Krabber - godt eller skidt?
Krabber - godt eller skidt?
Har fået de sidste levende sten i akvariet, men der har gemt sig en hel koloni af krabber i stenene.
Er dette godt eller skidt at have krabber i akvariet?
Tænker mest på om de vil æde mine snegle og hva jeg ellers får stoppet i akvariet.
Den største krabbe er ca 4cm over skjoldet.
Er dette godt eller skidt at have krabber i akvariet?
Tænker mest på om de vil æde mine snegle og hva jeg ellers får stoppet i akvariet.
Den største krabbe er ca 4cm over skjoldet.
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Det vil næsten være synd at hive stenene op. De kan gemme sig inde i alle mulige huller, så det er ikke sikkert, at du får dem ud derfra.
Jeg kan foreslå at lave en fælde á la colaflaskemodellen (der var en, der lavede en illistration af den i en anden tråd) og putte et stykke reje ind i den og lade den ligge natten over.
Jeg kan foreslå at lave en fælde á la colaflaskemodellen (der var en, der lavede en illistration af den i en anden tråd) og putte et stykke reje ind i den og lade den ligge natten over.
- Wande54
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Helsingør
- Kontakt:
Krabber kan være sjove at kigge på - de har jo et interessant væsen.
Så jeg tog sådan en lille fætter (alm strandkrabbe) med hjem sammen med lidt tanglopper.
STOR FEJL!!
Der gik ikke lang tid, så havde jeg kun ½ ålekvabbe, og mine rurer og en snegl fik den også hurtigt på samvittigheden.
Så den røg ud igen, hvor den var kommet fra.
Konklusion: Aldrig mere en krabbe i mit kar.
Så jeg tog sådan en lille fætter (alm strandkrabbe) med hjem sammen med lidt tanglopper.
STOR FEJL!!
Der gik ikke lang tid, så havde jeg kun ½ ålekvabbe, og mine rurer og en snegl fik den også hurtigt på samvittigheden.
Så den røg ud igen, hvor den var kommet fra.
Konklusion: Aldrig mere en krabbe i mit kar.
Hilsen Steen
Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

- puffer
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Nørhalne
Hej Baumann
Vi har også fået et par uønskede krabber med i købet - pelskrabber. Du kan se dem her, hvis du har behov for id http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ght=krabbe
Vi har desværre endnu ikke fået krammet på dem, men vi har også fisk, så en fælde er nok ikke den bedste løsning for os - med mindre vi altså lægger os på lur en nat
- det ender det nok med ...
Heldigvis mangler vi endnu ikke hverken fisk eller rejer.
Vi har også fået et par uønskede krabber med i købet - pelskrabber. Du kan se dem her, hvis du har behov for id http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ght=krabbe
Vi har desværre endnu ikke fået krammet på dem, men vi har også fisk, så en fælde er nok ikke den bedste løsning for os - med mindre vi altså lægger os på lur en nat

Heldigvis mangler vi endnu ikke hverken fisk eller rejer.
/Christian og Anna