For og imod Aquatronica eller Ghl
- minedykker
- Rev haj
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
For og imod Aquatronica eller Ghl
Hejsa som sagt har jeg et spørgsmål til folket her på forumet, fordel og ulemper hved de to computer, er rigtig nysgerrig efter hvad jeres erfaringer er og hvad i syens funger best.
Hilsen sømand
Hilsen sømand
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
-
- Picasso aftrækker
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
Re: For og imod Aquatronica eller Ghl
Har ikke prøvet Aquatronica, men kan varmt anbefale GHL har selv en Profilux 3eX
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- 14
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Ulempe: PRISEN 

[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- minedykker
- Rev haj
- 15
Når du siger prisen hvad tænker du så på ghl eller ?? For syens da at de priser jeg kan finde er ghl den der er dyrest ?
Men hvor finder du priser henne
Men hvor finder du priser henne
-
Jeg ville helt klart vælge GHL frem for Iks og Aquatronica da GHL er meget længere fremme i skoene med udvikling af monduler og andet tilbehør til nye varem som feks. Pumper, LED osv.
Den eneste grund til at jeg ikke selv har en GHL er prisen samt behovet. Jeg nøjes med en PH singel controler til min kalkreaktor end til vidre og styre mine MP40 og Tunze pumper med deres ejet software.
Steen
Den eneste grund til at jeg ikke selv har en GHL er prisen samt behovet. Jeg nøjes med en PH singel controler til min kalkreaktor end til vidre og styre mine MP40 og Tunze pumper med deres ejet software.
Steen
- minedykker
- Rev haj
- 15
Okay spænden jeg har jo både for og imod de forskellige computer. Aqua der er der kun et kabel fra computeren hvor ghl har alle kabler der skal føres. Pt kikker jeg ikke rigtig priser men hvor jeg for den beste computer med flest muligheder.
-
Sidste gang jeg virklig overvejede en akvarie computer der var der en svensk akvarie computer fra eneye.se som kunne måle og vise KH, CA, MG, Nitrat osv.
Men denne var nu også ret dyr og kostede 13.000 SKR for en basic pakke. Desværre var der heler ikke meget info at finde fra andre som havde købt denne. Derfor fik jeg den aldrig selv købt. Og hvad der siden er sket med firmaet som lavede dem ved jeg intet om.
Steen
Men denne var nu også ret dyr og kostede 13.000 SKR for en basic pakke. Desværre var der heler ikke meget info at finde fra andre som havde købt denne. Derfor fik jeg den aldrig selv købt. Og hvad der siden er sket med firmaet som lavede dem ved jeg intet om.
Steen
- Stefan
- Rev haj
- Reactions: 48
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Forstår ikke hvad du mener? Umiddelbart vil jeg rent faktisk mene, at du skal bruge flere til Aquatronica, da alle interfaces er separate og så tilsluttes enheden med et kabel. Sådan er det også med visse interfaces til GHL, men alle de mest gængse er indbygget i selve computeren.minedykker skrev:Aqua der er der kun et kabel fra computeren hvor ghl har alle kabler der skal føres.
Men af de to vil jeg også helt klart vælge GHL'en (har også selv en 3eX). Der bliver konstant udviklet på nye firmwares og bedre software. Hvis der kommer noget nyt hardware fra en anden producent, som de ser muligheder i, så bliver der typisk også udviklet et interface eller lignende til det.
- minedykker
- Rev haj
- 15
Okay forstår godt du ikke forstod mit spørgsmål Aqua går der kun et kabel fra styre enheden ned til strømskinden og så sider at i skinden. Hvor ghl sider alle kabler bag i styre enheden lidt som iks gør men sådan en har jeg haft og den er død nu så kikker efter det mest optimale som der er " fremtidssikret " hvis man kan sige det på den måde
- minedykker
- Rev haj
- 15
hmm laver GHL software til en mac da jeg ikke har nogen pc hvis det er det valget ender med
- Olsen
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Hvis man starter op og er nybegynder, så er en tunze multicontroller 7095 en god ting at starte ud med. Og er man erfaren er den stadigvæk god.
