koraller og frag's

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

koraller og frag's

Indlæg af demian »

hej ja da jeg er interesseret at skaffe en del frag's efter jeg synes der mangler lidt farver i min tank nu hvor jeg har fået en bedre skummer og snart nye led lys, hvordan gør man når man bytter frags eller sælger er der en fast pris eller er det efter hvor eftertraktet den er er der en top 10 for frag ønsker og sådan, jeg kan se i har frag bytte men jeg har ikke tilladelse til den post så ville spørge i det åbne rum hehe jeg skriver med http://www.korallenfarm.de/
der er en del flotte koraller jeg skal have og jeg får dem så de kan fragges op til 3 forhåbentligt så det bare hvad man skal hente hjem for hvis der er nogen der har dem jeg ønsker og kunne bytte med var det jo fjollet og skaffe den men jeg er ny i det frag game men interesseret i at få lidt respons hehe :wink:
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Re: koraller og frag's

Indlæg af Dennis »

Hej :) har du erfaring med at bestille koraller fra http://www.korallenfarm.de ? de har godt nok mange flotte på deres side. Kan se det er langt væk, hva med fragt osv?
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Tror ikke rigtig der er nogen her der har erfaring med Korallenfarm, hvorimod nogen har med bl.a. Whitecorals.de.

Jeg sidder tit og savler over flere af de både koraller og muslinger der er hos Wihtecorals, og kunne sagtens bruge en del hundrede kroner på en fælles bestilling derindefra i stedet for hos Korallenfarm. Det kan godt være han har nogle fine koraller, men siden er uoverskuelig og uden nogen rigtig info om, hvad det er man køber.

Jeg ville klart være med på en deler fra Whitecorals.
Mvh Tobias
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Dennis skrev:Hej :) har du erfaring med at bestille koraller fra http://www.korallenfarm.de ? de har godt nok mange flotte på deres side. Kan se det er langt væk, hva med fragt osv?
nej har ikke prøvet at handle noget fra ham men håber da det de billeder han viser på siden, men har mailet med ham og afventer svar men han siger det kan godt lade sig gøre at være i puttgarden inden for en 3 timers periode fra kl 9 til 12 på den dag vi aftaler så finder jeg en dag hvor vi tager over og køber proviant og mødes med ham ved bordershoppen ellers sætter han kassen hos bordershoppen til jeg henter den men priser er jo inden for tyskland så regner med de her priser

Shipping coral + hvirvelløse dyr inden for Tyskland:
Små forsendelser (såsom Eremitten krabber) op til 2,0 kg = € 7,80

Coral pakker op til 15 kg = € 26.50
hver ekstra boks = euro 19,50
Alle priser angivet i vilkår og betingelser omfatter 19% moms
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis du får en del fragmeter hjem, så vil det være en dårlig ide at fragmetere dem straks. Kom dem i akvariet og lad dem vænne sig til forholdene.
Du vil vel også har nogle fragmeter som du kan se. Regn ikke med at fragmenterne er meget mere end 5-6-7 cm høje.
Hvis du begynder at fragmentere dem straks, er risikoen for af nogle af dem dør væsenlig større end hvis de får lov til at stå nogle måneder.

Har han så mange flere koraller end vi har her til lands, som du ikke kan få her?? Husk på at farverne kan være helt anderldes når du får dem hjem.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Carsten skrev:Hvis du får en del fragmeter hjem, så vil det være en dårlig ide at fragmetere dem straks. Kom dem i akvariet og lad dem vænne sig til forholdene.
Du vil vel også har nogle fragmeter som du kan se. Regn ikke med at fragmenterne er meget mere end 5-6-7 cm høje.
Hvis du begynder at fragmentere dem straks, er risikoen for af nogle af dem dør væsenlig større end hvis de får lov til at stå nogle måneder.

