Koral farver...?
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Kontakt:
Koral farver...?
Hej Saltvands-venner.
Som gammel rotte med saltvand i blodet, efterlyser jeg andre Danske S-akvarister som skulle havde købt Ausi- koraller hos firmaet
X extremecorals.de ?
Det vedr. Koraller importeret fra Australien og Acanthastrea familien, som firmaet så lave fragnmenter af...
På firmaets Net- side fremgår både størelser og farver, og sp. farverne tiltaler Extremt meget en hver akvarist... dog ikke prisen... smiler
Jeg har lige fået 6 stk af ovennævnte koraller, og må sige at jeg er total skuffet p.g.a. de farver som man ser på deres salgsside,og som overhovet ikke passer med virkeligheden, og dette er ikke p.g.a. mit lys som består af ATI rør 8 x 54 Watt.m.m. og er den perfekt belysning med extra megen blåt lys..
Det jeg bare ønsker er at vide alle Jer andres opfattelse af de farver som fremgår af Firmaets side, og om I har samme opfattelse som jeg når I har modtaget koraller af samme familie?
Jeg er bange for at firmaet bruger så meget blåt lys over korallerne ved deres fotografering, at det er synsbedrag.
Håber at høre andres mening .
Med venlig hilsen
Jens-Jørgen Andersen
www.reefs.dk
Ps. Snart opdatering og nye billeder med teknisk beskrivelser af mit nye setup...
Som gammel rotte med saltvand i blodet, efterlyser jeg andre Danske S-akvarister som skulle havde købt Ausi- koraller hos firmaet
X extremecorals.de ?
Det vedr. Koraller importeret fra Australien og Acanthastrea familien, som firmaet så lave fragnmenter af...
På firmaets Net- side fremgår både størelser og farver, og sp. farverne tiltaler Extremt meget en hver akvarist... dog ikke prisen... smiler
Jeg har lige fået 6 stk af ovennævnte koraller, og må sige at jeg er total skuffet p.g.a. de farver som man ser på deres salgsside,og som overhovet ikke passer med virkeligheden, og dette er ikke p.g.a. mit lys som består af ATI rør 8 x 54 Watt.m.m. og er den perfekt belysning med extra megen blåt lys..
Det jeg bare ønsker er at vide alle Jer andres opfattelse af de farver som fremgår af Firmaets side, og om I har samme opfattelse som jeg når I har modtaget koraller af samme familie?
Jeg er bange for at firmaet bruger så meget blåt lys over korallerne ved deres fotografering, at det er synsbedrag.
Håber at høre andres mening .
Med venlig hilsen
Jens-Jørgen Andersen
www.reefs.dk
Ps. Snart opdatering og nye billeder med teknisk beskrivelser af mit nye setup...
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Re: Koral farver...?
Hey Jens Jørgen..
Jeg er helt enig med dig - Jeg har selv rigeligt med blåt over - Ca. 19.000K, og da jeg modtog lidt fragmenter der nede fra sammen med et par andre, levede de Acan's jeg fik sgu heller ikke op til deres billeder. Enten har de rent Acticnic over akvarierne, eller også får billederne en seriøs omgang Photoshop.
I 100% Royal Blue fra min LED lampe kan jeg få de farver frem jeg så på billederne, men det er jo ikke så fedt..
Jeg er helt enig med dig - Jeg har selv rigeligt med blåt over - Ca. 19.000K, og da jeg modtog lidt fragmenter der nede fra sammen med et par andre, levede de Acan's jeg fik sgu heller ikke op til deres billeder. Enten har de rent Acticnic over akvarierne, eller også får billederne en seriøs omgang Photoshop.
I 100% Royal Blue fra min LED lampe kan jeg få de farver frem jeg så på billederne, men det er jo ikke så fedt..

