hvad er det..
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4450 Jyderup
- Saltvand siden?: 2009
hvad er det..
jeg er igang med og lave overlåb og ny sump og da jeg skulle tømme baljen så jeg noget som lignede en reje.
der er ca 3-4 mm.
man hvad er det entlig der var flere 100 af dem...
der er ca 3-4 mm.
man hvad er det entlig der var flere 100 af dem...
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
Re: hvad er det..
jamen er pods en massebetegnelse for små krebsedyr.
for de er rødlige og det troede jeg ikke pods var..
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
det ligner nu reje yngel det der
de kan godt ryge fra akvariet og ned i sumpen og så der vokse sig store
jeg har selv prøvet det en gang for mange år siden
de kan godt ryge fra akvariet og ned i sumpen og så der vokse sig store
jeg har selv prøvet det en gang for mange år siden
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
hej glenn du har helt ret dem du har er de "røde" mantisglenn_24 skrev:jamen er pods en massebetegnelse for små krebsedyr.

http://reefkeeping.com/issues/2004-08/rs/index.php

pods betyder "fødder" foreksempel adelopod, (af gr. a- + delos tydelig + -pod), dyr, som ikke har synlige fødder.
Det er mysis, har masser af dem her også, det er de gode pods 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
helt enig og de er mere naturlig foder kilde end artemia
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
ole. skrev:hej glenn du har helt ret dem du har er de "røde" mantisglenn_24 skrev:jamen er pods en massebetegnelse for små krebsedyr.
for de er rødlige og det troede jeg ikke pods var..en slags amphipods der er små crustaceer som mangler panser refereret til amphipoda
pods betyder "fødder" foreksempel adelopod, (af gr. a- + delos tydelig + -pod), dyr, som ikke har synlige fødder.
nu nævner du mantis så tænker jeg straks over en lyd som jeg tit oplever om aftnen og natten
det lyder som hvis man har et glas termometer der flyder rundt og rammen ruden et par gange
kunne det være en stører mantis som gemmer sig et sted i baljen.. ?
Hvis du har en Pterapogon kauderni, kan det være den der laver klik lyde, når jeg fodre giver min nogle høje klik lyde fra sig med sit store gabglenn_24 skrev:ole. skrev:hej glenn du har helt ret dem du har er de "røde" mantisglenn_24 skrev:jamen er pods en massebetegnelse for små krebsedyr.
for de er rødlige og det troede jeg ikke pods var..en slags amphipods der er små crustaceer som mangler panser refereret til amphipoda
nu nævner du mantis så tænker jeg straks over en lyd som jeg tit oplever om aftnen og natten
det lyder som hvis man har et glas termometer der flyder rundt og rammen ruden et par gange
kunne det være en stører mantis som gemmer sig et sted i baljen.. ?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej glenn,det kan være,svært at sige egentlig hvad det kan være uden et beskrevet eksemplar men det lyder nu som engang pistol (alpheid) rejer
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
ja det kan jo også være
men er det ikke en jeg burte fange om hvis jeg en dag finder den eller skal jeg bare nyde livet..?
men er det ikke en jeg burte fange om hvis jeg en dag finder den eller skal jeg bare nyde livet..?
- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
jeg har kun 2 nemo fisk og 1 ildhale kutligJesper ØH skrev:Hvis du har en Pterapogon kauderni, kan det være den der laver klik lyde, når jeg fodre giver min nogle høje klik lyde fra sig med sit store gabglenn_24 skrev:ole. skrev:hej glenn du har helt ret dem du har er de "røde" mantisglenn_24 skrev:jamen er pods en massebetegnelse for små krebsedyr.
kunne det være en stører mantis som gemmer sig et sted i baljen.. ?ved ikke om det bare er min der gør det, men du kan jo studerer den lidt

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej glenn jeg kan godt li dem!de er spænnede dyr men i et lille system kan de være ødelæggende.glenn_24 skrev:ja det kan jo også være
du må se den her vide0 det er et must!!
Her er et billede af min gamle mantis, havde den i et nanno, 10 sek så var små fisk og rejer væk, arrig lille bæst, havde aldrig fingrene nede ved denole. skrev:hej glenn jeg kan godt li dem!de er spænnede dyr men i et lille system kan de være ødelæggende.glenn_24 skrev:ja det kan jo også være
du må se den her vide0 det er et must!!

- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
det er afligevel lidt vildt at den har et slag på 420 nm = 42 kg den kunne godt gøre ondt i fingerne 

- glenn_24
- Foxface
- Reactions:
- 16
nu tror jeg at jeg har spottet den som laver de klik lyde som jeg høre i ny og næ
mit eget bud falder på pistol reje
mit eget bud falder på pistol reje