Hvad går en flammekejser efter?
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Hvad går en flammekejser efter?
Ved godt at en flammekejser ikke er reefsafe.
Men ved man med sikkerhed, hvilke koraller den kan finde på at æde af?
Eller er det alle koraller som man kan risikere, at den kan finde på at tage?
Men ved man med sikkerhed, hvilke koraller den kan finde på at æde af?
Eller er det alle koraller som man kan risikere, at den kan finde på at tage?
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

- Ondemand
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7570 Vemb
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vemb, 20 km vest for Holstebro
Re: Hvad går en flammekejser efter?
Jeg har fået af vide at det er meget individuel fra kejser til kejser. Nogle er slemme til det mens andre ikke er. Om de har nogle favorit koraller kan jeg ikke sige, men anemoner skal de jo nok holde sig fra 

Mvh. Thomas Nørgaard
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
Mit Red Sea Max 130
Mine Tidligere akvarier
Mit Fluval Edge
med sump, skummer og LED
Mit tidligere Red Sea Max 130!
MaxSpect 60W LED - Vortech MP10 ES
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Min gik i krig med min Hystrix inden der var gået 5 min fra den var kommet i baljen. Dagen efter var den godt i gang med en Acan og tilsidst tog den halvdelen af en Turbinaria - så fik jeg nok af den 

Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Christopher Lolk Andersen
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ja det er satans irriterende, det er jo en fantastisk smuk fisk.
Nicki
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Min flammekejser har aldrig nippet i andet end foder. Heldigvis.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Det er som regel kun en spørgsmål om tid får de begynder og nappe. Min gik der over et år før den begyndte og nappe i koraller, men så begyndte den også og nappe i alt. Den græsser over hele akvariet så om det er koraller eller sten den spiser fra bemærker den nok ikke al tid.
lps er nok hårdest udsat for de tåler ikke så meget, men har ikke oplevet noget specielt den er gået efter.
Men hvis man er glad for sine koraller så lad være med og prøve, det er en kejser og den vil følge sin natur på et eller andet tidspunkt, og den kan være svær og fange igen da den er sky.
og til dem der irretere sig over den ryger på deres koraller, man kan jo så kun være sur på sig selv for det er dens naturlige adfærd.
Mvh Thue
lps er nok hårdest udsat for de tåler ikke så meget, men har ikke oplevet noget specielt den er gået efter.
Men hvis man er glad for sine koraller så lad være med og prøve, det er en kejser og den vil følge sin natur på et eller andet tidspunkt, og den kan være svær og fange igen da den er sky.
og til dem der irretere sig over den ryger på deres koraller, man kan jo så kun være sur på sig selv for det er dens naturlige adfærd.
Mvh Thue
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
I mine øjne er dværgkejsere under et, totalt uberegnelige
.
Men deres natur er nok, at koraller udgør et kærkomment tilskud til menuen.
Jeg har et par C.Acanthops som ellers nusser fredeligt omkring.
Jeg satte så en ny Acantophyllia ned ved siden af de to jeg har i forvejen.
De to gamle rør de ikke, men den nye blev betragtet som en delikatesse.
Den er nu reddet og sat ned i søheste-akvariet.
Men her skal den jo ikke stå i al fremtid, så de to Acanthops ryger ud ved først givne lejlighed.
Jeg har også en C. Argi, som jeg aldrig har set røre nogle af mine koraller - endnu
Havde ellers besluttet mig for at der ikke skulle dværgkejsere i mere, men så faldt jeg alligevel for dem
.
Skulle nogen i fremtiden se mig gå og overveje at indkøbe nogle, så slå mig oven i hovedet med noget tungt, please!
Erik

Men deres natur er nok, at koraller udgør et kærkomment tilskud til menuen.

De to gamle rør de ikke, men den nye blev betragtet som en delikatesse.

Men her skal den jo ikke stå i al fremtid, så de to Acanthops ryger ud ved først givne lejlighed.
Jeg har også en C. Argi, som jeg aldrig har set røre nogle af mine koraller - endnu

Havde ellers besluttet mig for at der ikke skulle dværgkejsere i mere, men så faldt jeg alligevel for dem

Skulle nogen i fremtiden se mig gå og overveje at indkøbe nogle, så slå mig oven i hovedet med noget tungt, please!
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Det ellers nogle af de små søde dværgkejserecrazy seahorse skrev:I mine øjne er dværgkejsere under et, totalt uberegnelige.
Men deres natur er nok, at koraller udgør et kærkomment tilskud til menuen.![]()
De to gamle rør de ikke, men den nye blev betragtet som en delikatesse.Den er nu reddet og sat ned i søheste-akvariet.
Havde ellers besluttet mig for at der ikke skulle dværgkejsere i mere, men så faldt jeg alligevel for dem.
Erik

Idag har jeg en bispinosus, den har altid opført sig pænt, og jeg har ellers et godt udvalg i LPS.

Nicki
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Jeg har haft min flamme i over to år, min Bispenosa har jeg haft i tre år og min argi i et års tid. Ingen af dem har nogensinde spist mine koraller. Så jeg er stadig til en del dværgkejsere. Jeg tror ikke det kun er et spørgsmål om tid før de nipper i korallerne. Men det kræver jo mange års erfaring at kunne udtale sig kategorisk om emnet.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Jeg tror det er afgjort at jeg IKKE skal have flammekejser 
Gider simpelthen ikke at tage chancen.

Gider simpelthen ikke at tage chancen.
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Jeg kan sagtens følge dig, og skal bestemt ikke gøre mig til biolog omkring emnet. Kender da også et par stykker hvor feks bipenosa har været reefsafe, i netop deres akvarie. Men syntes desværre historierne tæller flertal med flammen , hvor de rent faktisk er gået på koraller, og hvor folk bandlyser den dag de tog chancen. Har da også set eks på imperator hvor den i sine unge dage heller ikke rør noget, men når den bliver ældre og udvokset spolere alt.nesnej skrev:Jeg har haft min flamme i over to år, min Bispenosa har jeg haft i tre år og min argi i et års tid. Ingen af dem har nogensinde spist mine koraller. Så jeg er stadig til en del dværgkejsere. Jeg tror ikke det kun er et spørgsmål om tid før de nipper i korallerne. Men det kræver jo mange års erfaring at kunne udtale sig kategorisk om emnet.
Men ja det behøver ikke være et spørgsmål om tid, men det ligger lidt i dens gener. Tror bestemt også det handler meget om dens omgivelser og om hvordan den bliver fodret. Men man kan da også sagtens være heldig med at den er reefsafe, lige som man kan være uheldig at nogle kiruger bliver ikke reef safe.
Mvh Thue
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er der nogen som har set dværgkejsere æde polypperne?? Er det ikke snarere den muscus(tror jeg det hedder) som sidder på korallens arme som de går og nipper af.
Det gør at korallen trækker polypperne ind. I naturen betyder det intet, fordi revierne er så store, at kejseren kun kommer forbi en eller 2 gange dagen, men i et akvarie kommer den fordi konstant.
Jeg har haft både C. acanthops, C. loriculus og C. bispinosa uden at der er blevet "suttet" specielt meget på korallerne
Det gør at korallen trækker polypperne ind. I naturen betyder det intet, fordi revierne er så store, at kejseren kun kommer forbi en eller 2 gange dagen, men i et akvarie kommer den fordi konstant.
Jeg har haft både C. acanthops, C. loriculus og C. bispinosa uden at der er blevet "suttet" specielt meget på korallerne