er der virkelig kun at tage de sten op og læg dem i ferskvand i nogle dage dette vil jeg være meget ked af

gode råd modtages meget gerne

Hejsa,LarsSteen skrev:hvordan fjerner man ca. 1 lille miliardRhodactis, jeg har prøvet gentagende gange med rimelig meget saltsyre, det hjælper kun et par dage, fjernet en hel del manuelt ved at skrabe så meget af som muligt med kniv, pincet osv.
![]()
er der virkelig kun at tage de sten op og læg dem i ferskvand i nogle dage dette vil jeg være meget ked af, da det måske drejer sig om min. 40 kg. levende sten i midten af mit 530L og der er jo også andre koraller på disse sten.
gode råd modtages meget gerne
Læs på VSV wikkienLarsSteen skrev:hvad er det ultra low nutrient og hvad sker der med alle de andre koraller osv. ?
aaarrhh jeg har ikke sps'er kun en masse lps'er og bløde koraller.pederrevnørd skrev:Læs på VSV wikkienLarsSteen skrev:hvad er det ultra low nutrient og hvad sker der med alle de andre koraller osv. ?
Det går ud på at du skal have bedre vandværdier, dvs NO3 på næsten nul, po4 på nul etc.
Dine sps vil elske det, men man skal passe på med ens lps.
Du kan gøre det med vodka, biopellets og zeo, mange forskellige metoder.
Når jeg nævner det, er det blot fordi skiver ikke trives i næringsfattigt vand.
Men det er ikke en kur, det er en metode
Mvh
Peder
Der er mig bekendt ingen fisk som spiser skiver, og lader lps væreLarsSteen skrev:pederrevnørd skrev:Læs på VSV wikkienLarsSteen skrev:hvad er det ultra low nutrient og hvad sker der med alle de andre koraller osv. ?
Det går ud på at du skal have bedre vandværdier, dvs NO3 på næsten nul, po4 på nul etc.
Dine sps vil elske det, men man skal passe på med ens lps.
aaarrhh jeg har ikke sps'er kun en masse lps'er og bløde koraller.