"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jeg forstår det ikke.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke skal have flere fisk i sin balje! sådan en stor tank er der jo plads til mange flere, især kajser :lipssealed:

Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Schwensen »

Jeg bliver sur og indebrændt når jeg ser det det. det værste er hans egen kommentar til akvariet!
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Ja han vil være guf for det her forum, er du gal hvor han ville blive kørt ned :hehe:
Brugeravatar
Bingomolly
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 9. okt 2011 22:26
12
Postnummer: 4622 Havdrup
Saltvand siden?: 2008

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Bingomolly »

Han må da miste mange fisk pga stres :0
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af pederrevnørd »

Bingomolly skrev:Han må da miste mange fisk pga stres :0
Sådanne baljer ala dette er der desværre alt for meget af.

Det vi ser er et øjebliksbillede at et crowded kvarie - muligvis sat sammen af en med større tegnebog, end viden om at holde saltvand. Dertil, formentlig en ligeglad forhandler. :naughty:

Sådanne baljer bliver typisk sat hurtigt til salg efterfølgende - dog ikke fiskene.... :crybaby:
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: ons 20. jan 2010 07:04
14
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Lehd »

Desværre ligger der en film mere af samme akvarie, dog fyldt endnu mere op og optaget 9 mdr. efter... :crybaby:
Mvh.
Trine
Billede
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: ons 20. jan 2010 07:04
14
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Lehd »

Hmmm... Det skulle være ham her...
http://jcmarineaquatic.com/
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 476
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af mathiaskehlet »

fuck en idiot. Har også lige smidt en kommentar til en af hans videoer
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af pederrevnørd »

mathiaskehlet skrev:fuck en idiot. Har også lige smidt en kommentar til en af hans videoer
:GO

Tænke sig at det er en professionel. Han nævner endda en gruppe af kejsere som helt normalt på forsiden af hans website. :wc:

Nu ved vi at de bedre kan li fisk end koraller i kina.....Jeg synes personligt det er afskyeligt, og synd for fiskene - men de ser i det mindste sunde ud.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
jesper kristensen
Reactions:

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jesper kristensen »

Helt enig han burde skamme sig. Vi må bare acceptere der findes sådanne dyremishandlere ligsom dem der har fugle i bure. De tager deres største nydelse fra dem og lukker dem inde så nydelsen at flyve forsvinder. Det gælder også dem der har indekatte, mus, kaniner, vaskebjørne. De burde allesammen skamme sig. De tager friheden fra dyret og lukker det inde.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af huttelihut »

i er da ikke en skid bedre... fisk i et akvarie er dyreplageri

tænk på hvor meget deres svømmeplads bliver mindsket når de kommer fra havet, og så er det sq da lige meget om man har et akvarie på 1000L
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 602
Tilmeldt: ons 3. dec 2008 21:55
15
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Thomaas »

jesper kristensen skrev:Helt enig han burde skamme sig. Vi må bare acceptere der findes sådanne dyremishandlere ligsom dem der har fugle i bure. De tager deres største nydelse fra dem og lukker dem inde så nydelsen at flyve forsvinder. Det gælder også dem der har indekatte, mus, kaniner, vaskebjørne. De burde allesammen skamme sig. De tager friheden fra dyret og lukker det inde.
okay hellige Jesper, og det gør du ikke med akvariefisk. Tænk før du skriver, doller boy.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 476
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af mathiaskehlet »

huttelihut skrev:i er da ikke en skid bedre... fisk i et akvarie er dyreplageri

tænk på hvor meget deres svømmeplads bliver mindsket når de kommer fra havet, og så er det sq da lige meget om man har et akvarie på 1000L
ja, det kan man vel godt sige. Alle dyr har vel deres rette plads i naturen, men nu holder vi jo alle herinde ink. dig akvariefisk for vores egen fornøjelses skyld.

Men 10 fisk i en spand er vel trods alt bedre end 10 fisk i et glas............
Senest rettet af mathiaskehlet søn 25. dec 2011 22:46, rettet i alt 1 gang.
glarmesteren
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 44
Tilmeldt: man 1. mar 2010 14:41
14
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af glarmesteren »

jesper kristensen skrev:Helt enig han burde skamme sig. Vi må bare acceptere der findes sådanne dyremishandlere ligsom dem der har fugle i bure. De tager deres største nydelse fra dem og lukker dem inde så nydelsen at flyve forsvinder. Det gælder også dem der har indekatte, mus, kaniner, vaskebjørne. De burde allesammen skamme sig. De tager friheden fra dyret og lukker det inde.


Jeg vælger at opfatte det der ironisk :y


Men når alt kommer til alt er det vel forkert at holde dyr i fangeskab
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af pederrevnørd »

huttelihut skrev:i er da ikke en skid bedre... fisk i et akvarie er dyreplageri

tænk på hvor meget deres svømmeplads bliver mindsket når de kommer fra havet, og så er det sq da lige meget om man har et akvarie på 1000L
Undskyld mig, kaldte du lige mig for en dyrplager ? Her midt i julen - du burde vide at ikke alle er ens, hverken dyr eller mennesker.
Man kan med omtanke og dygtighed holde fx klovnfisk i blot 60 l, og få dem til at yngle.
1000 l er ingenting ifht naturen, men nogle arter kan man holde med pleje og kærlighed.
Jeg holder dyr for min skyld, det ved jeg, men jeg gør ALT for at de har bedst mulige forhold.

Af samme årsag har jeg fx ikke Store kejsere og store kiruger - og min dødelighed på fisk er tæt på nul procent.
I min verden er det ikke dyrplageri - tråden startede med netop det som muligt emne, havde ikke set jeg sad med sorteper:-)

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
jesper kristensen
Reactions:

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jesper kristensen »

Thomaas skrev:
jesper kristensen skrev:Helt enig han burde skamme sig. Vi må bare acceptere der findes sådanne dyremishandlere ligsom dem der har fugle i bure. De tager deres største nydelse fra dem og lukker dem inde så nydelsen at flyve forsvinder. Det gælder også dem der har indekatte, mus, kaniner, vaskebjørne. De burde allesammen skamme sig. De tager friheden fra dyret og lukker det inde.
okay hellige Jesper, og det gør du ikke med akvariefisk. Tænk før du skriver, doller boy.
Uhhh jeg tror der er en der har enten en indespærret kat, en fugl eller en gnaver i et bur for underholdningens skyld.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af huttelihut »

hvad er de bedst mulige forhold ? hvem definerer det ?
de bedst mulige forhold findes i det åbne hav

man dør jo heller ikke af at sidde i fængsel selvom man sidder der i 30 år
jeg er ikke bedre selv, men jeg dømmer heller ikke andre.
det er hyklerisk efter min mening
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af pederrevnørd »

huttelihut skrev:hvad er de bedst mulige forhold ? hvem definerer det ?
de bedst mulige forhold findes i det åbne hav

man dør jo heller ikke af at sidde i fængsel selvom man sidder der i 30 år
jeg er ikke bedre selv, men jeg dømmer heller ikke andre.
det er hyklerisk efter min mening
Hmm koralrev er ikke åbent hav, men et lille lukket område.
Fiskene har det bedre i koralrevet end i vores akvarier, JA, langt de fleste.
Dømmer heller ikke - men hvis man gør en indsats for de væsener vi fjerner fra revet, og gør sit eget bedste, ja - så kan jeg om ikke andet se mig i spejlet med god samvittighed.

Denne fremgang er jo rent faktisk med til at sikre revenes fremtid. Vi har på seneste 20 år lært at holde liv i sps, og enkekte fisk formeres nu i fangenskab. Og revfisk opdrættet i fangenskab, er da ret fantastik. Kan betyde meget for vores hobbys fremtid, og for koralrevene.

