Unge Klovne i det store akvarie?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
gernerhahn
Reactions:

Unge Klovne i det store akvarie?

Indlæg af gernerhahn »

Hej!
Som tiden dog går ..... nu er det gået 4 måneder og 2 uger og mine værdier er endelige fine og stabile, så jeg har lige være i FutterHaus og købe et lille klovne par. De skulle være 4 måneder gammel, er ikke mere end 2 cm.
Jeg har kommet dem over i akvariet og de klarer det fint.
Da det er mine først fisk og først gang jeg har klovne bliver jeg jo hurtigt lidt pylleret og bekymret .....
De svømmer op og ned og bevæger sig meget, men holder sig kun i den ene ende af akvariet og svømmere hele tiden op og ned langs glasset ..... og så bekymre jeg mig ..... er der for meget strømning i et normalt akvarie (har fulgt Brians anvisinger mht. til strømning), til at sådan nogle små nogen kan trives? vil jo nødigt strees dem til døde..... Skal jeg måske købe en "fødekasse", til at flyde rund i overfladen, og lade dem bo deri til de er vokset lidt mere? Eller er det normalt at de svømmere så meget rundt og holder sig i en ende og det bare er mig der er pylleret?

PS. købte noget granulat foder med til den, som var i babystørrele, men hvordan foder man dem? det forsvinger jo hurtigt henh i overløbes før de så se der er mad, og det giver mig jo et kæmpe madsvineri... nogen gode trix?

PPS. JUHU! - JEG HAR ENDELIG FÅET FISK!!!!!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Først så skal du slappe helt af, der er intet unormalt i at de svømmer op og ned langs glasset, de skal nok finde ud af at vende den anden vej rundt.
Angående støming i akvariet kan jeg jo ikke sig om det er formeget, da jeg ikke ved hvad du har i og hvor stort akvariet er, men formentligt er det ikke formeget. Der er virkeligt gang i vandstrømmen på et rev!
Du kan ikke regne med at de går til foderet lige efter at de er smidt i akvariet. Lad dem lige finde sig til rette. Hvis du har mulighed for at slukke for cirkulation pumperne når du fodrer, vil det hjælpe på foder spildet. Men ellers er et godt råd, at lade granulat pillerne lige suge lidt vand inden du kommer det i akvaiet. så synker det lettere og ryger ikke i overløbet. Du skal også huske på at der er flere fisk der dør på grund af overfodring end af sult. Overfodring, og det er alt for let når der kun er 2 fisk, er en kilde til fosfat. Foder gerne rigtig mange gange om dagen, men bitte små portioner ad gangen.
gernerhahn
Reactions:

Indlæg af gernerhahn »

Super Carsten! Tak for svaret.... man bliver jo bekymret når man nu endelig har fået fisk i. Lige ang. strømning, har et 80 L. en retur pumpe på 600 l/h og 2 cirkulationspumper på 800 l/h
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"