Skummer til 275liter :)

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Skummer til 275liter :)

Indlæg af Mikkel sloth »

Hej allesusammen :D Jeg har idag bestilt et nyt akvarie på 275liter, med tilhørende sump på 80liter. Det er et Akvastabil Mark II akvarie, med overløb og hele baduljen. Derfor er jeg nu igang med at finde udstyr til min nye balje og nu er turen så kommet til skummeren !

Jeg vil derfor høre jer om der er nogen i kunne anbefale, som også er til at betale for en fyr på SU!

Jeg har fundet denne her: http://www.fish-street.com/aqua_excel_a ... ory_id=130

Er der nogen af jer der har erfaringer med den? eller kan sige at det er noget bras fx :) det ville være en kæmpe hjælp for mig hvis i evt kunne komme med nogen andre forslag eller lign :D

Håber på stor respons, da jeg ønsker at skaffe mig en skummer der virkelig er pengene værd!

Mvh Mikkel
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Skummer til 275liter :)

Indlæg af Stefan »

Jeg kender desværre ikke den pågældende skummer. Hvis det skal være i den helt billige ende, så har skummere af mærket Marine Sources på det seneste fået ros herinde. Alternativt kan du kigge efter noget brugt.
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Jeg skal til at starte et 250 liters op og har samme overvejelser omkring skummer som dig. Jeg vakler dog lidt imellem en NAC6A eller en Red Devil RDC 850. Prisen på begge er overkommelig og det virker til, at begge har fået meget ros på diverse forums.

http://www.fish-street.com/bubble_magus ... gory_id=88

http://www.marine-sources.co.uk/protein ... c-850.html
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4390 Vipperød

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Se om du ikke at du kan finde en brugt skummer :) hvis jeg var dig hade jeg ikke hoppet ud i alle de der billige skummer, det kan koste dig mere i længden hvis den ikke køre som det skal! eller bare fucker op, nogen gange kan man være heldig at finde en god brugt skummer til en lille 1000 kr :)
Kim Bauer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
13
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Kim Bauer »

Skal selv til at starte et 240l op. Mit første saltvands akvarie.
Har valgt en ATI PowerCone 200i, dem jeg har talt med siger super effektiv & dejlig stille.
Vil hellere give lidt mere for varen, vist det kan spare mig for en masse besvær.
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9400 Nørresundby

Indlæg af Mikkel sloth »

tak for de fine inputs :) Jeg vil prøve at kigge efter en brugt skummer så, da jeg kan fornemme det skal være et kvalitets mærke for at være sikker på kvaliteten. Jeg har dog bare ikke økonomien til at skulle købe dem fra nye af, da jeg i forvejen har presset budgettet lidt med køb af akvarie :D
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"