HURTIG HJÆLP!
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
HURTIG HJÆLP!
Har lige skiftet alle mine rør i mit RSM 250
Der er kommet 4 x ati spezial blue- 1 x blue puls samt 1 x atnetic
Ydermere har jeg trukket 4 led striber (12 volt som man sætter under biler - afgiver ingen varme)
Nu har jeg testkørt systemet med det nye lys men pludseligt begynder det at stå og blinke - lyder som om der er noget der står og slår fra og til og siger klik klik klik!
Alle blæsere kører i begge ender (nogen bedre end andre men sådan var det også før jeg skiftede)
Hvad kan der være galt???
Tør ikke lade timeren stå og tænde det imorgen og jeg så tager på arbejde og kommer hjem til noget møg?
Der er kommet 4 x ati spezial blue- 1 x blue puls samt 1 x atnetic
Ydermere har jeg trukket 4 led striber (12 volt som man sætter under biler - afgiver ingen varme)
Nu har jeg testkørt systemet med det nye lys men pludseligt begynder det at stå og blinke - lyder som om der er noget der står og slår fra og til og siger klik klik klik!
Alle blæsere kører i begge ender (nogen bedre end andre men sådan var det også før jeg skiftede)
Hvad kan der være galt???
Tør ikke lade timeren stå og tænde det imorgen og jeg så tager på arbejde og kommer hjem til noget møg?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
- Han$en
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Re: HURTIG HJÆLP!
Det har elektroniske ballasterBenjaminkn skrev:en god idé er altid at skifte tænder(ne) når du skifter rør prøv at gør det

Prøv at tage alle rør ud, og installer dem igen. Dine 12V striber - Er de tilsluttet noget af dit RSM's standard elektronik?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
Yes mine LEDstriber er kørt over det eksisterende 12v system - men har gjort det før med 2 stk og der var ingen problemer. Nu er jeg oppe på 5 i alt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Han$en
- Rev haj
- 16
Start med at pille de LED-strips fra os se.. Det lyder for mig lidt som noget sikring-halløj der er overbelastet.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Han$en
- Rev haj
- 16
Vi er lige nødt til at fejlsøge fra det mest tiltalene, og arbejde os dybere ind 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
Ja men det er et helvede at skille det hele ad! Nu har jeg prøvet at sætte alle de gamle rør i igen for at se om det samme sker - hvis det gør det ved vi hvor den sidder = jeg skal igang med at skille det hele ad!
Men har ikke mere tid i aften til at skille det ad! Kan mine koraller overleve til imorgen aften hvor jeg igen kan skille det ad?
Hvis det virker med det gamle lys prøver jeg at flytte lidt rundt på de nye rør korrekt?
Men har ikke mere tid i aften til at skille det ad! Kan mine koraller overleve til imorgen aften hvor jeg igen kan skille det ad?
Hvis det virker med det gamle lys prøver jeg at flytte lidt rundt på de nye rør korrekt?
- Han$en
- Rev haj
- 16
Virker til at dit 12V system ikke kan trække alle de ekstra LED's..
Skil det ad, og sæt dem på ekstern strømforsyning, så er du også sikker på at lortet holder bedre. Korallerne skal nok overæeve uden lys
Skil det ad, og sæt dem på ekstern strømforsyning, så er du også sikker på at lortet holder bedre. Korallerne skal nok overæeve uden lys

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
Det ser ud til det virker med de gamle rør? Det kører stadigt - sidder der en termostat i der kan slå fra hvis det bliver for varmt? Tænker at jeg har puttet endnu et hvidt rør i der afgiver en masse varme som måske er problemet? Ja hvad fanden ved jeg!
- Han$en
- Rev haj
- 16
Det må stå i databladet om der er en form for temperatur overvågning. Dog synes jeg det lyder ret underligt, har da set flere i udlandet der kører med 3x Aquablue Speziale og 3x Blue+ fra ATI uden problemer.. 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
Ja det er fandme mærkeligt for nu kører det som ingen ting er sket - ud over at der er kommet 3 ekstra led stribs i (du ved hansen dem fra ebay vi snakkede om for 100 år siden)
Jeg kan ikke umiddelbart se i techsheet om der sidder en termostat i - nogen der er haj til at google det og keder sig?
Jeg kan ikke umiddelbart se i techsheet om der sidder en termostat i - nogen der er haj til at google det og keder sig?
- PederP
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Prøv at skifte til de nye én af gangen, og se om der er en fejl på et af rørene?
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand