køb af udstyr

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

køb af udstyr

Indlæg af Dan Binderup »

Hej.
jeg er nu klar til at begynde at købe diverse udstyr til mit nye saltvandsakvarie. (Det passede heldigt med at jeg havde et kuld panterkamæleon æg, som lige er begyndt at klække = penge. så hvis nogen skulle have lyst til at købe/bytte sig til en kamæleon unge skal i bare sige til!).
lad os starte med skummeren, hvilken model vil være fordelagtig for mig at købe, den må meget gerne være lydløs, samt kunne bruges til en evt. senere opgradering.

lige et billede af faderen til de små kamæleoner!
Billede

håber at hører gode forslag til skummer!

mvh.
Dan Binderup
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg vil anbefale Deltec´s Apf 600 den er motordrevet med venturi hjul (venturi=et specielt rotorhoved, som pisker mange luftbobler). Skummeren er beregnet til en 750L.
Dem er ikke lydløs men kan reduceret med lidt vat/filt i luftindtaget. Det har jeg dog ikke gjort selv da min står i et skab. Som tager lyden fra skummeren fint...

Du kan (hvis du har overløb) tilslutte skummeren direkte til vand-ud-af-akvariet-røret fra overløbet, så spare du fødepumpen.

Jeg ved Nadia herinde fra har en tilsalg!
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Dan Binderup »

tak for svaret. jeg har nu købt mig en deltec apf600.
nu komme vi til pumperne! jeg vil gerne lave bølger, men er det muligt at gøre i et 250l? lige ledes skal jeg have en returpumpe, den skal bare kunne lave lidt cikulation bag stensæningen. alt i alt har jeg regnet med en returpumpe samt to cikulations pumper.... lyder dette fornuftigt?
forslag til pumper modtages gerne.

mvh.
Dan Binderup
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"