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Hej...Dejligt at få bekræftet, idet jeg har skrevet til firmaet og fortalt dem at det er falsk salgs- taktik. Men han skriver tilbage at de levere koraller til 8- 10 s-akvarister i Danmark om ugen og uden reklamationer fra de Danske akvarister.
Han skriver ligeså at det er mit lys det er galt med , men kan kun smile af det, måske han tror vil alle er amatører.
Jeg syntes og mener at firmaet bør havde at vide de bør montere lys over deres koraller som er realistisk.
Det er ikke fai,r så syntes at jer som har fået koraller der fra bør oplyse ham om den opfattelse I har af farverne.
Efter som det jo ikke er små penge vi taler om,... jeg fik 6 stk . og = Kr 1.860,00 ink. fragt , og ingen af dem over 2,5 x 3.5 cm. dette også ok. men farverne langt fra hvad han reklamere med .
Og som han skriver på nettet du får hvad du ser ... men ak glem disse tekster.
Mvh
JJ
Han skriver ligeså at det er mit lys det er galt med , men kan kun smile af det, måske han tror vil alle er amatører.
Jeg syntes og mener at firmaet bør havde at vide de bør montere lys over deres koraller som er realistisk.
Det er ikke fai,r så syntes at jer som har fået koraller der fra bør oplyse ham om den opfattelse I har af farverne.
Efter som det jo ikke er små penge vi taler om,... jeg fik 6 stk . og = Kr 1.860,00 ink. fragt , og ingen af dem over 2,5 x 3.5 cm. dette også ok. men farverne langt fra hvad han reklamere med .
Og som han skriver på nettet du får hvad du ser ... men ak glem disse tekster.
Mvh
JJ
Ser man på billederne af de forskelige koraler så ligger de på hvid plast. Kigger man efter den hvide farve på plasten er farven ikke hvid...Det skyldes rigtig dårlig hvidballance af billedet derfor kan man ikke regne med de farver man ser på billedet. Da farverne er justeret forkert i et billede program.
Man ser tit billeder af saltvands akvarier på nettet hvor man med 100% sikkerhed kan sige at sådan ser koralerne ikke ud i virkligheden.
Med hensyn til lys kan man altid manupolere med lyset så man får de farver man ønsker lige som at gå ind på et disckotek hvor de har UV lys i loftet.
Her snyder lyset øjene så man opfatter farverne vilde men i virkligheden er hvid stadig hvid.
Så jeg kunne godt have sagt på forhånd at sådan ser korallerne ikke ud i virkligheden.
Steen
Man ser tit billeder af saltvands akvarier på nettet hvor man med 100% sikkerhed kan sige at sådan ser koralerne ikke ud i virkligheden.
Med hensyn til lys kan man altid manupolere med lyset så man får de farver man ønsker lige som at gå ind på et disckotek hvor de har UV lys i loftet.
Her snyder lyset øjene så man opfatter farverne vilde men i virkligheden er hvid stadig hvid.
Så jeg kunne godt have sagt på forhånd at sådan ser korallerne ikke ud i virkligheden.
Steen
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Ok. forstå det du skriver, men fortæl firmate det...
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Cherrycorals.com 

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Står der på hjemmesiden at wysiwyg? For hvis der gør det det og de I oplever så er det falsk markedsføring
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
min erfaring er nu at de ting jeg har købt der fra, har passet fint. Dog skal man lige kigge på deres hvide ting i billederne for at se hvor dårligt de har sat, farverne, evt kan man fyre op i photoshop og rette den ind, så vil man få et bedre billede af hvordan det evt ser ud.
på nogle af tingene har de skrevet hvad farve lys det er taget under. Det skal dog siges jeg ikke har fået noget der fra i de sidste par år, men dengang han havde aquaterrashop passede tingene nu fint
på nogle af tingene har de skrevet hvad farve lys det er taget under. Det skal dog siges jeg ikke har fået noget der fra i de sidste par år, men dengang han havde aquaterrashop passede tingene nu fint

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Mere WYSIWYG end jeg oplevede hos tyskeren..AndersGS skrev:Cherrycorals.com
http://cherrycorals.com/product.php?pro ... t=0&page=1 - Hvidt er hvidt på billedet
http://cherrycorals.com/product.php?pro ... t=0&page=1 - Samme igen
At priserne så er fuldstændig i hegnet er noget helt andet

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
http://cherrycorals.com/product.php?pro ... =22&page=1
Mon ikke der er justeret på andet end hvidbalancen

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
1000 USD
http://cherrycorals.com/product.php?pro ... t=0&page=1
Så tror jeg da pokker vi ikke ser den slags herhjemme..

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
AndersGS skrev:1000 USD![]()
Den ser nu eller rigtig fin ud...

-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
sådan ser min også udspdiving skrev:AndersGS skrev:1000 USD![]()
Den ser nu eller rigtig fin ud...![]()

ku ik' la' være

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Formentlig jo, men jeg vil dog indskyde at jeg har noget tæt på tilsvarende stående bagerst i mit akvarie, godt gemt fra offentlighedenAndersGS skrev:http://cherrycorals.com/product.php?pro ... =22&page=1

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
LarsSteen skrev: sådan ser min også ud![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ja, det er klart - det har jeg da også selv, men den slags skilter man jo ikke medHan$en skrev:
Formentlig jo, men jeg vil dog indskyde at jeg har noget tæt på tilsvarende stående bagerst i mit akvarie, godt gemt fra offentligheden

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Du ved godt at jeg generelt ikke gider skilte med ret meget i mit akvarie, AndersAndersGS skrev:Ja ja, det er klart - det har jeg da også selv, men den slags skilter man jo ikke med![]()

Men du kan fise på MSN, så skal du se lidt sjove banditter

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200