Har i længere tid læst med her og på udenlandske sider og nu fik Jeg endelig overtalt damen til at komme af med ferskvands fiskene (hendes 2 guldfisk undtaget) og forsøge sig med lidt salt

Akvariet et er Akvastabil Mark II 360l med tilhørende underskab.
Satser på at klemme et 60l akvastabil ind i skabet som sump. Min plan er herud over at lave en ''skrå'' overløb i venstre side af akvariet og få skåret huller til eventuel rørføring.
Men her efter kan jeg så godt bruge lidt hjælp. Jeg er på SU så penge er lidt af en faktor, og skal sige at det her ikk skalop og køre inden for en måned, men kunne jeg få en fisk i inden for et år ville det jo være herligt

Jeg tænker på:
- Hvilken retur pumpe jeg skal bruge(hvor meget vand skal den ku flytte?
- Hvilken skummer er forsvarlig? Er i kontakt med en herfra som vil af med en Deltec 525 kan det gå an, eller er der et bedre/billiger alternativ?
-Har kigget på en LED lampe fra Ultraled.dk kaldet silent storm, kan det gå an? Evt skal der dobbelt til?
-Hvilken størrelse skal jeg lave mit pvc rørføring i?
-Hvordan skal sumpen bygges op,''nedløb,bobbelfælde,returkammer'' med eller uden refugium?
Er der andet der er livnødvendigt? Omvendt osmolator, kalk reaktor osv? Så vil Jeg meget gerne vide det, vil helst vide hvad jeg går ind til på forhånd

Eller er der noget jeg har glemt?!?
Tak på forhånd

Hilsen Patrick