Info om dyrehandleren i horsens

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Lindved

Info om dyrehandleren i horsens

Indlæg af hkr0111 »

Hej Alle
lige lidt info hvis der nogen der vil til dyrehandleren i horsens.
HAN ER IKKE KLAR til at sælge den nye sendning idag.
det er ret irriterende at man skriver at man forventer at være klar til at sælge idag kl 16.00 også at man ikke er det uden at informere.
nu har jeg brugt flere timer idag på at undersøge hvad vi skulle have.
dernæst har jeg prøvet at ringe til både deres mobil samt fastnet ( 4 gange til hver) for nu også at sikre mig at man var klar. Men men der er ikke nogen der svarrer på tlf. Så tager man chancen og pakker fammilien sammen og kører derop samtidig ringer man til nogle akvarie venner og aftaler at mødes deroppe.
Når man så kommer op i forretningen er svarret bare vi er ikke klar idag !!!.

Det må gå virkelig godt fordyrehandlere når man kan være så ligeglad om man får kunder eller ej. i mit tilfælde gik han glip af adskillige tusinde kroner. hvad vennerne havde på tænkt sig at købe ved jeg ikke men der lå vel også nogle tusinde kroner.
Det var mit sureopstød over utroværdige fiskepushere.
Hanne
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Info om dyrehandleren i horsens

Indlæg af apfolmer »

Tja..

Brugeren er her også som privatperson... Og han svarer heller ikke, selvom man har en aftale :(
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

når man er forhandler og laver en tråd kl 07.45 om at man har en ny sendning som man forventer at have klar kl 16.
så må jeg som kunde da tro at han allerede har fiskene i buttikken og det kun er et spørgsmål om tilvænning. men nej han siger at han først modtog sendningen i eftermiddags næste undskyldning var dyrlægen i kastrup samt hans pc ikke kunne gå på nettet osv.
virkeligt utroværdig. her var jeg ellers så glad for at der var kommet en shop i horsens.
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af pernoe1 »

Du må jo som kunde tro lige hvad du har lyst til, det eneste han skriver er at han FORVENTER at have dem klar klokken 16.
Det er jo ikke som når I skal have skålen til Mor`s dag i Kop&Kande. Der er så mange ukendte faktorer der spiller ind for forhandlerne, jeg
tror ikke der er mange der ikke har prøvet at komme til en sending hos en forhandler der pludselig kun er ½ så stor som bestilt, som helt
er aflyst eller som er forsinket af den ene eller anden grund.
Jeg er ret sikker på at alle forhandlere gør hvad de kan, men har selv oplevet mere end en gang at der er en masse ting som kan spille ind.

Jeg håber at han har fået sin sending og er ved at have fået pakket ud, men kom dog ud af det røde felt og forstå at det her handler om tålmodighed på mere end et plan ;-)

Og at han ikke tager sin telefon kunne måske være fordi han er i lufthavnen, pakker ud osv....

Mvh Christian
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

tja nu betegner jeg mig selv som meget tålmodig og har fuld forståelse for forsinkelser ( mere end du kan forestille dig)
1) men hvis man har en forretning med en åbningstid og et telefon nummer må man gå ud fra at der er en der tager telefonen, han lukker jo ikke foretningen for at tage i lufthavnen.
2) desuden blev der heller ikke svarret på mobil nummer. jeg prøvede begge numre fra middag til kl 15.30.
3) når man skriver kl 07.45 at man forventer at have en sendning klar kl 16.00 så burde man have så meget anstændighed over for kunder at man skriver at man er forsinket ( det tager kun 2 min at poste den besked), jeg mødte en der oppe som var kørt fra herning ham ser han nok ikke foreløbig i hans butik.
det her handler skam mere om anstændighed over for sine kunder end tålmodighed
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af pernoe1 »

Har bare oplevet rigtig mange gange at ting kan gå galt...Dyrene skal hentes i lufthavnen og der er oceaner af muligheder for forsinkelser.
Har nu set to tråde herinde der bestemt ikke oser af tålmodighed...
Jeg ved at ihvertfald èn saltvandsforhandler her på slælland skifter åbningstider en del for at kunne gøre klar til nye sendinger, går ud fra at dette også kan være grunden i jylland...
Kender ikke forhandleren du snakker om, men ved at der er mange mulige hindringer, dette burde man tage i betragtning inden man ryger i blækhuset.
Håber at du får hvad du skal bruge til din balje :-)
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

nu er det jo en dyrehandel som navnet antyder og ikke en akvariehandler så buttikken har ikke været lukket
jeg får det jeg skal have det er jo bare et spørgsmål om tålmodighed.
for de gange jeg er kørt forgæves i år kunne jeg have hentet det hele i hamborg og det overvejer jeg til næste gang. der tager man da sine kunder seriøst samt at man ikke har noget tilsalg som man ikke har hjemme
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Altså medmindre det er første gang man handler i en saltvandsbutik - så forstår jeg ikke hysteriet. Sådan er branchen - sendinger er næsten altid forsinkede og forhandleren gør det jo nok ikke med vilje ;)

Hvis ikke det er et uvejr i Indonesien, så er tolderne i lufthavnen eller en punktering på motorvejen - forsinkelsen skal nok være der :D
Brugeravatar
kempfdk
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af kempfdk »

Ha ha hkr0111 .... om en uges tid så er du da frisk igen på endnu en forgæves tur i det danske land, jeg tog turen på MC til Horsens i lorte vejr, men kunne kun se en masse poser med fisk i ,men jeg endte da med at købe et par lækre koraller i flotte farver, for nu havde jeg jo kørt turen. :BA
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

#Anders jeg har fuld forståelse for forsinkelser. på mit sidste job sad jeg på et skib og ventede 22 dage på at komme af på grund af forsinkelser efter 5 dages arbejde.
Men at man som butik ikke har den anstændighed at melde ud, eller ikke kan træffes, når der opstår den slags forsinkelser har jeg ikke ret meget forstålelse for. Det indikere jo at man er ligeglad med sine kunder og hvis man så tænker tanken til ende må man jo spørge sig selv om han har samme holdning til de produkter han sælger.
Da jeg startede med denne hobby var der en der fortalte mig '' find en forhandler du har tillid til'' ham her gør det ikke nemmere for sig selv.
nu var det ikke meningen at det skulle udvikle sig til en kværulant tråd mere som info om at der ikke var noget at komme efter idag og samtidig komme af med mit sure opstød over at have kørt forgæves endnu en gang.
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

godt gået kempf fik du også en af de anemoner som du er på jagt efter.
Hanne
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Jeg prøver såmænd ikke forsvare ham, men bare at indikere at det er ganske normalt for branchen :)
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

ja jeg ved skam det er normalt og det vil ske for mig igen. det er såmænd heller ikke det mit opstød gik på, det var mere
man poster at man har en sendning fisk forventet klar tilsalg kl 16.

1) hvis fiskene skulle kunne sælges kl 16.00 og man tænker på fiskenes overlevelses mulighed så forventede jeg at han havde dem i tilvænning fra igår til idag. hvad nu hvis han havde fået fiskene i kl 15.00 ville han så ikke have solgt dem kl 16.00

2) når man så render ind i forsinkelser at man ikke informere, tænk på han er den eneste forhandler fra grænsen og op til horsens ( med få undtagelser) samt hele fyn ( husk hvordan de klagede da petsupply lukkede). folk kører meget langt

3) at man ikke svarrer på telefon opkald i en butik i åbningstiden

disse 3 forhold finder jeg særdeles uanstændig
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

godt at se han forsætter stilen fra sidst han havde sit firma... men hvad skal man forvente af en "seriøs" forhandler, der ikke kan finde ud af at betale hvad han skylder rundt omkring til forskellige brugere..
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

AndersGS skrev:Altså medmindre det er første gang man handler i en saltvandsbutik - så forstår jeg ikke hysteriet. Sådan er branchen - sendinger er næsten altid forsinkede og forhandleren gør det jo nok ikke med vilje ;)

Hvis ikke det er et uvejr i Indonesien, så er tolderne i lufthavnen eller en punktering på motorvejen - forsinkelsen skal nok være der :D
Selvom der ikke skal pakkes ud er ventetiden sgu altid mega lang - sådan er det bare - der skal snakkes og spørges om gode råd og alt det der. Det er sgu en del af charmen ved det - hvem ved - måske man måder en fra forum man kender? :beer:

At gå i en saltvandsbutik er ligesom at gå i Fakta - det tager bestemt IKKE 5 minutter! :GO
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

hkr0111 skrev:ja jeg ved skam det er normalt og det vil ske for mig igen. det er såmænd heller ikke det mit opstød gik på, det var mere
man poster at man har en sendning fisk forventet klar tilsalg kl 16.

1) hvis fiskene skulle kunne sælges kl 16.00 og man tænker på fiskenes overlevelses mulighed så forventede jeg at han havde dem i tilvænning fra igår til idag. hvad nu hvis han havde fået fiskene i kl 15.00 ville han så ikke have solgt dem kl 16.00

2) når man så render ind i forsinkelser at man ikke informere, tænk på han er den eneste forhandler fra grænsen og op til horsens ( med få undtagelser) samt hele fyn ( husk hvordan de klagede da petsupply lukkede). folk kører meget langt

3) at man ikke svarrer på telefon opkald i en butik i åbningstiden

disse 3 forhold finder jeg særdeles uanstændig
Jeg må jo sige, at dit kendskab til branchen er meget lille.
Men vil dog give dig helt ret i at det ikke er ok, ikke at svare på opkald.

Jeg vil helst have fiskene i de poser de kommer i fra Østen, end en fisk der har været pakket ud få timer inden.
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

# carsten
nu mener jeg jo at uanstændig behandling af kunder ikke har noget med branche kendskab at gøre men mere er et spørgsmål om at kunne beholde de kunder man evt får uanset branche ved at yde en ordentlig service.

men hvis jeg læser det du skriver rigtigt ( og det ellers er skrevet om anstændig behandling) så skriver du jo at der er mange uanstændige forhandlere i branchen hvilket jo egentlig er sørgeligt at høre. Det kunne jo måske være årsagen til at de klager over faldende omsætning og ikke kun internet handel.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg er ikke med på hvad du mener med anstændig behandling?
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

det burde du vide du har jo selv lige kommenteret på dem.
Brugeravatar
Søren Ravn
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Søren Ravn »

Hej Hanne.

Det er aldrig rart at køre forgæves.

Men når du har ringet 4 gange hvor han ikke tager telefon, og alligevel tager chancen.

Så må du også have regnet med at der var en risiko, for at sendingen ikke var klar.

Jeg har handlet en del gange ved dyrhandleren. Alt har indtil nu været iorden og til en rigtig god pris.

Mvh
Søren ravn
Horsens
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14