Læder koral
Læder koral
Hej folkens bjeg har en stor læderkoral som vokser ret hurtigt ud mod ruden. Jeg kan ikke fjerne stenen den sidder på da den er sat for godt fast til stenopsætningen. Kan jeg skære den over ved roden og sætte den fast et andet sted? Korallen kan ses i min tråd på side 3.
- strobbe
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2010
Re: Læder koral
hej jesper det er en sacropyton og den ville jeg mene man godt kan skære af ved roden og sætte fast et andet sted 

ingen salt mere 

- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
ja den hugger du bare over
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Jeg har lige "ordnet" en sacropyton.
Den kan godt rives fra sin sten ved lidt brækken frem og tilbage. Den skal også overskæres.
Hvis den er for stor i hatten, kan man klippe en rand af den hele vejen rundt.
Den bliver i løbet af 1 md. glat igen i kanten.
Den kan godt rives fra sin sten ved lidt brækken frem og tilbage. Den skal også overskæres.
Hvis den er for stor i hatten, kan man klippe en rand af den hele vejen rundt.
Den bliver i løbet af 1 md. glat igen i kanten.
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
Ok så. Jamen det er da bare for fedt. Vokser den så videre fra stilken hvis man skærer den over dernede. Tror jeg vil prøve at vriste den fri ved at lirke den af med en kniv.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
når du skærer en Sacrophyton af, skal du bare sikre dig at den bliver sat ordenligt fast på det nye sted. Der går nok op til en 14 dages tid før end den sidder fast igen.
Den stub som bliver tilbage, vil igen begynde at vokse og med tiden danne en helt ny koral, men det tager tid.
Den stub som bliver tilbage, vil igen begynde at vokse og med tiden danne en helt ny koral, men det tager tid.
Ja og. Må man lime den fast til den nye sten? Det er jo rent kød man limer i? Ville ellers gerne have brugt dan gamle plads til noget nyt, men nu ser vi. Flytter den når jeg kommer hjem.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Prop den ned mellem nogle sten og giv den ro, så sidder den hurtigt fast.
Modtaget. Det var nemlig i et hul den skulle sidde istedet. Håber jeg kan få den fri ellers får den kniven.Carsten skrev:Prop den ned mellem nogle sten og giv den ro, så sidder den hurtigt fast.