aktiv kul

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

aktiv kul

Indlæg af ole kekkonen »

hej forum,nogen der ved om det her skal ligge i en pose eller kan danse i et filter
det er aquasorb 2000 jeg kigger på og det gør det vel ikke dyrere det kan købes 25kg ad gangen LOL ellers andre alternativer?
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... images%3Fq%
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Re: aktiv kul

Indlæg af ole kekkonen »

We cannot accept the return of any spent carbon until the material has been tested and approved for reactivation.
gad vide om det er til at komme igennem sikkerheds linien :grouphug: :happy:
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

det der er det sjove med det her er at den information jeg ville finde om kul er ikke til at finde på akvarie hjemmesider men på spildevands behandling/miljø oprydnings selskabs sider det ser ud til at de ved en hel del mere om kul end akvarister gør LOL
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

ole. skrev:det der er det sjove med det her er at den information jeg ville finde om kul er ikke til at finde på akvarie hjemmesider men på spildevands behandling/miljø oprydnings selskabs sider det ser ud til at de ved en hel del mere om kul end akvarister gør LOL
Aktivt kul bliver i hvert fald brugt i vid udstrækning i industrien.

Jeg har været med til at sætte et "stort" kulfilter op for luftafsugningen til en mindre spildevandsrensningsanlæg på en kødforædlingsfabrik. Her tager man kullet ud, regenerere det og sætter det i igen. Mener regenereringen var en varmebehandling. Anlægget var for at tage lugtgener for naboerne :wc:
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Ja, wiki skriver:

Physical reactivation: The precursor is developed into activated carbons using gases. This is generally done by using one or a combination of the following processes:

Carbonization: Material with carbon content is pyrolyzed at temperatures in the range 600–900 °C, in absence of oxygen (usually in inert atmosphere with gases like argon or nitrogen)
Activation/Oxidation: Raw material or carbonized material is exposed to oxidizing atmospheres (carbon dioxide, oxygen, or steam) at temperatures above 250 °C, usually in the temperature range of 600–1200 °C.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

mange tak anders,hvis du er havemand så har du vel også set hvordan der "ryger" fra kompost bunken om efter året og så vidt jeg ved har min dsb ikke haft nogle vulkan udbrud ennu...
folk(inklusiv mig) har ellesr været helt oppe at køre over noget kokonød kul som de troede på skulle være det næste mirakel til akvariet og som historien går skyder priserne til vejrs alle er glade og for sin del af kagen indtil man finder ud af det alligevel ikke er noget mirakel og at det gamle kul var bedre,så nu er vi tilbage til det gamle kulstof baserede kul igen
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

ole. skrev:mange tak anders,hvis du er havemand så har du vel også set hvordan der "ryger" fra kompost bunken om efter året og så vidt jeg ved har min dsb ikke haft nogle vulkan udbrud ennu...
folk(inklusiv mig) har ellesr været helt oppe at køre over noget kokonød kul som de troede på skulle være det næste mirakel til akvariet og som historien går skyder priserne til vejrs alle er glade og for sin del af kagen indtil man finder ud af det alligevel ikke er noget mirakel og at det gamle kul var bedre,så nu er vi tilbage til det gamle kulstof baserede kul igen
Ja, jeg er havemand, så jeg ved også godt hvordan kompostbunken kan lugte :T

Kokosnødkul, det lyder spændende og umiddelbart billigt - men man kan jo blive overrasket. Mirakler tror jeg ikke på :biggrin:
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af ole kekkonen »

så fik jeg en "prøve" på 50 liter sidst uge!! prisen blev 130 euro med fragt,fragten kostet mere end kullet
kan sige så meget det minder meget om grotechs coco carbon..MEN det her har større overflade samt det ikke behøves at gnides.jeg kan varmt anbefale det.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"