Dioderne: http://www.lck-led.com/p660/1W-Star-Hig ... _info.html
På samme side har jeg også fundet dioder der kan klare en maks. belastning på 700mA. Hvad vil der ske med dem hvis trukket med 850mA?
På forhånd tak

Det er ikke korrekt... eller rettere, det er omvendt. LED skal have konstant strøm på/under, hvad specifikationerne tillader. Til gengæld kan spændingen køre inde for et range... som regel et eller andet sted imellem 3-4 volt. Altså LED'en sørger selv for at justere spændingen efter den strøm den drives med, hvilket vil sige at jo højere strøm man driver LED'en ved jo mere stiger spændingen som den brugerOndemand skrev:mener at dioderne/led nok selv skal finde ud af hvor mange mA de skal have. Du skal kun sørge for de ikke får for mange V. Ret mig hvis jeg tager fejl
I know, men den bliver sendt fra Hong KongZofix skrev:der er ikke moms og told på vare inden for EU...
Hvor mange LED driver du allerede på din eksisterende driver? Du skal jo huske på at der er et maks antal LED du kan drive med enhver driverMoente skrev:Har godt luret lidt på ebay, men grunden til at jeg vil have nogen der kan trækkes ved så mange mA, er at de skal sættes på mine nuværende drivere med de dioder jeg har i forvejen. Gider ikke til at rode med endnu en driver, da der slet, slet ikke er mere plads i mit skab. Men tak for link, ChristopherHvis jeg ikke finder nogle andre alternativer må jeg jo bare købe en lille driver ved siden af også
Det afhænger da sandelig af hvilke LED man sætter på den og hvor mange ampere man driver dem medamddurin skrev:60-48D kan tage 14 dioder pr. driver
Der står at driveren tager fra 8 til 14 LED, Skulle da gerne være valgfrit efter end behov og der står ikke noget om at der er begrænsninger efter LED typen?Bruno skrev:Det afhænger da sandelig af hvilke LED man sætter på den og hvor mange ampere man driver dem medamddurin skrev:60-48D kan tage 14 dioder pr. driver
Hvis du referer til Rapidleds shop at den tager 8-14 LED skal du nok tage det relativt.... du skal nok hellere holde dig til specs fra Meanwell og producenten af LED.amddurin skrev:Der står at driveren tager fra 8 til 14 LED, Skulle da gerne være valgfrit efter end behov og der står ikke noget om at der er begrænsninger efter LED typen?Bruno skrev:Det afhænger da sandelig af hvilke LED man sætter på den og hvor mange ampere man driver dem medamddurin skrev:60-48D kan tage 14 dioder pr. driver
Der er jo osse 48V at tage af, hvilket giver 3.42V pr. LED ved 14 stk. og det er vel rigeligt...
Jeg har da måtte skrue ned for amp i den driver der køre mine 14 CW, så de ikke fik for meget og de andre farver (Blue / RB ) bruger jo mindre amp end CW...
Jeg har ikke hørt eller læst at det skulle være et problem, men vil da gerne vide hvor du har det fra?
Ved 850 ma kan du på meanwell ELN-60-48 have:Moente skrev:Hvor mange Cree XP-E kan jeg have på en ELN 60-48D og hvor mange XR-E på en anden?