Kan gulvet holde??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Wallace
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 1000-1499 København K
Saltvand siden?: 2007

Kan gulvet holde??

Indlæg af Wallace »

Det evige spørgsmål..
Jeg er igang med at skrabe teknik sammen til min balje og lave skab und so weiter.
Akvariet er på 672 liter.
Planen var lidt at smide 8-10 justerbare fødder under der har ø6-7 stykker..
Det skal siges det er på plankegulv, det er stadig 27 mm tykt.. Og det kommer til at stå parrallet mellem to bjælker.
Vi stod 6, 100 kg' guttere og hoppede der igår uden der rigtig skete noget mærkbart..
Jeg har haft 1400 kg i min gamle lejlighed, men det var stillet på en 22 mm mdf plade, og den ville jeg helst undgå her :)
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Kan gulvet holde??

Indlæg af huttelihut »

det er svært at sige uden at kunne se det, men hvis fødderne står midt mellem bjælkerne er der da en risiko for at du får et blødt punkt
hvis det var mig ville jeg foretrække en 22mm vandfast krydsfiner under akvariet
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

Ville nok ligge en plade. Tage et mål der hvor benene er længst fra strøerne, og så smide noget vægt på og se hvor meget det giver sig. Og mdf er ubrugeligt til dette formål. Den bøjer som ingen ting. Ville vælge noget tykt støbefiner.
Brugeravatar
Wallace
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af Wallace »

Fødderne står 5 cm fra bjælkernes kant.
Vil godt de dig bøje en 22 mm mdf hehe..
Det ville bare være en del nemmere at justere ind, gulvet er ikke pisse lige, og hvis det er sat i vatter uden vand, kan det jo ændre sig når der er kommet vand i.. Også er man jo på røven kan man godt sige..
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af minedykker »

tror også jeg ville ligge en plade har gjort det ved vores hjørne akvarie også men så rest en lille kant inde i rammen og behandlet den med vådrums sikring så skulle der sket et eller andet så er der plads til lidt vand der også ;O) og så bare lave skabet ned over så man ikke kan se det.
Brugeravatar
Wallace
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14

Indlæg af Wallace »

Skabet er lavet, siderne går 25 mm ned under bunden, men eftersom gulvet er skævt vil den Plade kigge frem.. Men kan godt være det er vejen frem.. Dog ikke det jeg havde håbet på hehe..
Tror jeg har fundet en løsning.
En plade uden på gulvet, der blir skåret 45 grader hele vejen rundt så den er akvariets grundmål øverst og lidt mindre nederst, også male dyret sort.. Også smide et gevind gennem bordet de 8 steder, så kan jeg stadig justere det, bare inde fra skabet.. Gav det mening ? ;)
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

hvis jeg har forstået dig rigtigt ang de gevind så er det en ok ide... om der ligger en plade eller ej er vel lige meget, det jeg tror der vis skære i øjenene er at frontlågerne ikke er paralelle med gulvet.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"