Der sker nada med værdierne.. tvært imod.
Jeg startede op som man skulle, og doserede efter bogen.
Har fået tilrettet mine doseringer et par gange af div. zeo-guru/admins

... Men småting kun...
Der er intet sket med Po4 og Nitrat værdierne, de holder sig på et konstant højt niveau.
Jeg har 350 liter vand.
Jeg har følgende
cirkulation :
Red dragon 3500 reutr.
Tunze nano 4500 + 2500+2500 (begge de små er moddet).
Bundlaget er kun 1 cm tykt, så det fungerer ikke som dsd som sådan (Grotech sand) , mn der er fint liv i, kan jeg se.
Der er fyldt godt med Levende sten i, og alt bortset fra sandet er fra det gamle system, som havde fornuftige farver på det meste.
Jeg laver 10% vandskifte hver 14 dag ca ..
Kører
balling light (kh, ca, salt) + i starten sporestoffer, men det er jeg stoppe tmed ligt pt, indtil værdierne er iorden.
Jeg har følgende
fisk.
Gul kirurg : str M
Palet : str M+
Flammekejser
2 x klovn
Hugo
Fridmani
Damsel
Pincetfisk
koralvogter.
2 x dannebrogsrejer.
Ingne
snegle eller eremitter, da de vælger alt omkring sig.
sumpen er på 54 liter, hvor 1/3 er skummerkammer -
Skummer : Royal Exclusive Bubbleking 160 mini.
1/3 kammer med levende sten, fragmenter + lidt makroalger (ikke
caulerpa)
1/3 er returkammer , hvo der er noget net i toppen, dækket af et lag filtervat, som skiftes hver 2 dag, for at fjerne svæv.
Filtervattet skylles grundigt i lunkent vadn, og efterfølgende i koldt vand.
i starten havde jeg problemer med at kunne holde Turbosnegle og eremitter, så efter de sidste gik borg for ½ år siden, har jeg ikke anskaffet mig disse siden...
alt vand der skifte/toppes op er osmose vand, lavet med Vertex 5 trins 100GPD anlæg som er 13 mdr gammelt.
Alle dele er kvalittesvarer fra Tunze, Red dragon, osv.
Der bruges en tunze osmolator, og vandet står i en fødevaregodkendt 10 liters dunk.
Der doseres
balling med en grotech NG Tech 3.
Anything missing ?
Er tæt tæt på at hoppe på en dsb (ikke toget) .. og sælge zeo, som alle andre ellers skam roser
pyyh... det var dagens galde