Hvilket lille 3-trins osmoseanlæg er bedst?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Rent Postevand
Reactions:

Hvilket lille 3-trins osmoseanlæg er bedst?

Indlæg af Rent Postevand »

Jeg er klar over, at dette måske er på grænsen til skjult reklame, dvs postet i det forkerte forum, men jeg vover pelsen som forhandler efter at have fået den første tilbagemelding fra en kunde og efter selv at have testet et mini anlæg med en 125GPD membran, som jeg begyndte at forhandle for få dage siden.

Nu kan man jo diskutere, hvad der er bedst, men i de fleste sammenhænge kigger vi jo også på prisen, og stiller spørgsmålet: hvad er bedst til prisen? Det er ikke sikkert, at jeg kender alle forhandlere i DK af osmoseanlæg, men hvis vi lige et øjeblik ser bort fra prisen:

Kender du et 3-trins osmoseanlæg med inline filtre og standardmembran UDEN boosterpumpe, som har max ydelse på 150GPD, som REELT har disse ydelser:

200 liter osmosevand pr dag ved 3,5bar og 20 grader Celsius samt et spildvandsfaktor på 2, dvs. dobbelt så meget spildvand som osmosevand, så vil jeg gerne høre om det samt normal udsalgspris selvfølgelig.

Hilsen Michael Maardt
Rent Postevand
Reactions:

Samme indlæg i et lign. forum

Jeg skrev nøjagtig samme indlæg i et andet forum for akvarister, og der skete lidt ;-)
Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2002

Re: Hvilket lille 3-trins osmoseanlæg er bedst?

Indlæg af demian »

hej jeg køre normalt med denne her http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-me ... p-299.html men vil da overveje den du har når jeg skal skifte ud :wink:
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Jeg bruger det her, og det virker super godt :GO

http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-38 ... p-398.html
Hilsen
Benny
Rent Postevand
Reactions:

Tak for svar. Jeg har kort været i kontakt med ejeren af Saltvandsbutikken og jeg har også været i kontakt med hans leverandør i Hamborg. Lad mig også sige, at jeg foreløbig har fundet osmoseanlæg til salg i Danmark hos Seastars, Ciclidecentret, Saltvandsbutikken, Saltvandsudstyr, Danpure, Det rene vand og måske en til, som jeg ikke kan huske. Jeg kender også en del forhandlere i EU lande og USA, samt at jeg har stadig en del at lære.
Hilsen Michael
Rent Postevand
Reactions:

Benny skrev:Jeg bruger det her, og det virker super godt :GO http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-38 ... p-398.html
Er det som vist på foto med såkaldte inline filtre, altså i modsætning til de større anlæg, hvor man propper filtrene ind i filterhuse?
Rent Postevand
Reactions:

demian skrev:hej jeg køre normalt med denne her http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-me ... p-299.html men vil da overveje den du har når jeg skal skifte ud :wink:
Du KUNNE blot skifte til en bedre membran på 125GPD. Nu ved jeg ikke, om dit anlæg har manuel spulemulighed? Problemet er bare, at membranen næsten koster det samme som et helt nyt anlæg. Ked af det, det er IKKE økologisk, men sådan er forretning, når der produceres store mængder af et produkt, så kan man sætte prisen ned.
Hilsen Michael
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj

Indlæg af Benny »

Rent Postevand skrev:
Benny skrev:Jeg bruger det her, og det virker super godt :GO http://saltvandsbutikken.dk/aquasafe-38 ... p-398.html
Er det som vist på foto med såkaldte inline filtre, altså i modsætning til de større anlæg, hvor man propper filtrene ind i filterhuse?
Nej, det er ikke et inline filter, filteret skal i et filterhus.

de 2 forfilter er inline :)
Hilsen
Benny
Rent Postevand
Reactions:

slettet
Senest rettet af Rent Postevand ons 23. nov 2011 20:27, rettet i alt 4 gange.
Rent Postevand
Reactions:

slettet
Rent Postevand
Reactions:

Benny: Jeg tror at vi taler (skriver) forbi hinanden.
1) Ligner dit anlæg billedet fra butikken? Hvis ja, er FORfiltrene i hvert fald inline. MEMBRANEN skal derimod altid ind i sit eget specielle membranhus.
2) Har du endnu et filter, som kommer EFTER membranen? Jeg har skrevet lidt om det i min begynderguide aller nederst på siden.
/Michael
Senest rettet af Rent Postevand ons 23. nov 2011 20:36, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af mipe »

Til saltvand skal vi også havde et silikat filter på, så de fleste af os kører med et 4-trins filter, inklusiv mig selv og det er også fra saltvandsbutikken.
Senest rettet af mipe ons 23. nov 2011 20:32, rettet i alt 1 gang.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af mipe »

Det er saltvandswiki der ødelægger dine links!
Du kan bruge www.kortlink.dk
Rent Postevand
Reactions:

jeg er ved at få silikatfiltre, harpiks, beholdere mv. hjem. Se i min shop
Rent Postevand
Reactions:

mipe skrev:Det er saltvandswiki der ødelægger dine links! Du kan bruge http://www.kortlink.dk
Tak, jeg kæmper som en sindssyg for at finde ud af, hvad der sker !!!
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Lindved

Indlæg af hkr0111 »

Hmm
ja jeg er ikke blevet klogere, på hvilket lille tre trins osmoseanlæg er bedst, efter at have læst ovenstående. :?
jeg overvejer at købe et anlæg til en 700 liters akvarie. hvad skal jeg vælge og hvorfor
hanne
Rent Postevand
Reactions:

hanne: betyder 'ovenstående' denne tråd, eller har du også været på min hjemmeside?
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

ja det betyder denne tråd.
jeg går ud fra at den er oprettet for at få overblik over hvilket osmose anlæg er bedst.
og ikke bare et reklame tricks fra en speciel forhandler.
hanne
Rent Postevand
Reactions:

Hanne: Denne tråd er både reklame for mine produkter - indrømmet - så længe MODs tillader det og samtidigt info fra min side. Prøv at kigge på en sammenligning af mine to små anlæg
Rent Postevand
Reactions:

mipe skrev:Det er saltvandswiki der ødelægger dine links! Du kan bruge http://www.kortlink.dk
PUHA, jeg ved ikke, om jeg orker at skulle rundt om kortlink.dk hver gang jeg skal linke til en af mine sider. Det var dog træls, at dette forum virker sådan. I http://discusforum.dk har jeg ikke dette problem. Hvordan kan I leve med det?
Michael
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

ok
så er det jo bare overskriften på tråden der er misvisende.
hanne
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af mipe »

Det er heldigvis ikke alle links der gør dette, du er bare uheldig med at de fleste af dine, indeholder ordet osmose og så har vi problemet.
Ja, det er irreterende men et valg fra admin's side af!
Rent Postevand
Reactions:

hkr0111 skrev:ok
så er det jo bare overskriften på tråden der er misvisende.
hanne
Hvorfor er den det? Hvis du spørger mig, hvilken bil, der er bedst, vil jeg spørge dig, hvad du skal bruge den til? Skal du flytte 7 køleskabe fra Italien til Sverige, er en lastvogn nok bedst. Skal du køre hurtigt på en racerbane, er en lastbil måske ikke bedste valg ;-) Sagen er, at der er sjældent et entydigt svar på et spørgsmål. Hvis der var det, ville livet være meget lettere ;-)
Rent Postevand
Reactions:

