Har skiftet 60L vand (mit akv er 260l) tilsalt esay life og begyndt med vodka 1ml i dag.
ER der noget andet jeg kan gøre ?????
jane
Hej Jane,jane skrev:hejsa
ja det er sgu noget L.......
Købte 4 flotte Athiser (tror jeg nok at de hedder) 1 er død - den anden har min anemone spist - eller retter sagt - er ved at spise!
min flotte gule kejser er død - tror at det er fordi mit no3 er så højt. Mine skummer virker fint - har 2 stk på i øjeblikket begge kan klare 200 l -så det skulle gerne være dobbelt op 400 L.
Har skiftet vand de 60 L i går da jeg opdaget det. - og er begyndt med at vodka i dag. hvor lang tid går der før jeg kan måle at det begynder at falde igen ??? - Tænker lige om jeg måske kunne prøve en anden test for no3 - kan sådanne en blive for gammle så den viser forkert ?
jane
Det passer ikke. Fisk kan tåle høje nitratvædier, og i NO2 er kun et problem for fisk i ferskvand, ikke i saltvandNicki Henriksen skrev:Alle de værdier der er dødelige for fisk, de skal ned på 0..
Hvor mange fisk har du? Måske de jan passes a en anden imens du lige for styr på værdierne?!
Det lyder til du har rodet en masse skid op da du har skiftet akvarie..
Så det er nok en ny indkøring
Det passer ikke. Fisk kan tåle høje nitratvædier, og i NO2 er kun et problem for fisk i ferskvand, ikke i saltvandmcnats skrev:Nicki Henriksen skrev:Alle de værdier der er dødelige for fisk, de skal ned på 0..
Hvor mange fisk har du? Måske de jan passes a en anden imens du lige for styr på værdierne?!
+1 Jeg har haft i 100+ nirtat, men det er selvfølgelig ikke noget at stile efter men de kan fint overleve. Noget helt andet er selvfølgelig korallerne....M&T skrev:Det passer ikke. Fisk kan tåle høje nitratvædier, og i NO2 er kun et problem for fisk i ferskvand, ikke i saltvandmcnats skrev:Nicki Henriksen skrev:Alle de værdier der er dødelige for fisk, de skal ned på 0..
http://reefkeeping.com/issues/2005-06/rhf/index.php[/quote. Helt enig med mcnats har selv haft 100 i nitrat i over to uger og har ikke mistet en fisk ikke detstomindre uden der går bureakratisk diskussion i den så er ingen af disse værdier nogle man ønsker og føler med dig Jane! I værste fald hvis du ikke har en ven med et karantæne Akvarie så smid osmosevand med det korrekte salt indhold i det gamle akvarie og smid fiskene der ned det klarer de af personlig erfaring fint så længe temperatur og cirkulation er i orden. Også sørg for at få styr på det andet. Værste fald ny indkørring desværre
Sidst jeg købte nye fisk var fra De Jong - altså ikke-tjekkede. De døede alle fire indenfor kort tid, uden at de berørte de fisk jeg havde i forvejen.Benjaminkn skrev:tjekker du ikke dine fisk inden du kommer dem i? jeg har kun mistet 2 fisk på 5 år når jeg har sat dem i efter at have købt dem ved forhandler