt 1000 g eller ml grotech calcium og magnesium
hmm.. seastars har ikke det jeg vil have på lager.
saltvandsudstyr fører det slet ikke
deepocean har det sådan set men de har ikke calcium nogle steder ????
Blandes op i osmosevandhellfish skrev:men kan jeg bare blande det i akvariet eller skal jeg blande det op i ro vand og så videre ?
Flere er hold op med at benytte Magnesiumsulfat-heptahydrat...mipe skrev:Jeg vil mene at du ihvertfald skal bruge "Magnesiumchlorid-hexahydrat" og "Magnesiumsulfat-heptahydrat".
"Natriumchlorid-frit havsalt" (skal kun tilsættes i én beholder) er helt rent salt og det behøver du ikke nødvendigvis at købe, når du jo bruger almindeligt salt til akvariet.
"Strontiumchlorid Hexahydrat" behøver du heller ikke nødvendigvis at købe, da der gerne skulle være lidt strontium i det salt du bruger til vandskifte.
Red Seas produkter er jo det samme som balling (Aquafair), bare 5 gange dyrere!Birkefeldt skrev:Hvis dit akvarie ikke er så stort og/eller du ikke gider at bøvle med at blande de forskellige dunke selv, så kan jeg anbefale RedSeas produkter
Okay, det var jeg ikke lige klar over, men vil da stadig mene at lige i dette tilfælde, hvor det drejer sig om så lidt, så vil Mineral saltet være lidt overflødig, når der også laves saltvands vandskifte der kan udligne ion balancen.amddurin skrev:Der skal doseres samme mængde mineralsalt som gennemsnittet af Ca og Kh (F.eks. 20ml Ca, 20ml Kh og 20ml Mineralsalt (20+20/2=20))
Skal du f.eks. hæve kh lidt over nogle dage er Ca stadigvæk de 20ml og Kh kan være sat op til 30ml og derfor skal du tilsætte 25ml mineralsalt.
mipe skrev:Jeg vil mene at du ihvertfald skal bruge "Magnesiumchlorid-hexahydrat" og "Magnesiumsulfat-heptahydrat".
"Natriumchlorid-frit havsalt" (skal kun tilsættes i én beholder) er helt rent salt og det behøver du ikke nødvendigvis at købe, når du jo bruger almindeligt salt til akvariet.
"Strontiumchlorid Hexahydrat" behøver du heller ikke nødvendigvis at købe, da der gerne skulle være lidt strontium i det salt du bruger til vandskifte.