valg af Rsm250 vs. Akvastabil mk.2 UPDATE! HAR VALGT
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
valg af Rsm250 vs. Akvastabil mk.2 UPDATE! HAR VALGT
Som overskriften antyder, har jeg behov for lidt hjælp og råd da Det er mit/vores første saltvandsakvarie.
Hvad er bedst at starte med? Rsm250 eller akvastabil mk.2 275l. ? Begge brugte..
Synes jo et eller andet sted at det nemmeste at starte ud med, ville være et plug and play, som Rsm.. MEN nu er det sådan, at jeg nok aller helst ville vælge MK.2'eren fra akvastabil.. Grunden til det, er at jeg gerne vil lære det hele fra bunden og få styr på teknik og alt andet fra starten af...
Men lad mig høre jeres råd omkring det.. Hvad I mener jeg skal starte med..
Som skrevet i et andet indlæg, har jeg brugt / og bruger stadig, mange timer på at læse og suge al den viden jeg kan, til mig. Men der er jo meget at lære inden for dette emne!:-). Heldigvis yderst interessant læsning!:-)
Hvad er bedst at starte med? Rsm250 eller akvastabil mk.2 275l. ? Begge brugte..
Synes jo et eller andet sted at det nemmeste at starte ud med, ville være et plug and play, som Rsm.. MEN nu er det sådan, at jeg nok aller helst ville vælge MK.2'eren fra akvastabil.. Grunden til det, er at jeg gerne vil lære det hele fra bunden og få styr på teknik og alt andet fra starten af...
Men lad mig høre jeres råd omkring det.. Hvad I mener jeg skal starte med..
Som skrevet i et andet indlæg, har jeg brugt / og bruger stadig, mange timer på at læse og suge al den viden jeg kan, til mig. Men der er jo meget at lære inden for dette emne!:-). Heldigvis yderst interessant læsning!:-)
Senest rettet af MoG fre 20. apr 2012 17:52, rettet i alt 2 gange.
Morten
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Re: Hjælp til valg af akvarie Rsm250 vs. Akvastabil mk.2
Mark2 er der flest muligheder i, for at give det udstyr du lyster..
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2009
hvis akvariet "bare" skal køre og din interesse er og få smidt nogle fisk og andet liv i så du kan sidde og nyde det så er det RSM´et du skal gå efter, mens hvis din interesse er lidt mere teknisk i hvordan det funger og hvordan det kan køre bedre osv. så er det akvastabil du skal vælge i det du selv kan bestemme hvad dit kommende akvarie skal bestå af fra top til tå..
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg har helt klart interesse for det! Det er også derfor at jeg har mest lyst til akvastabil eks. I stedet for et plug and play akvarie, hvor man er lidt bundet med udstyr! Både pga. de tekniske aspekter i det, men også opstart fra bunden af med indkøring, aquascaping osv! Det vil jeg 100 gange hellere, end at købe et indkørt akvarie med sten, koraller, fisk osv... Det er måske nemmere som nybegynder at købe et plug and play, eller et indkørt akvarie, men har lyst til og lære det og sætte mit eget præg på det..
Meningen med tråden er at høre jeres meninger, og råd til hvad der er bedst som nybegynder!:-)
Meningen med tråden er at høre jeres meninger, og råd til hvad der er bedst som nybegynder!:-)
Morten
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Skulle jeg vælge.
Tog jeg KLART Mk2!
Både fordi man selv kan sætte sit præg på udstyr.
Synes også at det er MEGET pænere end RSM.
Tog jeg KLART Mk2!
Både fordi man selv kan sætte sit præg på udstyr.
Synes også at det er MEGET pænere end RSM.
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Det bliver bare hurtigt dyrt ved køb af både MKII og udstyr, så det skal vel med i beregningen...
Har ikke læst mål på RSM250, men MKII er ikke så dybt i forhold til højden, hvilket jeg ikke syntes om...
Var det RSM130 og et 128/160L Akvastabil/MKII, så ville jeg vælge RSM alene pga kube formen...

Har ikke læst mål på RSM250, men MKII er ikke så dybt i forhold til højden, hvilket jeg ikke syntes om...
Var det RSM130 og et 128/160L Akvastabil/MKII, så ville jeg vælge RSM alene pga kube formen...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Tak for jeres input! Har besluttet mig.. Valget faldt på et næsten nyt akvastabil mk.2... Kan forhåbentlig hente det i næste uge!:-)
Morten