Har selv GHL, men det er primært for at jeg kan styre doseringspumper så det er en lidt dyr løsning.
Har selv GHL, men det er primært for at jeg kan styre doseringspumper så det er en lidt dyr løsning.
- minedykker
- Rev haj
- 15
Okay
Har altid haft en computer på mit system til at styre både redox, temp, salt og ph lige som til at styre lys varme kulde og ikke mindst til at styrer dosering af de forskellige ting som ca, kh, og mg og nu også vodka, grunde til dette er at jeg rejser en del og for at gøre det så nemt for mig selv og min kone og Svigerforældre som ind i mellen passer det hehe så dyr løsning måske siger en rigtig dejlig måde at gøre dagligdagen super nem på så om man er ny eller gammel er i min verden lige meget computer gør bare tingen nemt hvis man vil bruge pengene på det.
Men mit spørgsmål går på hvilken af disse computer er i jeres best og kan deres pc opkobling køre på en Mac computer
Har altid haft en computer på mit system til at styre både redox, temp, salt og ph lige som til at styre lys varme kulde og ikke mindst til at styrer dosering af de forskellige ting som ca, kh, og mg og nu også vodka, grunde til dette er at jeg rejser en del og for at gøre det så nemt for mig selv og min kone og Svigerforældre som ind i mellen passer det hehe så dyr løsning måske siger en rigtig dejlig måde at gøre dagligdagen super nem på så om man er ny eller gammel er i min verden lige meget computer gør bare tingen nemt hvis man vil bruge pengene på det.
Men mit spørgsmål går på hvilken af disse computer er i jeres best og kan deres pc opkobling køre på en Mac computer
- Stefan
- Rev haj
- 19
- Kontakt:
Profilux Control kan endnu ikke afvikles direkte i OSX! Så hvis du vælger en GHL, så skal du have lavet en virtuel maskine eller noget Boot Camp.minedykker skrev:Okay
Hvis du rejser meget, så har GHL'en jo også webinterface, så du kan logge på den udefra. Derudover får jeg mail og SMS fra min, når der er alarm.
- minedykker
- Rev haj
- 15
Okay fedt nok skal lige snakke med søs hvad det koster at opdater Mac med ram og boot camp
Men meget fedt at man kan få en mail og SMS hvis der er noget som ikke spiller mail er det computeren der sender den eller er det SMS modulet ?
Men meget fedt at man kan få en mail og SMS hvis der er noget som ikke spiller mail er det computeren der sender den eller er det SMS modulet ?
- Stefan
- Rev haj
- 19
- Kontakt:
Mht. SMS så bruger jeg bare en gateway fra mail -> SMS. Så sender Profiluxen en mail afsted, som bliver konverteret til en SMS. Jeg er for nærig til at invistere i SMS-modulet, som er ret pebret i pris. SMS-modulet har dog den fordel, at det har inbygget batteri, så du kan få besked ved strømsvigt.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er det ikke sådan at der er fordele og ulemper ved alle systemer.
IKS er helt gået bag af dansen, så dem gider jeg slet ikke mere snakke om.
Er fordelen ved Aquatroinic ikke at skærmen er større og pænere, og at der kun er en ledning fra skærm til lysskinne?
Fordelen ved GHL at den ikke fylder så meget og der er mange udvidelses muligheder. Men en ulempe er at der er et mylder af ledninger på bagsiden.
IKS er helt gået bag af dansen, så dem gider jeg slet ikke mere snakke om.
Er fordelen ved Aquatroinic ikke at skærmen er større og pænere, og at der kun er en ledning fra skærm til lysskinne?
Fordelen ved GHL at den ikke fylder så meget og der er mange udvidelses muligheder. Men en ulempe er at der er et mylder af ledninger på bagsiden.
- minedykker
- Rev haj
- 15
jo der er fordel og ulemper ved alle ting også vores computer, ved godt det ikke altid er nemt i denne verden at ta højde for alt, men må indrømme at syens det er svært når man kikker computer til akvarier, for ja kan se der er mega maget som GHL kan, også meget mere ind jeg pt skal bruge, men så igen kan jeg godt li at have muligheden for at udvide uden at skal købe nyt system.
- Olsen
- Rev haj
- 19
Og så skrev du selv nøgleordet, nemlig hvad ens behov er. Find ud af hvad dit behov er før du køber. For at sætte det lidt på spidsen: Er det blot for at styre lyset så er er et digitalt tænd og sluk normalt rigeligt. Er det blot for at styre pumper op og ned og lave lidt bølger så er 7095 godt nok. Men er det for at en enhed skal kunne klare begge dele + dosering og mere til, så er der Profilux'en super.
Ang. ledninger og spaghetti så kan man jo bare gemme det hele væk og tilslutte den seperate skærm, som bare har én ledning hen til profilux'en. Den er på størrelse med en smartphone, bare meget tykkere, men ret cool alligevel som display
Ang. ledninger og spaghetti så kan man jo bare gemme det hele væk og tilslutte den seperate skærm, som bare har én ledning hen til profilux'en. Den er på størrelse med en smartphone, bare meget tykkere, men ret cool alligevel som display

- minedykker
- Rev haj
- 15
Hejsa Olsen
Du har 110 % ret i at man skal finde sit behov, især fordi det er mange penge, for noget man måske ikke bruger optimalt.
Men vil så vende den rundt, til mit spørgsmål, for det er ikke om jeg har behov for computer eller ikke har, mit spørgsmål gik på hvilken af disse to computer der i jeres øjen var den beste, og hvilken en af dem som vil være best fremtidssikret, som sagt frem til i dag har jeg brugt Iks og vært rigtig glad for at den styret, alt for mig og her i alt mener jeg.
Dosering
Måler mit salt om det er stabilt
Måler min redox om den stiger eller falder
Måler min PH om den er fornuftig
Måler min temp. Og med den tænder og slukker mit varmekild
Den styr mit lys og måne lys og det blå lys den gør det faktisk rigtig nemt for mig, og ja du kan købe ure til at styr lys og du kan købe systemer der kan putte ca, kg og mg og andre ting i uden brug af en computer, men jeg kan li det er i en enhed som jeg har mulighed for at styre med en pc i lejligheden eller over nettet for den sags skyld derfor kikker jeg ikke efter en multikontroler til pumper eller digitale ure men en compute, og det er det mit spørgsmål går på. Nemlig hvilken en af disse to computer gør det Best.
Er ikke for at være sur eller noget det er jo jul ;0) og er bare uheldig at min gamle computer er brand af, og nu skal jeg have en ny afløser for den, og vil bare gerne grafer det rigtig valg.
Håber at det kommer rigtig ud denne gang ;0)
Du har 110 % ret i at man skal finde sit behov, især fordi det er mange penge, for noget man måske ikke bruger optimalt.
Men vil så vende den rundt, til mit spørgsmål, for det er ikke om jeg har behov for computer eller ikke har, mit spørgsmål gik på hvilken af disse to computer der i jeres øjen var den beste, og hvilken en af dem som vil være best fremtidssikret, som sagt frem til i dag har jeg brugt Iks og vært rigtig glad for at den styret, alt for mig og her i alt mener jeg.
Dosering
Den styr mit lys og måne lys og det blå lys den gør det faktisk rigtig nemt for mig, og ja du kan købe ure til at styr lys og du kan købe systemer der kan putte ca, kg og mg og andre ting i uden brug af en computer, men jeg kan li det er i en enhed som jeg har mulighed for at styre med en pc i lejligheden eller over nettet for den sags skyld derfor kikker jeg ikke efter en multikontroler til pumper eller digitale ure men en compute, og det er det mit spørgsmål går på. Nemlig hvilken en af disse to computer gør det Best.
