Glasroser hvordan...?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2011

Glasroser hvordan...?

Indlæg af wibroe33 »

Hej sf. jeg prøvet at sprøjte mine glasroser med kogende vand mange gange og de kommer bare igen.. nu har jeg prøvet at købe noget Aiptasia exit det er det samme de kommer bare igen dagen efter..hvad kan jeg gøre på nuværende tidspunkt, da det er i inkøringsfasen det har kun kørt i 20 dage og det vælter frem med glasroser..håber i kan hjælpe...? og hvad gør man ved dem man ikke kan nå eller dem der er inde i hullerne på stenene..?
Brugeravatar
DKMcSalt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: Vanløse

Re: Glasroser hvordan...?

Indlæg af DKMcSalt »

Tag en 1ml sprøjte fra apoteket med en lang kanyle, sug 0,1 ml saltsyre op og giv den en dosis, pssst og så er den væk.

Nogle kommer igen, men efterhånden får du buk med dem.

Så vidt jeg husker, så bør du ikke bruge mere en 1 ml saltsyre pr vandskift, men tør ikke lægge hovedet på bloggen, prøv at søg forumet, mener det var her jeg læste det.

Prøv lige at smid et billede af en, det lyder lidt vildt....
75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

kommer an på hvor meget vand han har

jeg selv havde intet problem i at fyre 5-10 ml af i mit 576er
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Drelige
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 6823 Ansager
Geografisk sted: 6823 ansager

Indlæg af Drelige »

Der er en der har en glasrose rydder til salg herinde
Ferskvand??? Nej så hellere have en klask af en våd berlinger
wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af wibroe33 »

det er et rsm 130..hvor meget kan det ta..? og til Drejlige så har jeg set den, men det har kun kørt i ca. 20 dage..jeg havde nemlig tænkt på et par wurdimanni rejer men jeg ved ikke helt hvornår det er klar til levende eller hvor man køber dem ..selvom der er en eterimt krabbe der har været der hele tiden den har det fint..
Brugeravatar
glenn_24
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4450 Jyderup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af glenn_24 »

DKMcSalt skrev:Tag en 1ml sprøjte fra apoteket med en lang kanyle, sug 0,1 ml saltsyre op og giv den en dosis, pssst og så er den væk.

Så vidt jeg husker, så bør du ikke bruge mere en 1 ml saltsyre pr vandskift, men tør ikke lægge hovedet på bloggen, prøv at søg forumet, mener det var her jeg læste det.

så vidt mig bekendt så skal der ikke skiftes vand i baljen når du har brugt saltsyrer.. men som en tommelfinger regl hedder det max 1 ml pr dag

og det skyldes jo at ph værdien bliver påvirket at saltsyrer og ved overdreve brug er det Dødligt men nøjes du med af følge tommelfinger reglen så går det ikke galt for saltsyren påvirkning af ph værdien forsvinder igen efter 1 døgn af en eller anden grund som jeg så ikke lige kender :h
Brugeravatar
DKMcSalt
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af DKMcSalt »

glenn_24 skrev:
DKMcSalt skrev:Tag en 1ml sprøjte fra apoteket med en lang kanyle, sug 0,1 ml saltsyre op og giv den en dosis, pssst og så er den væk.

så vidt mig bekendt så skal der ikke skiftes vand i baljen når du har brugt saltsyrer.. men som en tommelfinger regl hedder det max 1 ml pr dag

og det skyldes jo at ph værdien bliver påvirket at saltsyrer og ved overdreve brug er det Dødligt men nøjes du med af følge tommelfinger reglen så går det ikke galt for saltsyren påvirkning af ph værdien forsvinder igen efter 1 døgn af en eller anden grund som jeg så ikke lige kender :h
Det dæmre, det lyder som den helt rigtige beskrivelse :h
75L. Aqua Medic Blenny Advanced, skummer opdateret til Tunze 9001, returpumpe erstattet af Tunse 6025, Tunze osomolator, Jebao RW-4
Afviklet:
125l Nano, 150W HQI, 2 X 15W T8, Tunze DOC 9010, Tunze Nano Stream 6025, Tunze returpumpe, Tunze Osomolator
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"