Men jeg forstod såmænd godt din pointe - og er ikke helt uenig, men der er mange facetter i en sådan debat

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af huttelihut »

helt enig Peder

jeg synes bare der manglede noget perspektiv i debatten
de omtalte fisk ser jo sunde og raske ud og han giver dem jo også de bedst mulige forhold, efter han egen målestok
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af pederrevnørd »

huttelihut skrev:helt enig Peder

jeg synes bare der manglede noget perspektiv i debatten
de omtalte fisk ser jo sunde og raske ud og han giver dem jo også de bedst mulige forhold, efter han egen målestok
Enig, tak for god dialog :GO

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Fiskeben
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: man 10. okt 2011 21:04
12
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Fiskeben »

Jesper du har sgu en indespærret hjerne og den er tilmed totalt død din tosse
jesper kristensen
Reactions:

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jesper kristensen »

Fiskeben skrev:Jesper du har sgu en indespærret hjerne og den er tilmed totalt død din tosse
Så du synes simpelthen det er ok at tage en lille fugl, og spærre den inde i et bur i de 10 år den har at leve i?
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 602
Tilmeldt: ons 3. dec 2008 21:55
15
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Thomaas »

jesper kristensen skrev:
Thomaas skrev:
jesper kristensen skrev:Helt enig han burde skamme sig. Vi må bare acceptere der findes sådanne dyremishandlere ligsom dem der har fugle i bure. De tager deres største nydelse fra dem og lukker dem inde så nydelsen at flyve forsvinder. Det gælder også dem der har indekatte, mus, kaniner, vaskebjørne. De burde allesammen skamme sig. De tager friheden fra dyret og lukker det inde.
okay hellige Jesper, og det gør du ikke med akvariefisk. Tænk før du skriver, doller boy.
Uhhh jeg tror der er en der har enten en indespærret kat, en fugl eller en gnaver i et bur for underholdningens skyld.
Nej det har jeg ikke du.
Syntes er bare ikke du er for kvik at høre på, når du selv holder dyr i fangeskab. Om det er glas eller tremmer går i min verden ud på et.

Når det så er sagt, er jeg da også helt enig i at det ikke er ok at have så stor en besætning af fisk på den smule plads.
Men din dobbetmorale kan du godt pakke sammen, for det er da lige til at få dårlig dolk over.

Gør selv alt hvad jeg kan for at give bedst mulige forhold for både fisk og koraller.
Men uanset hvor godt vi selv syntes vi gør det, er det stadig fangeskab for underholdningens skyld.

TJ
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3637
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af nielsk »

Han må da have et enormt filtrerings setup eller vandskifte for at holde så store fisk på så lidt plads.
Måske det er en salgstank?
Underligt de ser så sunde ud - enten er de lige dumpet i ellers gør masseeffekten så meget at agressionerne deles helt ud. Der må køre min 500 g foder i dagligt..
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 666
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 07:03
12
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af ChristianJS »

jesper kristensen skrev:Helt enig han burde skamme sig. Vi må bare acceptere der findes sådanne dyremishandlere ligsom dem der har fugle i bure. De tager deres største nydelse fra dem og lukker dem inde så nydelsen at flyve forsvinder. Det gælder også dem der har indekatte, mus, kaniner, vaskebjørne. De burde allesammen skamme sig. De tager friheden fra dyret og lukker det inde.
Husk lige at tage dine piller Jesper, du har da vist brændt en sikring! Et er at du er mere end almindeligt skinhellig, specielt i betragtning af at du for ikke ret lang tid siden smed fire halvstore kirurger i din nyopstartede balje, og mistede alt! Læg mærke til at jeg ikke hverken fordømmer din handling, eller frydes over resultatet, men kun pointerer dobbeltmoralen i din prædiken!!!

Så fej for egen dør før du fordømmer lille Lise for at have en hamster, eller enkefru Hansen for kanariefuglen og den velnærede hankat...

Din romantiserede patronisering på dyrs vegne er lige så korrekt som hvis jeg påstod at det var synd at en Ferrari skulle overholde fartgrænsen, når den nu er skabt til at køre stærkt. Din forestilling om fugle og kattes optimale liv er på ingen måde biologisk begrundet eller rationel, men kun bygget på din egen ide om at være fugl, kat eller mus. Med bare lidt rationel viden om hvordan vildkatte eller undulater lever, ville du vide at en velpasset tamundulat lever et væsentligt længere og betragteligt mere komfortabelt liv, end en vild.

