Første gang jeg fik brown jelly var for ca. 2 mdr. siden og der mistede min Euphyllia glabrescens ca. 20-25 hoveder. Jeg fik den gang knækket de døde hovder af også dem der var andgrebet. Et meget trist syn da den var mega stor.
Igår da jeg kom hjem opdagde jeg at min Euphyllia glabrescens igen var angrebet hen over natten og ca. det samme antal hovder var døde men denne gang dem i midten af koralen.
Koralen havde ingen tegn på sydom eller anden så man kunne se at den ikke trived tverdimod havde den voksede temlig meget siden sidste andgreb og målte omkring. 75 x 30 Cm oppustet

Gode råd var dyre og jeg besluttede at hive koralen op af vandet for at knække de døde hovder af med det resutat at koralen gik i 1000 stykker

Nå nu hvor jeg så kun har fragtment størlser tilbage af den fik de et ferskvandsbad i 7-10 min enden de kom tilbage i mit 400L akvarie.
Idag har der været flere hovder jeg har måtte smide ud så det begynder snart at ligne en ren udrydlse af den.

Ud over min Euphyllia glabrescens så døde der også en Catalaphyllia (vidunderkoral) hen over samme nat uden at der var tegn på noget galt.
Min Blastomussa wellsi har også vist tegn på svaghed da 2 hovder er døde af den også.
Ud over dette har 2 andre Catalaphyllia trukket sig godt ind.
Hvad fanden gør en klog nogle der har et rigtig godt råd så jeg kan slippe af med den bakterie af brown jelly ??
Steen