mipe skrev:Det er heldigvis ikke alle links der gør dette, du er bare uheldig med at de fleste af dine, indeholder ordet osmose og så har vi problemet.
Ja, det er irreterende men et valg fra admin's side af!
Nå, det er jo en prioritering fra min side så. Hvis jeg får noget ud af at skrive i dette forum, så gør jeg det sælføli, ellers ikke ! Jeg har læst en anden tråd om emnet, men fattede det ikke, og jeg må sige, jeg fatter slet ikke admins beslutning, at han gør det besværligt for sine brugere. Nå jeg kender ikke teknikaliteterne endnu, men måske jeg har et forslag, når nogen fortæller mig de tekniske ting, der ligger bag dette. Sikke en masse andet end trådens emne, men sådan går det jo tit ;-)
Michael
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

den er misvisende da den er puttet i et debat forum under navnet hvilket tre trins osmose anlæg er bedst, hertil skal også siges at ikke et af de indlæg du har lagt i denne tråd beskriver hvilket anlæg er bedst, du henviser bare til din hjemmeside. det kan da kun betragtes som reklamering også hører den vel til i tilbud fra forhandlere
hvis det er for debattens skyld så er den vel rigtig.
hanne
Rent Postevand
Reactions:

Hanne: Jeg kan sagtens følge dig, MEN
1) jeg er helt ny her i dette forum og skal finde mine ben, læs: grænser
2) jeg har skrevet og talt med ADMIN inden jeg startede som sponsor/forhandler
3) ADMIN har besluttet at du og andre IKKE kan skrive i forhandlersektionen, derfor skrev jeg i denne sektion/forum
4) hvis en moderator eller Admin opfatter denne tråd som reklame, får vi det nok at se - min undskyldning er: jeg er mig bekendt billigst i Danmark og jeg synes, at det har almen interesse at informere om dette. Klart er det også reklame, men igen: det må moderatorerne afgøre, hvor langt jeg må gå. I denne forbindelse kan jeg sige, at jeg har scannet specielt USA, Tyskland, England og Polen for webshops for osmoseanlæg de sidste ca. 6 mdr. Du skal til Polen for at finde priser som mine.
/Michael
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

For lige at komme med et indspark her, kan jeg fortælle hvilket anlæg jeg kører med;)

http://www.aquafair.de/product_info.php ... cts_id/634

Det virkede bedst til prisen, ud fra mine behov;)

Og jeg har desuden et separat 2L silikatfilter på, også købt i samme shop:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Rent Postevand
Reactions:

Hej Christina
Jeg husker dig fra en anden tråd. Tak fordi I fortæller, hvad I har og hvor købt. Det er meget informativt for mig. Jeg skal undlade at kommentere prisen fra den tyske shop.
Michael
hkr0111
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14

Indlæg af hkr0111 »

hejsa
jeg har intet imod hvor du skriver henne. men når man som forhandler laver en tråd, hvilket 3 trins mini osmose anlæg er bedst.må man da som minimum skrive hvilket anlæg man så syntes er bedst, istedet for at henvise til en hjemmeside med X antal forskellige anlæg.
grunden til at jeg læste denne tråd var at jeg ville investere i et anlæg men efter at have læst tråden sidder jeg og undre mig over hvad jeg har læst og bliver enig med mig selv om at det var spild af tid at læse den. det gør det vist til en dårlig reklame.
m ht til prisen så tror jeg nok at de fleste herinde har investeret rigtig mange tusinde af kroner på deres akvarier ( i mit tilfælde nærmer vi os 100.000)
så prisen på et mini osmoseanlæg betyder ikke så meget men det at man får det rigtige fra start betyder ALT.
hanne
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

Det er også svært at definere hvad der er det "bedste" anlæg ?

Snakker vi prisen, fordelingen af spildvand eller holdbarheden på membran og filtrer ?

For at kunne sammenligne diverse anlæg skal man jo køre en sideløbende test, med samme hanevand, samme tryk, i samme antal timer osv.

Derfor vil sådan en debat som denne her jo ikke rigtigt ende ud i noget andet i en masse links til forskellige webshops :)

/Morten N
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"