Ville der opstå nogle problemer med et så langt og smalt akvarie ?
Fair nok så kan jeg godt forstå måleneakemedes skrev:Det er fordi værelset det skal være i ikke er så bredt så det må helst ikke rage for langt ud for vægen![]()
Men det betyder ikke noget at lave spraybar på retur pumpen, der bliver ikke for meget belastning på den så overfladen ikke løber hurtigt nok?
Hvordan ville du/i lave overløbskammen, hele vejen over eller kun i den ene side og så del sumpen op i to dele ??
Der kommer ind luftbobler ned i din returpumpe. Det har jeg ikke. Det som nok bestemmer dette, er faldet i overløbet. Der er jo ingen, som siger, at det skal være 10cm. Mit er 2-3 cm., og det virker fint ved migakemedes skrev:Grundet til jeg vil ha delt sumpen op er fordi jeg helst ikke vil have luftbobler fra "vandfaldet" ned i returpumpenIdéen til cirkulation bliver så en pumpe i højre side der skyder mod sumpen, og en spraybar fra returpumpen.
Er godt nok blevet lidt i tvivl om akvariet skal være 40 eller 35 højt nu.. Nogle der har noget tilsvarende ??
Jeg har nu altid kørt med luftskummer og luftpumpe, og er rigtig glad for min og det meget lave lydniveauakemedes skrev:Jamen jeg laver sumpen efter den skummer jeg vælger, jeg har ikke kigget efter nogle endnu, men er fast besluttet om at det skal være en motorskummer
Han har modtaget en besked nu.. Hvad siger du ellers til det Carsten, vil det fungere tror du ?Carsten skrev:Bo Munthe har også et meeget langt og både smalt og lavt akvarie. Hans er vist nok dobbelt så langt som det du planerer.
Ja det er langt mit akvarium er 373 L x 30 B x 35 H cm. Men jeg har min sump separat.Carsten skrev:Bo Munthe har også et meeget langt og både smalt og lavt akvarie. Hans er vist nok dobbelt så langt som det du planerer.
Men også selvom jeg vælger at lave spraybar hele vejen igennem akvariet ??AndersNT skrev:To pumper i enden, den ene som blæser mod overfladen go den anden skaber cirkulation nede på "revet" burde kunne gøre en del.
Jeg ville nok vælge to pumper med den længde. Og ikke en spraybar hele vejen gennem akvariet, tror det ville se mindre pænt ud med et rør på langsakemedes skrev:Men også selvom jeg vælger at lave spraybar hele vejen igennem akvariet ??AndersNT skrev:To pumper i enden, den ene som blæser mod overfladen go den anden skaber cirkulation nede på "revet" burde kunne gøre en del.