Er ikke for at være sur eller noget det er jo jul ;0) og er bare uheldig at min gamle computer er brand af, og nu skal jeg have en ny afløser for den, og vil bare gerne grafer det rigtig valg.
-
- Picasso aftrækker
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
Hvordan sætter du din GHL op til mail? det er endnu ikke lykkes mig at får det til at virke. Jeg har oprette en Gmail konto til den, men kan ik får det til at virke.Stefan skrev:Mht. SMS så bruger jeg bare en gateway fra mail -> SMS. Så sender Profiluxen en mail afsted, som bliver konverteret til en SMS. Jeg er for nærig til at invistere i SMS-modulet, som er ret pebret i pris. SMS-modulet har dog den fordel, at det har inbygget batteri, så du kan få besked ved strømsvigt.
Har gjort som vist
:Minedykker, håber at det er ok jeg lige låner tråden.
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
- minedykker
- Rev haj
- 15
Helt iorden er selv nysgerrig efter hvordan folk gør og hvad folk syens om deres computer da jeg skal have en af den en eller anden type ;0)
- Olsen
- Rev haj
- 19
Da jeg skulle kigge nærmere på computere til saltvandsakvariet var det også GHL profilux vs. Aquatronica. Endte med at gå efter GHL'en fordi jeg fik et ok tilbud, men ville heller ikke have ændret det valg på nogen måde, da jeg synes både software og hardware til GHL virker til at kunne flere ting end Profiluxen. Kan ikke lige komme i tanke om noget som Aquatronicaen kan, som GHL ikke kan. Begge er glimrende computere og slår IKS med flere længder, men GHL er lige et stykke længere fremme i skoene efter min mening. Så, ja, hvis du mener at du har behovet som du jo beskriver, du har, så vælg GHL profilux computeren.minedykker skrev:Hejsa Olsen
Dosering

- Stefan
- Rev haj
- 19
- Kontakt:
Jeg har heller aldrig fået det til at spille med Gmail som SMTP-server.laursen skrev:Hvordan sætter du din GHL op til mail? det er endnu ikke lykkes mig at får det til at virke. Jeg har oprette en Gmail konto til den, men kan ik får det til at virke.Stefan skrev:Mht. SMS så bruger jeg bare en gateway fra mail -> SMS. Så sender Profiluxen en mail afsted, som bliver konverteret til en SMS. Jeg er for nærig til at invistere i SMS-modulet, som er ret pebret i pris. SMS-modulet har dog den fordel, at det har inbygget batteri, så du kan få besked ved strømsvigt.
Har gjort som vist
:Minedykker, håber at det er ok jeg lige låner tråden.
Jeg fik det først til at spille, da jeg oprettede en konto hos Lavabit og bruger i dag smtp.lavabit.com. Prøv det!

Der er dog ingen problemer med at sende til en hvilken som helst mailadresse (f.eks. Gmail).
- palamo123
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 9500 Hobro
- Geografisk sted: Hobro
Jeg kører med aquatronica, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med.
Hmm, hvorfor så AT - jeg fik et godt tilbud brugt og kører nu med ph probe, 8 stk plugs, level osmolator, temp, dosering 3 kanals. Alt sammen for under 3000.
Jeg har skiftet ph probe en gang
Kender ikke ghl og de andre - Men synes AT gør det godt til min lille tank
Glædelig jul
Hmm, hvorfor så AT - jeg fik et godt tilbud brugt og kører nu med ph probe, 8 stk plugs, level osmolator, temp, dosering 3 kanals. Alt sammen for under 3000.
Jeg har skiftet ph probe en gang
Kender ikke ghl og de andre - Men synes AT gør det godt til min lille tank

Glædelig jul

Mvh
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw