VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
DIY LED
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C
DIY LED
Jeg overvejer at lave min egen LED lampe, men mangler viden om emnet. Er der nogen der kender til en guide, eventuelt en gammel tråd på forummet der kan hjælpe?
Vh
Jonas
Vh
Jonas
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: DIY LED
Kan egenligt kun sige, søg og du skal finde.
Der har været MANGE tråde om emnet.
Der har været MANGE tråde om emnet.
- DKMcSalt
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Vanløse
Som Carsten siger, hvis du ikke ved noget om el og LED i forvejen, så kræver det en masse søgen og læsen før du bliver klogere
Så "Go for it!", men det tager tid, er selv i gang og ja det tager tid
ligesom alt andet inden for saltvand...

Så "Go for it!", men det tager tid, er selv i gang og ja det tager tid

75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Jeg har fulgt med i flere af de tråde der har været om emnet, så jeg har da samlet nogle brudstykker sammen. Jeg mangler bare en tråd eller artikkel der gennemgår alle aspekter.DKMcSalt skrev:Som Carsten siger, hvis du ikke ved noget om el og LED i forvejen, så kræver det en masse søgen og læsen før du bliver klogere![]()
Så "Go for it!", men det tager tid, er selv i gang og ja det tager tidligesom alt andet inden for saltvand...
God jul
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
[quote="mcnats
Jeg mangler bare en tråd eller artikkel der gennemgår alle aspekter.
[/quote]
Se det mangler vi andre også.
Tror det er umuligt eller blot meget svært og tidskrævende at samle alle de informationer der findes også samle det i en artikel.
Blandt andet fordi emnet konstant forandrer og udvider sig.
Jeg mangler bare en tråd eller artikkel der gennemgår alle aspekter.
[/quote]
Se det mangler vi andre også.

Tror det er umuligt eller blot meget svært og tidskrævende at samle alle de informationer der findes også samle det i en artikel.
Blandt andet fordi emnet konstant forandrer og udvider sig.
Det er nu meget nemt at bygge sin egen lampe.
Det kræver følgende.
heatsinks
Led
Linser
ledninger
driver
pasta
loddefætter
en kasse til herligheden
en der måler strømmen i strengen Kan ikke huske hvad den hedder.
Faner til afkøling.
Nogle drivere kan skrues ned og derfor kan du bremse strømmen i den hvis strengen ikke fyldes helt op
Andre drivere er ikke dimmerbare, men dem kan du fylde op med max led som leverandøren anbefaler, tag typisk 1 led fra, eks en driver der kan klare 12-20 led smider du 18-19 på.
Lav ellers en tråd om dit eget projekt og stil spørgsmål der. Husk at vænne korallerne til det nye lys eller brænder du dem. Det gør du bedst ved at skrue op i 4-6 omgange over 1-2 uger. Altså 25% i 3 dage 50% i 3 dage 75% i 3 dage og så 85% i 2 dage og til sidst 100%.
Held og lykke med det.
Det kræver følgende.
heatsinks
Led
Linser
ledninger
driver
pasta
loddefætter
en kasse til herligheden
Faner til afkøling.
Nogle drivere kan skrues ned og derfor kan du bremse strømmen i den hvis strengen ikke fyldes helt op
Andre drivere er ikke dimmerbare, men dem kan du fylde op med max led som leverandøren anbefaler, tag typisk 1 led fra, eks en driver der kan klare 12-20 led smider du 18-19 på.
Lav ellers en tråd om dit eget projekt og stil spørgsmål der. Husk at vænne korallerne til det nye lys eller brænder du dem. Det gør du bedst ved at skrue op i 4-6 omgange over 1-2 uger. Altså 25% i 3 dage 50% i 3 dage 75% i 3 dage og så 85% i 2 dage og til sidst 100%.
Held og lykke med det.
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Se allerede der var noget nyt. Den unavngivne dims der måler strømmen, hvorfor er den nødvendig?jesper kristensen skrev:Det er nu meget nemt at bygge sin egen lampe.
Det kræver følgende.
heatsinks
Led
Linser
ledninger
driver
pasta
loddefætter
en kasse til herligheden
Faner til afkøling.
Held og lykke med det.
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Hvor vil I i øvrigt anbefale at købe delene henne?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3320 Skævinge
- Saltvand siden?: 1991
- Geografisk sted: "Reservatet"
Hi folks

dette er et link til youtube hvor der bliver forklaret lidt om sagerne,der er 6 små afsnit og i de sidste bliver der vist et DIY LED projekt som imho er temmelig fedt.Med min begrænsede viden om dette felt syntes jeg det er super informativt.....døm selv
Eneste minus det foregår på engelsk uden text