Levende i sumpen

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Levende i sumpen

Indlæg af Moente »

I min nye sump kommer jeg til at have et refufium på et sted mellem 18-30 liter. Jeg overvejer kraftigt at lave det til en fragtank/karantæne til muslinger, men er der egentlig små dyr/fisk, der vil trives der i sumpen? Hvis det kræves af dyret, vil jeg selvfølgelig ikke have koraller eller muslinger.

Er der nogen forslag? Caulerpa-skov med bittesmå søheste f.eks?

Ser frem til at høre jeres forslag.
Mvh Tobias
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Levende i sumpen

Indlæg af Bingocaller »

Hvor meget flow regner du med at skulle have igennem refugiummet? Og hvad tænker du af lys?

For hvis du tænker at holde dyr skal der jo timerur på så der kommer nat og dag etc

Og jeg ville tage chateamorpa algen eller hvad den hedder istedet for Caulerpa - af de mange grunde som Peder R har listet så mange gange
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Levende i sumpen

Indlæg af Moente »

Det hele kommer til at afhænge af arten jeg propper i. Der kommer ikke skide meget flow igennem.

Mht. makroalger, så ville jeg tage Caulerpa fordi den danner skjul til evt. søheste, men foretrækker selv Chaetomorpha. Jeg har masser af rubbles og koralskeletter i min nuværende sump, så de kan føres over.

Lyset bliver der masser af, og kommer til at køre asynkront med displaylyset.

Men som sagt, det hele afhænger om jeg vælger at proppe fisk eller kun koraller/muslinger.
Mvh Tobias
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"