Gul kirurg foder

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
danielmejer
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
14
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Aalborg

Gul kirurg foder

Indlæg af danielmejer »

Hejsa. Jeg har købt mig en gul kirurg og fik afvide ved dyrehandleren de spiste alger og "sea vegles" så sådan en Pakke købte jeg. Er der nogle der kender de "blade" og hvor meget skal jeg klippe af og give pr dag? Det står ikke på sprog jeg forstår bagpå ;-)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gul kirurg foder

Indlæg af Carsten »

Sea vegies mener jeg er fra "2 little fishieres" og det burde stå på engelsk bag på.
Det er ikke til at sige hvor meget du skal bruge af gangen, nogle fisk spiser det med stort behag, andre vil slet ikke røre det.
Langt de fleste har stort held med at få dem til at spise almindeligt Noritang fra supermarkedet.
Og så er Noritangen mange gange billigere i indkøb/forbrug.

Tag et stykke af de alger du har købt og sæt det i klemmen. Og se så hvor hurtigt det bliver spist, andre måder er der ikke.

De kirurger som jeg havde fik stort set aldrig grøntfoder andet end de spirolina flager som jeg brugte sammen med artemiaflagerne, og mine fisk viste bestemt ingen tegn på misvækst
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af tobi100000 »

Jeg ville også sige at du skulle prøve dig frem. Og gerne med forskellige farver tang så den får lidt forskelligt. :)
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Min får tørfoder til dagligt sammen med de andre fisk og en gang imellem (Ikke hver dag) får den et stykke noritang fra BLUE DRAGON på ca 3x4cm - Nori sviner vandet, så ikke for tit, men ser din kirurg ud til at være blevet tynd så giv den gerne nori eller dem du har, hver dag i en uges tid for at fodre den op...
Derudover spiser min gule alt hvad jeg har kommet i af frost og tørfoder...
Men de har godt af at få noget grønt, særligt hvis den ikke græser alger direkte i akvariet igennem dagen...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"