Osmose anlæg
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Osmose anlæg
Lige en hurtig gennemgang for at vise hvor nemt og billigt det er at få rent vand fra hanen.
Jeg valgte et anlæg fra Rent-postevand.dk da det var billigt og så ud til at opfylde mine krav til fulde.
Jeg har tidligere købt anlæg fra bla Aqua medic men det billigste fra dem er næsten dobbelt så dyrt som anlæget fra Rent-postevand.
Den nemmeste placering for mig var på vores toilet, med tilslutning bag selve kummen.
Jeg er MEGET positivt overrasket over hvor effektivt dette anlæg er! Bedøm selv på sidste billede... De tidligere anlæg som jeg har haft, har kun dryppet rent vand.
Tilslutningen er nem og alt er mærket fint med ind/ud, brugsvand osv.
Beklager den dårlige billedkvalitet...
Mvh Sonny
Jeg valgte et anlæg fra Rent-postevand.dk da det var billigt og så ud til at opfylde mine krav til fulde.
Jeg har tidligere købt anlæg fra bla Aqua medic men det billigste fra dem er næsten dobbelt så dyrt som anlæget fra Rent-postevand.
Den nemmeste placering for mig var på vores toilet, med tilslutning bag selve kummen.
Jeg er MEGET positivt overrasket over hvor effektivt dette anlæg er! Bedøm selv på sidste billede... De tidligere anlæg som jeg har haft, har kun dryppet rent vand.
Tilslutningen er nem og alt er mærket fint med ind/ud, brugsvand osv.
Beklager den dårlige billedkvalitet...
Mvh Sonny
- Vedhæftede filer
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
Re: Osmose anlæg
Må nok hellere lige tilføje at den Balofix jeg har monteret anlæget med ikke følger med men kan købes samme sted for omkring 50 kroner.
Der medfølger en adaptor så man kan montere anlæget på et blandingsbatt.
Mvh Sonny
Der medfølger en adaptor så man kan montere anlæget på et blandingsbatt.
Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Kan man få lidt Info omkring, hvad anlæget koster? Hvad det producerer?
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Kig ind på:Gizze skrev:Kan man få lidt Info omkring, hvad anlæget koster? Hvad det producerer?
http://rent-postevand.dk/
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Boyu 128 L
- demian
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2002
ja men ser da ok billigt ud jeg må have et når der skal skiftes kul og sedimentfilter og membran men man skal så selv tilføre harpiks/silikatfilter det kan man vel selv tilføre via Genfyld/refill beholder
nogen der ved om membranen kan bruges på et anlæg fra Aqua medic ligner umidelbart hinanden
nogen der ved om membranen kan bruges på et anlæg fra Aqua medic ligner umidelbart hinanden
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvad siger målingerne på udgangsvandet?
Synes det ser forkert ud med så meget vand gennem membranen uden trykpumpe på, og selv med sådan en monteret ser det ud af meget vand.
Synes det ser forkert ud med så meget vand gennem membranen uden trykpumpe på, og selv med sådan en monteret ser det ud af meget vand.
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Ved tvivlsspørgsmål, synes jeg man skal kontakte Michael Maart fra Rent-Postevand.
Han ved en hel masse om det - ellers kan han finde ud af det

Boyu 128 L
Boyu 128 L
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
bhjensen skrev:Ved tvivlsspørgsmål, synes jeg man skal kontakte Michael Maart fra Rent-Postevand.
Han kan da ikke svare på målingen på udgangsvandet

288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Har du spurgt ham???wondersurfer skrev:bhjensen skrev:Ved tvivlsspørgsmål, synes jeg man skal kontakte Michael Maart fra Rent-Postevand.
Han kan da ikke svare på målingen på udgangsvandet
Boyu 128 L
Boyu 128 L
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
nej da 

288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Jeg tror det ville være en god idé - han er meget reel og svarer gerne på spørgsmål både på mail og tlf.wondersurfer skrev:nej da

Boyu 128 L
Boyu 128 L
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
ja men han kan da ik vide hvad målingen er i ålborg efter det kommer ud af et osmoseanlæg,
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
NEJ - manden er jo ikke tryllekunstner, men du kan faktisk låne en vandtryksmåler og en TDS-måler kvit og frit hos ham (fraset porto) - det er sgu da superservice.wondersurfer skrev:ja men han kan da ik vide hvad målingen er i ålborg efter det kommer ud af et osmoseanlæg,
Men prøv alligevel at tale med ham - det kunne jo godt være han vidste noget om vandværdierne i Ålborg-området, eller havde andre gode forslag

