Et måske simpelt spørgsmål...virker UV lys mod alger ?

Ja, og nej - det er alm brugt i havedamme, men hvis du har alger, så er det bedre at få no3 og po4 på plads.Ulrik skrev:Hej alle
Et måske simpelt spørgsmål...virker UV lys mod alger ?
Hurra - endelig en der bruger samme metode som migpederrevnørd skrev:Lyder fornuftigt,
Nu skriver jeg noget - som jeg ikke anbefaler andre, men jeg måler IKKE for PO4, men for alt andet dog.
Om jeg har po4 i vandes bedømmes udfra 3 faktorer.
1) begyndende algevækst
2) mindre polypudfoldelse på mine sps
3) størrelse på min Hugos mave
Har dog Rowas liggende, men bruger det sjældent - det er hobby testsæt, og med mindre men ønsker at bruge titusinde for et professionelt testsæt, så foretrækker jegnpersonligt mine øjne.
Og jeg bliver sikker pebet ud her - men vi har alle lov til at skrive vores personlige erfaring.
Heldog lykke med algerne
Mvh
Peder
Jeg kan godt følge dig i at man kan se meget på ens akvarie og gør det skam også selv. Men nogle gange er det nødvendigt at måle for at være sikker.pederrevnørd skrev:Nu skriver jeg noget - som jeg ikke anbefaler andre, men jeg måler IKKE for PO4, men for alt andet dog.
Har dog Rowas liggende, men bruger det sjældent
Steen,spdiving skrev:Jeg kan godt følge dig i at man kan se meget på ens akvarie og gør det skam også selv. Men nogle gange er det nødvendigt at måle for at være sikker.pederrevnørd skrev:Nu skriver jeg noget - som jeg ikke anbefaler andre, men jeg måler IKKE for PO4, men for alt andet dog.
Har dog Rowas liggende, men bruger det sjældent
Og som du selv skriver i din tråd med kampen af alger så tilsætter du Lanthanum end til du ikke kan måle mere.
Dette er yderst fornuftigt da det er meget stærke sager og en overdosering af Lanthanum kun kan lave store skader.
Steen
Jeg mener at det skulle give en hvid hinde på ruden, men er ikke sikker.Bingocaller skrev:Hvordan ser OD af Carbon egentligt ud?
Hæver din Hugo´s mave i forhold til indholdet af Fosfat?pederrevnørd skrev:Lyder fornuftigt,
Nu skriver jeg noget - som jeg ikke anbefaler andre, men jeg måler IKKE for PO4, men for alt andet dog.
1) begyndende algevækst
Har dog Rowas liggende, men bruger det sjældent - det er hobby testsæt, og med mindre men ønsker at bruge titusinde for et professionelt testsæt, så foretrækker jegnpersonligt mine øjne.
Og jeg bliver sikker pebet ud her - men vi har alle lov til at skrive vores personlige erfaring.
Heldog lykke med algerne
Mvh
Peder
Hr. C skrev:Hæver din Hugo´s mave i forhold til indholdet af Fosfat?pederrevnørd skrev:Lyder fornuftigt,
1) begyndende algevækst
Heldog lykke med algerne
Mvh
Peder
Det var jeg ikke klar over...![]()
Ha Ha