Hejsa
Jeg sad og kiggede på liveaquarias side for og læse lidt omkring fjernelsen af parasitter og der beskriver de nogle hjælpe midler. uv som vi kender men så beskriver de et diatom filter som også skulle være effiktivt til og fjerne de frit svømmende protozoaer fra vandet. Det er ikke noget jeg har hørt om før og slet ikke hvordan sådan et filter virker. Så er der nogen af jer derude som kender sådan et filter eller evt har prøvet det. Kan læse mig frem til at mange også bruger netop samme filter til fjernelse af alger og det efter sigende også skulle gøre ens vand chrystal klart. Håber nogen kan hjælpe mig med lidt imfo.
Taget fra siden: In both aquariums and ponds, parasites are a common problem. The Elite uses a unique diatom powder to filter particles as small as one diatom in size. Many common parasites are large enough to be trapped and pulled out of the water by a diatom filter, reducing or eliminating altogether the need to treat parasites with medications
http://www.diatomfilters.com/contents/en-us/d1.html
Mvh Thue
vortex diatom filter
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8400 Ebeltoft
- Saltvand siden?: 1984
Re: vortex diatom filter
Mig bekendt er et diatomfilter i princippet som et kaffefilter, belagt med et lag kridt. Det stopper hurtigt til og bruges af samme grund kun til kortere behandlinger, feks til at skabe ultraklart vand op til konkurrencer og fotoseancer. Om der siden er udviklet noget der ikke stopper til så hurtigt, kan jeg ikke lige se af dit link.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Re: vortex diatom filter
Kan læse mig frem til at i dette filter bruger de noget specielt pulver som renser, ved ikke hva der er men tænkte også først det var ligesom de filter sokker man før havde set, det er nok heller ikke noget jeg ville anvende men var bare nysgerrig om nigen kendte det, for i mine øjne må de også fjerne en masse gode pots