Hej alle! Jeg er ved at lave et akvarie. Det er enlig bare et standart 54l 60x30x30 hvor jeg på bagruden har lavet en sump på 9l 30x30x10 Jeg har købt en aquamedic turboflotor 500 blue skummer(det burde være nok) den fylder ca 15x9x37 Men hvordan skal "resten" deles op, tænker filter? boble fælde osv. Og der skal jo selvfølgelig også lige være plads, til en lille retur pumpe jo:) Håber i kan hjælpe mig med mit "lille" problem....
Ps. større skummer er det = med akvariet kan "belastes" mere end hvis fx mindre skummer bruges?
Mvh Odin
konstruktion af lille sump, hjælp !
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2011
Re: konstruktion af lille sump, hjælp !
Kan den løsning bruges og vil det fungere ?
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3330 Gørløse
- Saltvand siden?: 2010
Nu er jeg ikke super erfaren, men vil komme med lidt input alligevel.
Det vil fungere, men pas på at returpumpen ikke sidder så højt at den kan suge luft ved lidt lav vandstand.
Jeg ville droppe stenene, der er så få , at de vil have meget begrænset, hvis nogen, positiv effekt, tværtimod risikerer du at der bil samles detritus mv. Dernede.
Personligt ville jeg sætte en ekstra væg i bobbelfælden, så kan du stoppe lidt filtervat derimellem til at tage svæv i vandet, og så sætte returpumpen ned i bunden.
Husk at lave væggene i bobbelfælden lidt lavere end adskillelsen ind til akvariet, da filtervattet godt kan stoppe, så det flyder over væggen. Det er selvfølgeligt vigtigt at skifte vattet jævnligt, så det ikke bliver en nitratbombe.
Det vil fungere, men pas på at returpumpen ikke sidder så højt at den kan suge luft ved lidt lav vandstand.
Jeg ville droppe stenene, der er så få , at de vil have meget begrænset, hvis nogen, positiv effekt, tværtimod risikerer du at der bil samles detritus mv. Dernede.
Personligt ville jeg sætte en ekstra væg i bobbelfælden, så kan du stoppe lidt filtervat derimellem til at tage svæv i vandet, og så sætte returpumpen ned i bunden.
Husk at lave væggene i bobbelfælden lidt lavere end adskillelsen ind til akvariet, da filtervattet godt kan stoppe, så det flyder over væggen. Det er selvfølgeligt vigtigt at skifte vattet jævnligt, så det ikke bliver en nitratbombe.
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
- Kontakt:
Glem det, jeg læste ikke at du havde lavet sumpen i baljen.... 

Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home