Og midt i din selvretfærdige harme kan du jo fortælle om du fik and eller flæskesteg i forgårs, og hvor mange slags sild der står på bordet de kommende dage.

Derudover ser det ud til at han har lidt rigeligt fisk i baljen på den video!!! :-)
jennifer
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: fre 12. feb 2010 07:01
14
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2010

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jennifer »

Kære Jesper , du må sku da se at du har trådt i spinaten her ved at sige det med hensyn til at lukke dyr inde..

Hvad havde du selv gjort med dine kirurger ? Jeg vil kalde det for et ekperiment :-)

Du er ikke en skid bedre , hvis ikke værre end de andre ! De flerste tænker da om og køber en fisk af gangen og ser om den klarer sig i et nyopstartet akvarie. Så jeg håber da , for fiskernes skyld at du tager der roligt næste gang. For det er sku syndt for fiskene!

Så lad de andre om at have de dyr de nu har på deres samvittighed.

Ps. Jeg troede faktisk at det var en joke da jeg læste dit indlæg, men det mente du vist...hold da kæft :-)
jesper kristensen
Reactions:

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jesper kristensen »

Hør her folkens. Uanset hvor dårligt lys jeg stiller mig selv i nu så ændre det ikke på min mening om det jeg har skrevet. Jeg synes det er synd for en fugl at den skal sidde i et bur i 10 år og vælge imellem to pinde den kan hoppe frem og tilbage på. Og ja jeg synes det er synd for en kat den skal tilbringe sit liv indenfor 4 vægge i omkring 13 år.
Hvad angår de 4 døde fisk så døde de af pletter de fik fra forhandleren af. Op til flere har skrevet de havde samme problem, men turde ikke skrive det her på forum. Det er sku da for langt ude at begynde at skrive alt det pis i gør. At jeg ikke må spise and eller sild pga jeg synes det andet er synd for dyret er langt ude.

Mener det var christian der skrev det med undulaten. Hvad ville du vælge christian. Dine 2 sofaer i 10 år som er behagelige eller 5 år som en fri mand?

Hvis jeg ikke må spise and eller sild pga min mening om fuglen og katten så betyder det ko at du heller ikke må hvis du synes det er synd man flår levende dyr hvilket du jo nok synes er. Her hentyder jeg til jeg synes det er synd for katten og fuglen og du synes det er synd for det flåede dyr.

Er egentligt ret skuffet over folk skriver som de gør. Troede virkelig man var ældre end det. Sådan havde jeg ikke svaret selvom jeg synes indlægget var dumt.

Når alt kommer til alt så interessere jeres mening om min holdning til fuglen og katten mig egentligt ligeså lidt som den spandawer der ligger i disken ude på statiol.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af Engelquist »

Jesper- du/vi putter fisk i et akvarie for vores fornøjelses skyld, bl.a. kirurger der dagligt svømmer rundt på flere hundrede kvm. koralrev- dem byder mange af os mindre end en kvm- gerne til flere kirurger....
At begynde at gøre sig til dommer over folk der holder fugle eller katte, er mildest talt dobbeltmoralsk så det batter...
Senest rettet af Engelquist man 26. dec 2011 09:43, rettet i alt 1 gang.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
jesper kristensen
Reactions:

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jesper kristensen »

Fiskeben skrev:Jesper du har sgu en indespærret hjerne og den er tilmed totalt død din tosse
Det var inlæg nr.6 du lavede der. Utroligt det altid er for at prikke til folk. Sidst drejede det sig om nogle varer en bruger ikke kunne få. Ham fik du også provokeret lidt.
jesper kristensen
Reactions:

Re: Jeg forstår det ikke.

Indlæg af jesper kristensen »

engelquist skrev:Jesper- du/vi putter fisk i et akvarie for vores fornøjelses skyld, bl.a. kirurger der dagligt svømmer rundt på flere hundrede kvm. koralrev- dem byder mange af os mindre end en kvm- gerne til flere kirurger....
At begynde at gøre sig til dommer over folk der holder fugle eller katte, er mildest talt dobbeltmoralsk så det batter...
Fisk har ikke personligheder som katte og fugle har. Du kan vænne en fisk til dens omgivelser, men ikke en kat.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"