Hej!
Igår købte jeg to Entacmaea quadricolor. De er lidt hvide i hvide mens tentaklerne er svag lyserøde. De folede sig ud med det samme, da de kom i akv og ser ellers ud til at have det meget godt.
1. Eftersom jeg skal have et par A. ocellaris, vil der være klogt at fodre anemonerne først op og give dem tid til at vænne sig til omgivelserne? Idag fik de rejer og åd dem med det samme. I beskrivelserne står der, at de skal fodres et par gange om ugen, men i starten kan man også fodre dem hver anden dag. Man ved ikke under hvilke forhold de levede hos forhandleren.
2. Jeg vil også have Euphyllia, men har læst, at klovnfiskene kan finde på at skifte værten. De vil dermed overføre giften fra deres første vært til den anden. Hvis det er anemoner af samme art, gør det ikke noget. Men hvis det drejer sig om to forskellige, så kan det ende med døden af den ene eller af dem begge to... Hvad siger I?
På forhånd mange tak!
MVH
Alex
Fodring af anemone
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
Re: Fodring af anemone
tillykke med din anemone
1. det burde ære ligemeget, men der sker ikke noget ved at fodre, mine bobbeltip anemoner, får kun det de kan fange i vandet.
2. det har jeg aldrig hørt eller prøvet, jeg har dem alle i mit akv. mine klovne går ikke i mine anemoner, men i nogle blødkoraller samt i nogle af Euphyllia der er også.

1. det burde ære ligemeget, men der sker ikke noget ved at fodre, mine bobbeltip anemoner, får kun det de kan fange i vandet.
2. det har jeg aldrig hørt eller prøvet, jeg har dem alle i mit akv. mine klovne går ikke i mine anemoner, men i nogle blødkoraller samt i nogle af Euphyllia der er også.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]