Har han så mange flere koraller end vi har her til lands, som du ikke kan få her?? Husk på at farverne kan være helt anderldes når du får dem hjem.
hej ok det vil jeg lige tænke over men man bestemmer vel selv hvor stor frag man vil have hvis de skal skære en fra moder korallen det vel derfor der er et spring fra 19 til 37 euro pr frag

jo jeg handler da også med danske forhandlere men har da ikke noget imod og se på tyske sider synes det er meget mere gennemført med billeder med frags så hellere bytte eller lave et fælles køb få mange små frag til 100 kr end en koral til 4-5-6ookr og så langt væk er tyskland jo heller ikke så er der da også et større udvalg hvis man skulle have andet med mange gange er de vildt flotte koraller fra danske forhandlere revet væk inden de kommer på hylden eller også er det bare mig der er mere kræsen, så kan langt bedre lide at bare plukke dem online har jeg ikke noget imod, men vi har vores frag bytte post her på forummet men det kunne måske laves mere åbent med billeder og priser fra dem der ville bytte eller sælge det ville det da være fint fra min side hehe :wink:

og med hensyn til fisk hvis nu jeg ville have denne her i julegave http://www.masterfisch.de/meerwasser-li ... fisch.html
så det meget rart jeg kan klikke på den og den kunne leveres dagen efter inden for et par timer ikk :wink:
Senest rettet af demian søn 27. nov 2011 12:15, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

De laver ikke fragmeterne på bestilling. Dem til 37 € har blot stået længere end dem til 19.

Da jeg lavede fragmenter, lavede jeg bevist ikke billeder af dem, fordi det ikke kunne svare sig.
Når jeg annoncerede noget til salg, gik der oftest kun fra en weekend til en uge, før end at det var solgt.
Og det kræver ganske meget arbejde at holde en side opdateret med diverse billeder. Det kan man gøre hvis det er de samme koraller som man hele tiden har på lager.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Carsten skrev:De laver ikke fragmeterne på bestilling. Dem til 37 € har blot stået længere end dem til 19.

nå men hvis det sådan er det frag til 37 vi skal have så den der kan laves et par grene til hver ikk :wink:

Da jeg lavede fragmenter, lavede jeg bevist ikke billeder af dem, fordi det ikke kunne svare sig.
Når jeg annoncerede noget til salg, gik der oftest kun fra en weekend til en uge, før end at det var solgt.
Og det kræver ganske meget arbejde at holde en side opdateret med diverse billeder. Det kan man gøre hvis det er de samme koraller som man hele tiden har på lager.
hehe ja det vil jeg tro men så kan du se hvor stor efterspørgsel der er ikk :wink:
jeg tog lige en tekst om størrelse af frag
fra siden
Rækkefølgen af koraller afkom erfolgt über die E - Mail -Adresse der Korallenfarm via e - mail adresse af koraller gården

mit der Angabe über die gewünschten Arten aus unseren Korallenlisten med oplysninger om den ønskede koralarter fra vores lister

und die Anzahl bzw. auch die Größenangabe. og antallet eller størrelsen specifikation.

Dazu machen wir Ihnen dann ein entsprechendes Angebot und hoffen, Til dette vil vi derefter fremsætte et tilbud, og vi håber

den Auftrag von Ihnen zu erhalten :-) at få en ordre fra dig :-)
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

demian skrev:
Dennis skrev:Hej :) har du erfaring med at bestille koraller fra http://www.korallenfarm.de ? de har godt nok mange flotte på deres side. Kan se det er langt væk, hva med fragt osv?
nej har ikke prøvet at handle noget fra ham men håber da det de billeder han viser på siden, men har mailet med ham og afventer svar men han siger det kan godt lade sig gøre at være i puttgarden inden for en 3 timers periode fra kl 9 til 12 på den dag vi aftaler så finder jeg en dag hvor vi tager over og køber proviant og mødes med ham ved bordershoppen ellers sætter han kassen hos bordershoppen til jeg henter den men priser er jo inden for tyskland så regner med de her priser

Hej, det havde jeg slet ik lige tænkt på, men ja det vil da være oplagt selv at hente i tyskland og så kombinere det med en indkøbstur :) og fragten er da okay. Men synes os siden var lidt svært at overskue, mht bestilling, nok os pga mit tysk ik er så godt. Men det er et godt udvalg synes jeg. Har slet ik lige set siden whitecorals.de, men det kunne jo os være en mulighed ellers. Men ellers mht til at bestille fra udenlandske sider, det er nok det der med man kan sidde og se billeder af korallerne på nettet og så bestille, ved godt man ik kan regne med at korallerne lever 100% op til billederne, men der er bare større udvalg end hos de danske forhandlere. Det kan jo os sagtens være de danske forhandlere kan ta koraller hjem på bestilling, det har jeg slet ik prøvet, men det var måske os en mulighed, for vil os hellere end gerne støtte de danske forhandlere.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Dennis skrev:
demian skrev:

