Har 120 liter kvadratisk akvarie
Er i tvivl om hvor jeg bedst placere pumperne.
Da akvariet er højt i forhold til vandmængde på 120 liter ønsker jeg at placere dem forskudt i højden i hver sin ende af akvariet.
Det betyder at den pumpe der sidder lavt i akvariet peger direkt ind mod levende sten sætning. Er der dumt at sende vandstrøm ind på stensætning. Da jeg formoder vandstrøm hurtigt stilner af inde mellem alle stenene
Cirkulationspumper
- MSN8200
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Århus N
Re: Cirkulationspumper
Hejsa
Jeg kan ikke helt forestille mig dit setup, men det du skal sørge for er at der ikke er stillestående vand nogen steder i akvariet.
Dvs vand mellem og bagved stenene skal flyttes hele tiden. Og husk også hjørnerne...
Jeg kan ikke helt forestille mig dit setup, men det du skal sørge for er at der ikke er stillestående vand nogen steder i akvariet.
Dvs vand mellem og bagved stenene skal flyttes hele tiden. Og husk også hjørnerne...
Venlig hilsen
Martin - Århus N

180 liter nedlagt
Martin - Århus N

180 liter nedlagt
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du kan sætte dem på bagvæggen, og lade den pege fremad. Du har vel formentligt stenene til at stå i midten op mod bagvæggen.
Den vandstrøm som rammer forruden bøjes af og kommer ind mellem stenene. Der er ingen koraller som kan klare en direkte vandstøm, og det undgår de på den måde.
Den vandstrøm som rammer forruden bøjes af og kommer ind mellem stenene. Der er ingen koraller som kan klare en direkte vandstøm, og det undgår de på den måde.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 2011
tak carsten. Det gav virkelig god mening. Det må være den rigtige måde at sætte pumperne op på