I fredags købte vi 2 klovne og 1 hugo

Om dagen gemmer klovnene sig i et hjørne bagerst i akvariet, når så lyset blir slukket om aftenen og jeg så finder en lygte og lyser ind i mørket så fiser de rundt over alt . Er det pga en tilvendign de skal igennem til de finder ud af at deres nye hjem ikke er spor farligt

Hugo derimod han er konstant fremme dag og nat og fiser rundt på alle de levende sten og spiser alger.
Angående den ene klovn der tog den et kæmpe stykke grøn alge i munden og frem til søndag der havde den det stadig i munden. Den rystede kraftigt på hovedet og det lignede den forsøgte og spytte det ud. Sidste på søndagen der gnuppede den munden mod sten hvilket for mig lignede et desperat forsøg på og komme af med algerne den havde i munden. Jeg besluttede derfor og hjælpe den lidt på vej, så jeg fandt mit net og fik den forsigtigt deri og op mod overfladen hvor jeg med 2 fingre kunne lirke klumpen ud af munden på den

Når der kommer lidt frostfoder i så kommer de godtnok frem for og spise, men bagefter trækker de sig tilbage til et hjørne igen.
Skal fiskene bare finde sig til rette før vi ser dem fremme i dagslys og ved aften belysning ??