Nu har jeg muligvis bevæget mig ud på dybt vand hæhæ.. I hvert fald ind på saltvands forum selv om jeg har ferskvand i blodet

Jeg står og vil have mig et mindre akvarie. Har pt et 530 mark II med ati powermodule 4x80w over som er sat til salg.
Jeg ved endnu ikke om det skal være 270l eller 360 mark II - det må tiden vise..
Men jeg leger lidt med tanken om et fint plante akvarie som mit nuværende, med min ghl computer co2 og gødning osv. Men bare med en ordenlig stor sump under. Er hooked på 50% af akvariet størrelse i sump ca. Og der til skal der jo være rigeligt med flow i akvariet. Mit 530l plante akvarie havde jeg 2stks eheim 2080 samt nogle koralia powerheads i alt ~14000l/t på.
Idéen var lidt at undgå alle de powerheads og have cirkulationen, der skal være i baljen via sumpen. Men et powerhead undgår jeg nok ikke helt.
Så sumpen skal altså kunne flytte noget vand rundt uden at det plasker og siger lyde osv. Vil jo helst ikke udlufte for meget co2 igennem sumpen. Men er stadig af den overbevisning at jo flere liter i timen jeg kan få igennem sumpen des bedre.. Baljen bliver startet op uden fisk, med undtagelse af mine 5stks otocinclus maller, som efter hånden har fulgt mig i tykt og tyndt =)
Så kommer mit problem bare. Jeg er spejl blank hvad angår det med en sump, og kan faktisk ikke rigtig hitte ud af systemet. Det skulle jo helst være ganske sikkert, os ved strømsvigt. Så jeg ikke oversvømmer lejligheden..
Ville høre om i evt. har lidt links til noget lækkert udstyr, eller kan pege mig i den rigtige retning af hvad jeg skal anskaffe mig? Penge er ikke rigtig noget problem så bare fyr løs

Håber at høre fra jer,
På forhånd tak
Mvh Rasmus