Manglende effekt på osmoseanlæg.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Manglende effekt på osmoseanlæg.
Hvis du har dit osmoseanlæg fast monteret på en balofix, så check lige om den er stoppet til inden du smider mange penge efter nye filtre og membraner.
Idag har jeg lige monteret et nyt og meget kraftigere anlæg, og da det nye anlæg bruger tykkere slanger end det gamle skulle der jo skiftet hane.
Da det hele så var rustet sammen, blev løsningen at afmontere balofixen og sætte en ny på. Stor var moin overraskelse, da jeg kunne se at hullet gennem balofixen, stort set var væk på grund af slam og rust.
Idag har jeg lige monteret et nyt og meget kraftigere anlæg, og da det nye anlæg bruger tykkere slanger end det gamle skulle der jo skiftet hane.
Da det hele så var rustet sammen, blev løsningen at afmontere balofixen og sætte en ny på. Stor var moin overraskelse, da jeg kunne se at hullet gennem balofixen, stort set var væk på grund af slam og rust.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Manglende effekt på osmoseanlæg.
Ja, det giver jo egentlig god mening, flowet igennem ventilen er jo meget lavt.
Nu er mit anlæg tilkoblet et T-stykke hvor osmoseanlægget er på den ene afgang og toilettet på den anden, så der skulle jo være fint flow
Men jeg skal da love for der kom noget snask med ud da jeg koblede anlægget fra og det fik fuld hammer 
Nu er mit anlæg tilkoblet et T-stykke hvor osmoseanlægget er på den ene afgang og toilettet på den anden, så der skulle jo være fint flow

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- 18
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
va anlæg endte du op med at købe ??Carsten skrev:Hvis du har dit osmoseanlæg fast monteret på en balofix, så check lige om den er stoppet til inden du smider mange penge efter nye filtre og membraner.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det blev det fra poelershop, plus en pumpe nummeret større end han viser på ebay.
Det er min tanke senere at præve at montere en membran mere.
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- 18
er det samme anlæg som mit ?? vis så er de 2 pakninger på mebranen desvære af dårlig kvalitet og er set på 2 anlæg blir utætteCarsten skrev:Det blev det fra poelershop, plus en pumpe nummeret større end han viser på ebay.
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- 18
hadde nogle liggende der passede men sjovt nok dem der sad på var blevet helt deforme sikkert på grund af tryk og opdagede det på grund af tds og da jeg satte nye på gik den lige i 0 igen men ved sydsjælland prøvede lige det samme efter nogen tid så det tyder på de 2 nederste pakninger på memranen ikke ka holde til det i længden og er af dårlig kvalitet mit kører super efter igenCarsten skrev:Ok! Hvad har du gjort ved det?