Hvad er nu det?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Nightmare
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
19
Postnummer: 4840 Nørre Alslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nørre Alslev

Hvad er nu det?

Indlæg af Nightmare »

Er der en der kan genkende sådan en? Det ligner mest af alt rogn.... :?:
Det er en klump på ca 2 cm som jeg fandt her til morgen i min søhestakvarie. Jeg har et par læderkoraller + 2 klovnfisk + 2 sandspiser (hvide m. 8 blå prikker + 2 søheste. 1 blåbenet krabbe og 3 snegleog en reje.
Vedhæftede filer
Hvad er det 2.jpg
Hvad er det 2.jpg (78.87 KiB) Vist 672 gange
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg ved at visse kutlinger laver den slags ægkugler, men om sandspisere så også gør det har jeg ingen ide om. Der er jo så også den mulighed at det er en ægklump, men at den er ubefrugtet, og derfor "smidt" ud.
Brugeravatar
Nightmare
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
19

Indlæg af Nightmare »

Ja nu når du siger det. Sandspiseren tager den i munden og svømmer rundt med "klumpen" i munden. Det ser mærkeligt ud. De har gravet en hule som de bevogter rimelig meget. Så det kan jo være at det er deres. Men jeg kom til at kigge på min koral. Den har ligesom en "tap" nede under den. Jeg har egentlig ikke lagt mærke til den før men kan det tænkes at "klumpen" kommer fra den? Det skal lige siges at jeg har absolut % forstand på koraller da jeg er helt ny i saltvandsverdenen. Jeg har kun haft saltvand de sidste 6 måneder.
Mv.
Nick
Vedhæftede filer
Koral.jpg
Koral.jpg (81.23 KiB) Vist 637 gange
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Lad os nu lige tage en ting af gangen!
Kan du lave et closeup af den klump??
Det ville også være fint hvis du kunne lave et almindeligt billed af den koral, så vi kan se hvad det drejer sig om.
Men umiddelbart tror jeg ikke at de to har nogen forbindelse, ud over at de er i samme akvarie.

Det kunne også være en god ting selv at sætte sig lidt ind i tingene, så du selv viste hvad det er for noget du har hjemme i akvariet.
Brugeravatar
Nightmare
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
19

Indlæg af Nightmare »

Jeg skal prøve at tage et bedre billede af "klumpen". Og tro mig, jeg prøver at læse og suge al den viden jeg kan men Rom er ikke bygget på en dag. Jeg har foreløbig prøvede at sætte mig ind i akvariets opbygning og de forskellig hardware der skal være til stede og nu er jeg så småt begyndt at lære om det liv der er i akvariet. Så jo, jeg skal nok sætte mig lidt bedre ind i hvad jeg har i akvariet.

Mv.

Nick
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"