Det meste af det har jeg selv lavet. Akvariet har jeg selv bygget, lampen er DIY, lyskassen osv. Skabet er to standard Ikea køkkenskabe, som er blevet forstærket med lægter og sat på en ramme af vægregler. Desuden er skabet blevet lydisoleret efter bedste evne med skumplader.
Planen for akvariet er, at det primært skal være SPS'er og enkelte LPS'er. Stensætningen er så minimal som muligt, så der stadig er plads til masse af koraller og samtidig rigtig god svømmeplads for fiskene. Der bliver startet op med hovedsagligt døde sten og så et par kilo levende fra mit nuværende for at kick-starte modningen. Sumpen bliver fyldt med ca. 10 kilo levende sten og chaeto alger.
Fiskebestanden bliver mine nuværende sammen med et par kirurger og muligvis en lille flok Anthias'er, hvis pladsen er til det. Alternativt bliver det en flok chromis'er.
Akvariet er endnu ikke opstartet. Lampen er på vej med posten, ligesom sandet. Herefter mangler jeg kun salt og en returpumpe, så er jeg klar til at starte op. Jeg regner med at det kommer op at køre i starten af næste måned.
Akvarie
DIY 288 liters - 120x60x40 cm (l x d x h) i 8mm glas med bølgebrydere hele vejen rundt.
Sump
128 liters akvastabil (alurammer fjernet) - 80x40x40 cm
Teknik
Skummer: Marine Sources SDC-900 (rated til 900 liter)
Lys: DIY LED fra Aquastyleonline.com m. 90 LED'er (42 Royale blue, 20 6500k, 16 10000k, 5 røde, 5 violette og 2 UV)
Cirkulation: 1 stk. Tunze 6095 + 1 stk. Tunze 6055
Retur: Tunze Silence 2400
DIY osmolator
Marine Color 3 kanals doseringsmaskine
Levende
Fisk og bløddyr
4 chromis vridis
2 Amphiprion ocellaris
1 Ecsenius midas
1 Zebrasoma flavescens
1 Lysmata amboinensis
1 Calcinus elegans
Diverse snegle
Koraller
Sarcophyton (irgrøn)
Ricordea Florida (blå/lilla)
Acanthastrea (blå/orange)
Zoanthus (grøn & rød/orange & grå/orange)
Catalaphyllia (turkis/lilla)
Euphyllia yaeyamaensis (grøn)
Euphyllia paraancora (lilla/grøn)
Turbinaria (brun/gul)
Turbinaria (turkis)
Seriatopora Hystrix (pink)
Montipora Confusa (grøn/brun)
Pavona Decussata (grøn)
Caulastrea (neongrøn)
Stylophora pistillata (lilla)
Acropora granulosa (grønlig)
Acropora millipora (gul)
Montipora digitata (lysgrøn)
Montipora digitata (orange)
Montipora digitata (brunlilla-ish)
Billeder
Beklager billede kvaliteten. Har prøvet alt, men jeg kan bare ikke undgå at få refleksioner med i glasset.