Gode/dårlige erfaringer med tang?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
15
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Gode/dårlige erfaringer med tang?

Indlæg af tobi100000 »

Ville bare lige høre hvad gode/dårlige erfaringer i har med jeres forskellige slags tang.

Min gule kirurg går helt amok når den får lilla tang, min svensker damsel spiser det også direkte fra klemmen, min reje hopper op og flår det i mindre stykker som mine tomatklovne spiser når det flyder rundt i vandet. Den eneste der holder sig væk er min pincetfisk som hellere vil have en omgang frostfoder.

Hvorimod når jeg bruger det grønne tang er den eneste der spiser af det min gule kirurg som holder sig lidt tilbage når den spiser det.

Hvad er jeres erfaringer? :)
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Gode/dårlige erfaringer med tang?

Indlæg af Bingocaller »

Husk at det kun skal fodres med en gang om ugen da det indeholder meget phospat - men ja det er ren slik!

Tang er jo en form for alge skal det lige huskes på :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
15

Indlæg af tobi100000 »

Bingocaller skrev:Husk at det kun skal fodres med en gang om ugen da det indeholder meget phospat - men ja det er ren slik!

Tang er jo en form for alge skal det lige huskes på :)

Jeg fodre dem så lidt oftere men det er ikke noget der kan ses på akvariet (tager også klemmen op efter noget tid). Faktisk er næsten alle alger i akvariet forsvundet. Men lader dem også vokse i sumpen. :)

Og håber lidt min nyinstallerede nylonstrømpe hjælper lidt til. :)
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

hmmm mine kiruger får hver dag en plade noritang og ved jeg der er temlig mange der gør herinde som jeg har besøgt igennem tiden.
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
15

Indlæg af tobi100000 »

DDT2 skrev:hmmm mine kiruger får hver dag en plade noritang og ved jeg der er temlig mange der gør herinde som jeg har besøgt igennem tiden.
Jeg fodre dog kun min hver 3. dag lige nu men det er fordi jeg gerne vil af med de sidste små alger. :)

Gået fra 3 sten fulde af trælse alger som voksede mega hurtigt og nu er den ene sten tom for dem og de 2 andre har meget lidt tilbage. :)

Men har bare ladet dem vokse videre på stenen nede i sumpen og det virker godt. :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"