Hej SF
Nogen der kan fortælle mig hvor effektive Tunze magnet silence holder er
Synes mine pumper larmer helt vildt meget og det er da kun nogen små noget
NanoStream 6015
Tunze magnet silence holder
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: Tunze magnet silence holder
Det lyder næsten som om, at der er noget galt. Jeg har i hvert fald aldrig synes at Tunzes nanopumper har larmet - jeg vil nærmere betragte dem som så godt som lydløse!
Er du sikker på, at udstrømmeren sidder korrekt på og at pumpen er monteret korrekt i holderen? Har du husket de små plastdutter, som skal sidde på begge magneter? Hvis pumpen er helt ny, så burde den allerede være med silence holder, da alle nye Tunze-pumper kommer med det. Du kan nemt se det, hvis der er fire blå dutter mellem holderen og magneten.
Er du sikker på, at udstrømmeren sidder korrekt på og at pumpen er monteret korrekt i holderen? Har du husket de små plastdutter, som skal sidde på begge magneter? Hvis pumpen er helt ny, så burde den allerede være med silence holder, da alle nye Tunze-pumper kommer med det. Du kan nemt se det, hvis der er fire blå dutter mellem holderen og magneten.
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
- Saltvand siden?: 2010
Hej, har silence holder på min 6105 og min 6205 og de siger intet. Kan helt klart anbefales.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2011
Hvor lang tid har du haft dem til at køre ?
Da jeg købte en larmede den også de første 2-3 uger, overvejede at aflevere den tilbage igen da den jo ikke skulle larme. Men min dovenskab
gjorde så, at jeg ikke fik afleveret den tilbage og i dag kan jeg ikke høre den, medmindre jeg sætter øret helt hen til den 
Da jeg købte en larmede den også de første 2-3 uger, overvejede at aflevere den tilbage igen da den jo ikke skulle larme. Men min dovenskab

- 8220
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8220 Brabrand
- Saltvand siden?: 2010
Silence holder er helt klart et must, til de store pumper 6105 + osv i min verden. Men jeg kan ikke helt forstå, at der er larm fra en 6015, har ikke selv en, jeg har en 6045 den siger ingenting.
Har du prøvet at skille pumpen af og ligge den i alm husholdnings eddike et par timer. Den kan være tilkalket...
Når du siger larmer er det så pumpen eller resonans i akvariet/skabet?
Har du prøvet at skille pumpen af og ligge den i alm husholdnings eddike et par timer. Den kan være tilkalket...
Når du siger larmer er det så pumpen eller resonans i akvariet/skabet?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8361 Hasselager
- Saltvand siden?: 2011
Hej de har ikke kørt mere ind 5 timers tid har lige smidt dem i vandet idag og har selv sat såren noget gummie dutter på der lå i kassen i de 4 huller der nu er på hver magnet de knurrer helt men hvis jeg nu tager dem af glasset så siger de intet
De er helt nye så kunne godt være man skulle ned med :S
De er helt nye så kunne godt være man skulle ned med :S