Weee vores klovne par har lagt en masse æg som de vogter over nu.. har set 5-6 små fisk gemme sig i min sten sætning.. Men hvor stor er chancerne for dem, når jeg har en gul kirug og en palet kirug... og hvad kan jeg fodre ungerne med?? og har det lykkedes før at opdrætte klovnefisk for nogle??
Mvh den glade fatter:)
Klovne fisk med æg og unger
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
Re: Klovne fisk med æg og unger
Du ka ta dig et kik på mit tidligere opdræt så kan det gi dig en ide om va det kræver http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=35266
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Klovne fisk med æg og unger
Med stor fare for at lyde som en lyseslukker, så er chancen for at ungerne vokser op ren 0. Og det som du har set i stenene er heller ikke små unger. Hvad det så er ved jeg ikke men chancen for at det er fiskeunger, er mindre end at vinde i lotto.filipmi16 skrev:Weee vores klovne par har lagt en masse æg som de vogter over nu.. har set 5-6 små fisk gemme sig i min sten sætning.. Men hvor stor er chancerne for dem, når jeg har en gul kirug og en palet kirug... og hvad kan jeg fodre ungerne med?? og har det lykkedes før at opdrætte klovnefisk for nogle??
Mvh den glade fatter:)
Nå de små unger klækker, er de ikke mere end få millimeter store, og har derefter en lang periode hvor de lever pelagisk - flyder rundt med havstrømmene. Når de så er ved at komme til at ligne en lille fisk, søger de tilbage til det rev de kom fra.
I den periode hvor de lever pelagisk, vil de i akvariet ryge lige i skummeren, eller ende som en snack for de andre fisk, forældrene incl. Samtidig skal de fodres med plankton.