Boyu 128 L
Boyu 128 L
- terrapin
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Guangdong provinsen
- Kontakt:
Vil meget gerne høre om nogle ved hvor hans anlæg/filtre er fra? De ligner meget dem jeg tidligere har købt i Kina, der absolut ikke renser vandet tilfredsstillende.
Er nødt til at købe amerikanske anlæg hernede og de er voldsomt dyre, men virker dem fra Rent-postevand udemærket, kan jeg da spare lidt ved at købe dem i DK når jeg alligevel er hjemme på ferie.
Er nødt til at købe amerikanske anlæg hernede og de er voldsomt dyre, men virker dem fra Rent-postevand udemærket, kan jeg da spare lidt ved at købe dem i DK når jeg alligevel er hjemme på ferie.
Mvh.
Kasper
Kasper
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Kære Bjørnbhjensen skrev:NEJ - manden er jo ikke tryllekunstner, men du kan faktisk låne en vandtryksmåler og en TDS-måler kvit og frit hos ham (fraset porto) - det er sgu da superservice.wondersurfer skrev:ja men han kan da ik vide hvad målingen er i ålborg efter det kommer ud af et osmoseanlæg,
Men prøv alligevel at tale med ham - det kunne jo godt være han vidste noget om vandværdierne i Ålborg-området, eller havde andre gode forslag
Tror vi alle har forstået at man kan spørge Rent postevand

Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
Jeg har desværre ikke noget instrument til at måle udgangsvandet her hos mig men mener at have set en test på rent-postevand.dk
Jeg var selv MEGET forbavset over mængden af vand anlæget producerer.
Leder lige efter testen...
Mvh Sonny
Jeg var selv MEGET forbavset over mængden af vand anlæget producerer.
Leder lige efter testen...
Mvh Sonny
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
http://rent-postevand.dk/koebsvejledning.shtml
Her var den....
Som man kan se i tabellen er spildevandsforholdet 1:2 og det er 18 ppm, skal vi ik gå ud fra at silikat filtret snupper det sidste?
Mvh Sonny
Her var den....
Som man kan se i tabellen er spildevandsforholdet 1:2 og det er 18 ppm, skal vi ik gå ud fra at silikat filtret snupper det sidste?
Mvh Sonny
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
jeg syntes virkelig du skal bruge 100 kr på en tds måler
(så kan du også måle dig frem til når filtrene skal skiftes)
(så kan du også måle dig frem til når filtrene skal skiftes)
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
@engelquist: 

Boyu 128 L
Boyu 128 L
18ppm lyder af meget når man tænker på at anlæget stiger på sigt, jeg syntes også den giver meget vand uden boosterpumpe, mit anlæg giver ikke så meget vand selv med boosterpumpe. Køb tds måler og få silikatfilter på så skal tds være 0.
Sonny: dit anlæg er dette 3-trins osmoseanlæg med en 125GPD membran
Jeg har læst tråden to gange for at forstå, hvad I skriver om. Hvad menes med udgangsvandet? Der kommer to slags vand ud af membranen: det rene osmosevand og spildvand.
Jesper ØH: hvad mener du med, at "anlægget stiger på sigt"? Hvis du mener at ppm eller µS værdien stiger, så er det usandt. Den falder med tiden, dvs. membranen bliver bedre, når den bliver brugt, lige som vore muskler og andre dele af kroppen
Først efter flere års brug, når den er ved at være slidt og træt, stiger værdien og så er det tid til at skifte membran.
De anlæg, som jeg forhandler, stammer fra to importører i Tyskland (vist nok de største tyske importører af RO anlæg fra Kina og Taiwan). Alle relativt billige anlæg, du ser i Europa, kommer fra Kina eller Taiwan (PurePro som eksempel er fra Taiwan. Danpure.dk handler med dem).
Sonny: interessant tilslutning du har i badevær. Jeg har desværre ikke disse muligheder i mit badevær. men det ligner de "Eckventiler", de har i Tyskland. Lidt ærgerligt at du ikke samtidig købte en måler, men det kan jo nås endnu
Hilsen Michael
Jeg har læst tråden to gange for at forstå, hvad I skriver om. Hvad menes med udgangsvandet? Der kommer to slags vand ud af membranen: det rene osmosevand og spildvand.
Jesper ØH: hvad mener du med, at "anlægget stiger på sigt"? Hvis du mener at ppm eller µS værdien stiger, så er det usandt. Den falder med tiden, dvs. membranen bliver bedre, når den bliver brugt, lige som vore muskler og andre dele af kroppen

De anlæg, som jeg forhandler, stammer fra to importører i Tyskland (vist nok de største tyske importører af RO anlæg fra Kina og Taiwan). Alle relativt billige anlæg, du ser i Europa, kommer fra Kina eller Taiwan (PurePro som eksempel er fra Taiwan. Danpure.dk handler med dem).
Sonny: interessant tilslutning du har i badevær. Jeg har desværre ikke disse muligheder i mit badevær. men det ligner de "Eckventiler", de har i Tyskland. Lidt ærgerligt at du ikke samtidig købte en måler, men det kan jo nås endnu

