Jeg har købt et akvarie som jeg skal bruge som sump.
Men for at få plads til det hele, kommer en bobblefælde til at sidde lidt træls der i

Hvad er jeres erfaring med at køre uden bobblefælde ?
Det er AndersGS's 64 liters hjørne akvarie som jeg vil bruge som sump.Carsten skrev:Jeg har aldrig haft boble fælder i mine sumpe.
Har altid ment at det var noget vrøvl, men selvfølgelgi hvis man kun har microskopisk plads, kan det måske være ok.
Hvor stort er akvariet(sumpen)
Har du aldrig haft problemer med bobbler i akvariet så ?Carsten skrev:Jeg har aldrig haft boble fælder i mine sumpe.
Har altid ment at det var noget vrøvl, men selvfølgelgi hvis man kun har microskopisk plads, kan det måske være ok.
Hvor stort er akvariet(sumpen)
tror sgu jeg prøver uden i første omgang.AndersGS skrev:Kommer meget an på hvor stort flowet er igennem.
Den 128 L sump jeg havde var med boblefælde, men den hjalp ikke meget med en 2500L/h pumpe(før jeg selvfølgelig fik skruet godt ned for pumpen).
Nå ja.. Det var sgu da også en mulighedwondersurfer skrev:jeg har ingen i min
har lige fået ny skummer og jeg har næsten fået den til ik at smide bobler ud men indtil da er der blå filtersvamp rundt om min retur pumpe
Ja da, det er dælme også hurtigt gjortGizze skrev:tror sgu jeg prøver uden i første omgang.AndersGS skrev:Kommer meget an på hvor stort flowet er igennem.
Den 128 L sump jeg havde var med boblefælde, men den hjalp ikke meget med en 2500L/h pumpe(før jeg selvfølgelig fik skruet godt ned for pumpen).
Så må jeg "koble" den fra igen og lave en, hvis ikke det går.