ANEMONE ER "FALDET" SAMMEN
- puffer
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Nørhalne
ANEMONE ER "FALDET" SAMMEN
JEG HAR LIGE INDKØBT MIN FØRSTE ANEMONE, DA DEN KOM I AKVARIET SÅ DEN SUND OG RASK UD. MEN EFTER 1 DAG FALDT DEN SAMMEN. DA JEG ER NYBEGYNDER VIL JEG BARE HØRE OM DEN EVT. RETTER SIG OP EFTER NOGLE DAGE ?
/Christian og Anna

- weblance
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Gi' den lige lidt tid. Den skal lige have tid til at tilpasse sig de nye omgivelser. Husk at det eneste tegn på at den er død er at den går i opløsning.
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Mathias_C skrev:anemonen skal bare ha tid til at vænde sig til nye forhold, cirkulation osv.
Ja, måske. Ikke for at lyde pessimistisk, men jeg ville være oppe på dupperne mht. den anemone. Når man lige har fået dem hjem, er de helt sammenklaskede. Hvis forholdene er gode og anemonen er sund bør det kun gå fremad, selvom den skal vænne sig til nyt. Kun om natten, eller hvis de irriteres/forstyrres, bør de lukke sig sammen.
Puffer, har du nogen idé om, hvilken art anemone, du har fået? Mange af dem er sarte dyr og har svært ved at klare omstillingen til akvarieforhold (muligvis er de dødsdømte inden de overhovedet kommer i baljen). Er den stadig sammenfaldet? Det er ikke unarturligt, hvis den trækker sig sammen for en kort periode, men efter et par timer bør den være på vej til at folde sig ud igen - også selvom den er ny. Hvis den stadig hænger med næbbet, er jeg desværre ikke alt for optimistisk på dine vegne, men lad være med at opgive den, før tilstanden forværres, at den ikke længere vil sidde fast og/eller begynder at gå i opløsning.