Hilsen Michael
Mit TDS meter måler i microsiemens og 1ppm er 2 microsiemens så jeg vil mene at 18ppm er meget når det er x2= 36microsiemens, når mit anlæg er 0 microsiemens og kan sige så meget at hvis jeg tager min booster af så står mit anlæg kun og drypper i osmose produktionsslangen. Mit anlæg er med silikatfilter og målte 0 da jeg købte det, det var oppe på 2-3 microsiemens nu her så skiftede jeg sediment filter og carbon block og puttede ny harpiks silikat filtret og den er 0 igen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
præcis jesper når anlæget bliver slidt bliver vandet dårligere
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Jeg må vist hellere skifte patroner i mit. Det laver 35 l/t ved 12 ppm. Det var begyndt at give meget lidt vand, og der kom kedelige lyde fra pumpen. " nye lejer så kører den igen på fuld ydelse. Men skal have skiftet "indmad". Gider ikke alger
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
1 ppm svarer til 1,56 microsiemens.
Jeg har desværre meget svært ved at tro, at et anlæg uden nogen form for trykpumpe, kan levere osmosevand i forholdet 1:2.
Det virker meget mere som om du har glemt at lukke for skylleventilen.
Jeg vil ikke benægte at et osmosefilter bliver bedre efter noget tid, men så falder vandmægden også. Og lang tid inden membranerne er slidt op(stoppede) stiger værdierne igen.
Den forventede levetid på membranerne er også langt lavere, end den som producenterne opgiver. De tager ikke højde for det meget hårdevand vi har her i landet.
Jeg har desværre meget svært ved at tro, at et anlæg uden nogen form for trykpumpe, kan levere osmosevand i forholdet 1:2.
Det virker meget mere som om du har glemt at lukke for skylleventilen.
Jeg vil ikke benægte at et osmosefilter bliver bedre efter noget tid, men så falder vandmægden også. Og lang tid inden membranerne er slidt op(stoppede) stiger værdierne igen.
Den forventede levetid på membranerne er også langt lavere, end den som producenterne opgiver. De tager ikke højde for det meget hårdevand vi har her i landet.
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
Skyllehanen er lukket.
Er det ikke bare den der med at træerne vokser desværre ikke ind i himlen?
Anlæget er ekstremt effektivt mht. vandmængde men vandet er så ikke lige så rent som de langsomme anlæg.
Resultatet er jo så at man "slider" lidt mere på sit silikat filter, dvs. at man skal skifte medie i silikatfiltret lidt oftere hvis man vil have vand med 0-værdi.
Mvh Sonny
Anlæget er ekstremt effektivt mht. vandmængde men vandet er så ikke lige så rent som de langsomme anlæg.
Resultatet er jo så at man "slider" lidt mere på sit silikat filter, dvs. at man skal skifte medie i silikatfiltret lidt oftere hvis man vil have vand med 0-værdi.
Mvh Sonny
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det kan man godt sige.bmvw skrev:Skyllehanen er lukket.
Mvh Sonny
Det er jo sådan at et anlæg kan fjerne noget som ligner 95% af det der er i vandet fra vandværket. Har man en høj ppm/microsiemens, vil det også være højere når det kommer ud genem anlægget.
Man "slider" mere på silicatfilteret, men det er jo heller ikke det dyreste der findes.
Hej Carsten, så let er det desværre ikke. Det afhænger af kalibreringsmetoden fra producenten. Jeg forhandler fra HM Digital, som skriver på sin FAQCarsten skrev:1 ppm svarer til 1,56 microsiemens.
How do I convert from EC (µS) to TDS (ppm)?
The best thing to do is use a TDS meter, which will automatically do the conversion. EC meters do not use conversion factors because there is no conversion. To convert to TDS, if you do not wish to use a TDS meter, you will need to determine which conversion factor you want to use (NaCl, 442 or KCl) and do the math.
How do I convert from TDS (ppm) to EC (µS)?
The best thing to do is use an EC meter. If you know which conversion factor your meter uses, you can do the math. Most HM Digital meters use the NaCl conversion factor, which is an average of 0.5. Therefore, if you are using a TDS meter with the NaCl conversion factor, multiply the reading by two, and this will get you a close approximation of the EC level.
Which EC-to-TDS conversion factor do HM Digital TDS meters use?
Most HM Digital TDS meters use the NaCl EC-to-TDS conversion factor, which is an average of 0.5.
Hej Carsten: Kig denne video om spildvandsfaktoren ved et 3trins anlæg med en 125GPD membran, som jeg har lavet for få dage siden, der viser en spildvandsfaktor på 2.Carsten skrev:Jeg har desværre meget svært ved at tro, at et anlæg uden nogen form for trykpumpe, kan levere osmosevand i forholdet 1:2.
Hilsen Michael
Senest rettet af Rent Postevand lør 10. dec 2011 16:24, rettet i alt 1 gang.