Hej, det havde jeg slet ik lige tænkt på, men ja det vil da være oplagt selv at hente i tyskland og så kombinere det med en indkøbstur :) og fragten er da okay. Men synes os siden var lidt svært at overskue, mht bestilling, nok os pga mit tysk ik er så godt. Men det er et godt udvalg synes jeg. Har slet ik lige set siden whitecorals.de, men det kunne jo os være en mulighed ellers. Men ellers mht til at bestille fra udenlandske sider, det er nok det der med man kan sidde og se billeder af korallerne på nettet og så bestille, ved godt man ik kan regne med at korallerne lever 100% op til billederne, men der er bare større udvalg end hos de danske forhandlere. Det kan jo os sagtens være de danske forhandlere kan ta koraller hjem på bestilling, det har jeg slet ik prøvet, men det var måske os en mulighed, for vil os hellere end gerne støtte de danske forhandlere.
jo men der er vel google translate du kan få hele siden på dansk
og der er vildt mange tyske reefshops du kan jo bare se her
http://archiv.korallenriff.de/fachhaendler.html

ja jeg støtter danske forhandlere med hensyn til bestillinger har jeg da brugt deepocean og den tur til dejong for at få fisk efter eget ønske så forhandlerne kan da bestemt få tingene hjem men til hvad pris er noget jeg går op i da jeg ikke er så forfærdelig bemidlet på den konto så at selv køre og handle i grænseshoppen og tage et par koraller med i samme ombæring det kan lade sig gøre og nu vi har et fint forum kan man vel godt sammarbejde lidt og købe til hinanden eller dele køb som diverse led køb osv :wink:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Har du snakket med bordershop om det er iorden med dem, at der bliver droppet en kasse til afhentning??
Og så er det jo ikke lige ham selv der dukker op med kassen, men et transport firma.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

ja jeg skal selvfølgelig sikre mig de kan modtage den hvis ikke jeg lige er kommet men regner med jeg får det aftalt sådan at den er til levering inden for de 3 timer jeg er der men har fået deres nummer og de taler jo dansk men tror da ikke det bliver noget problem jeg handler jo hos dem jeg kan jo bare sige til dem de skal stille kassen sammen med den ordre jeg bestiller hos dem i forvejen ja der er da lidt logistik der skal gå op hehe :wink
jeg ved godt det er dem her http://www.general-overnight.com/de/home.cfm?p=4955
de plejer at være sådan at tingene bliver kørt ud dagen før og er til levering dagen efter i tidsrummet kl 8 til 12 eller nærmere aftalt
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

demian skrev:
Dennis skrev:
demian skrev:

ja jeg støtter danske forhandlere med hensyn til bestillinger har jeg da brugt deepocean og den tur til dejong for at få fisk efter eget ønske så forhandlerne kan da bestemt få tingene hjem men til hvad pris er noget jeg går op i da jeg ikke er så forfærdelig bemidlet på den konto så at selv køre og handle i grænseshoppen og tage et par koraller med i samme ombæring det kan lade sig gøre og nu vi har et fint forum kan man vel godt sammarbejde lidt og købe til hinanden eller dele køb som diverse led køb osv :wink:
Lige præcis :) Jamen hvis du beslutter dig for at bestille nogle koraller der, og du henter dem i tyskland og vi evt ku mødes et sted i dk, er jeg os klar på nogle stykker, så er vi jo to om at dele udgifterne :GO Mvh Dennis.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Dennis skrev:
demian skrev:
Dennis skrev:
demian skrev:

Lige præcis :) Jamen hvis du beslutter dig for at bestille nogle koraller der, og du henter dem i tyskland og vi evt ku mødes et sted i dk, er jeg os klar på nogle stykker, så er vi jo to om at dele udgifterne :GO Mvh Dennis.
ja kan vi nok finde ud af men kommer an på hvad du ville have om jeg skal have nogle til 37 euro som kan deles mere eller om det kun til mig selv så vælger jeg nok dem til 19 euro eller billigst
men jeg har lavet en ønske liste

Stylopora sp.
grün
feine Äste
sty 5

Zoanthus sp.

