jeg købte en ny MP40 i fredags og har allerede koblet den fra igen jeg har mit akv indbygget i væg og troede dermed at støjen fra den blev gemt af vejen MEN MEN nej den runger jo i hele huset er der tricks til at få den til at lade være med at larme sådan har prøvet at dreje og justere i den men den larmer lige meget
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
snurrer den fra motoren?
laver den resonans?
Har du indstillet korrekte glastykkelse?
For mig lyder det som om du ikke har brugt nok tid på at indstille den. Det kan godt tage et par timer og 4 øl ca.
jeg drak 8 påskeøl i aftes og der var støjen næsten væk men her til morgen larmede den dobbelt så meget syntes jeg ej gas jeg syntes jeg har justeret det jeg kan men kan den laver resonans i glasset og selv på 1ste salen kan jeg høre den
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Alle nye pumper larmer de første par uger. Selv efter en af kalkning kan de larme. Også er det lige meget om det er Tunze eller MP pumper eller andre mærker.
Den gummi ring på den udvendig del af pumpen kan du trække af og dreje så den passer til din glastykelse på akvariet.
Instilder du pumpen til at køre hele tide. Uden puls eller andet samt kun køre pumpen på max 75% de næste 2 uger så undgår du at skulle høre på larm imens pumperne de indkøres.
Har du prøvet at tænde dry side uden wetside? På den måde kan du udelukke at der er noget galt med motoren (lad den dog ikke køre andet end længe nok til at konstatere om der er støj).
At det runger lyder som om den ikke er indstillet 100% korrekt. Det er minimale ændringer der afgør om magneterne kører jævnt eller den skralder. Vi snakker måske halve millimeter. Da min var indstillet korrekt lod jeg den køre på 75% konstant flow efter Steens (spdiving) anbefaling og nu har den ligesom sat sig og jeg er begyndt at bruge de mere varierende programmer. Har du husket den tynde gummimåtte der skal ligge mellem glas og pumpe på dryside?
Hvis du har prøvet at justere efter alle kunstens regler og den stadig runger tyder det på en defekt pumpe, det er ikke meningen den skal runge. Håber det lykkes for dig! Og meld gerne tilbage med resultatet.
pederrevnørd skrev:Vær sød at give feedback om larmen forsvinder - overvejer selv 6095/mp40
Pft
Peder
Det samme overvejer jeg også, men hælder nu mere til den nye Tunze, for den er rimelig lille i dimensionerne, så den er nem at skjule og så kan du justere hvor den skal blæse hen.
Jeg kan kun høre min hvis jeg ligger øret på akvariet og min lænestol står i den ende af akvariet hvor den er monteret. Men ja det vigtig at justere den i forhold til glas tykkelse som der står i brugs forvirringen
Mine larmede også af H... Til den første uge. Men er med tiden blevet MEGET mindre støj... Så koblet den til igen og se om Du ikke kan finde lidt tålmodighed du kan låne et sted