Carsten skrev:Jesper ØH skrev:
Nyt akvarie = 0 ridser

overløb og rør som man vil

og glas som man vil

Og nyt akvarie koster ikke en skid, det er jo ikke meget i forhold til de koraller der kommer til. Så klart en god holdning. Ang teknik og koraller er brugt som regel noget billiger end nyt, men noget ville jeg købe nyt feks doseringsmaskine da den jo kører meget og har en del slid, skummer ville jeg også tænke over da det jo er en ting der også er en del slid på, en ny er der jo 2 år på kontra det man kan spare af penge.
Et stykke hen ad vejen er vi eninge, men at sige at et nyt akvarie ikke koster en skid er vist noget af en overdrivelse.
Når akvariet ikke er større end det han tænker på at købe, så er weissglas ikke specielt påkrævet
En doseringsmaskine kører da ikke så meget at der er noget direkte slid på den. Hvis den kører meget, så er det fordi du har valgt en for lille model. Det der normalt skal skiftes på en doseringsmaskine er slangen.
Du bedes også lige fortælle mig hvor en skummer bliver slidt?? Der kan kun være tale om at der skal en ny rotor i, og en skummer som er 2-3 år gammel burde ikke have brug for at få skiftet rotoren.
Ved godt ting er dyre fra ny, og vil give dig ret i at man nemt kan finde gode sager brugt, hvis man ser sig for, ang skummer er der ikke det store slid, men syntes nu det er rart og få en ny, der kan jo være en lille flæk i skummeren eller en anden lille ting galt med den, man ikke lige ser. Ang doseringsmaskinen, kan jeg godt se der er en del at spare på en brugt, for de er da steget i pris siden jeg købte

min doseringsmaskine kører hver time, men det er nok fordi mit akvarie ikke er større, og der er alle de koraller i, og hvis jeg nu sælger den om 3 år, så har den da kørt nogle omgange