Euphylia cristata greenhulk V4 T5

Seriatopora caliendrum - creme / grøn
se 9 Klasse 9

Acropora sp.
ac ac 12 12
E 1343/03 E 1343-1303

Acropora sp.
latistella latistella
61922VI/PA-5/SIE/1996 61922VI/PA-5/SIE/1996
ac16 AC16

Acropora sp.
ac 54 ac 54
DE-EN-95092000098 DE-EN-95092000098

Ricordea Florida yellow and green

Acropora horrida lila ac15
97/201 - E 0070/98

Montipora delicutala. - grün
lila Rand
E 1516/00
mo 1a

Montipora australiensis creme/grün E 1516/00
mo
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

Prøver os lige at lave en liste, tror ik jeg ska ha nær så mange, ved heller ik lige om jeg vil ha dem til 19 eller 37 euro, hvis det blir aktuelt.

Montipora digitata
lila
mod 4a

Montipora sp. delicatula
mo 7

Stylopora sp.
"Milka"
sty 4

Acropora cervicoruis
ac 2

Acropora valida
ac 10

Det er de 5 stk som står på min ønskeliste.
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

Hov havde ik lige set det var puttgarden du sku hente i, troede det var ved grænsen i jylland, så du kørte forbi fredericia. Men så er der godt nok lidt langt at hente.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Dennis skrev:Hov havde ik lige set det var puttgarden du sku hente i, troede det var ved grænsen i jylland, så du kørte forbi fredericia. Men så er der godt nok lidt langt at hente.
ja det går nok ikke så ikke lige adressen ellers bliver det nok dyrt hvis jeg skal over broen også :wink:
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Hej Demian

Jeg har en del frags til salg, prøv at kig i min salgstråd;)

Hvis du gerne vil have adgang til Sydsjællandsgruppen, så skriv til admin, så bliver den åbnet for dig;)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

demian skrev:
Dennis skrev:Hov havde ik lige set det var puttgarden du sku hente i, troede det var ved grænsen i jylland, så du kørte forbi fredericia. Men så er der godt nok lidt langt at hente.
ja det går nok ikke så ikke lige adressen ellers bliver det nok dyrt hvis jeg skal over broen også :wink:
Ja lige præcis, havde ik lige tænkt på det, øv øv. Men håber du kan finde en anden som du kan gå sammen med så. Mvh Dennis.
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Dennis skrev:
demian skrev:
Ja lige præcis, havde ik lige tænkt på det, øv øv. Men håber du kan finde en anden som du kan gå sammen med så. Mvh Dennis.
ja det der sikkert, ellers går de smukke farvede koraller som varmt brød her på forummet på et senere tidspunkt
:wink:
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af demian »

Carsten skrev:Har du snakket med bordershop om det er iorden med dem, at der bliver droppet en kasse til afhentning??
Og så er det jo ikke lige ham selv der dukker op med kassen, men et transport firma.
ja den skulle være iorden fik en mail fra ham så

Hej Michael .

Tak for din Mail.

Jo du må meget gerne få sendt en pakke til os ,til den dag når du henter dine Bestilte vare hos os.

Leverings sted er

Calle GMBH
Industriestrasse 4
23769 Burg af Fehmarn

Er der ellers noget må du meget gerne ringe til mig!!!

Ha en god dag.

Med venlig hilsen / Mit freundlichen Grüssen / Bästa hälsningar / Best regards

Rainer Bartelsen

Servicechef

Calle Burg

men så kan man også få vare fra Tropical Live Import. som han besøger en gang om ugen der er også fisk og lps
og som han skriver
hi michael,

well, its 200,- + 26,50 + 3,- = 229,-

And 12 - 14 good frags which we (or you) choose in the box.

Mit besten Grüßen,

Jo(e)achim Woschnik
KorallenFarm

så det bare at finde en dag man skal på jule shopping :wink:
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"